Reklama
Rozwiń

Liczby nie kłamią: generacja Z kocha iPhone'y. Nie chodzi jednak o snobizm

Młodzi ludzie z generacji Z kochają iPhone’y – pokazują najnowsze badania. Z czego wynika to zamiłowanie dwudziestolatków do telefonów Apple'a – i brak zainteresowania urządzeniami z systemem Android?

Publikacja: 23.02.2023 18:47

Z badań wynika, że przedstawiciele generacji Z są dużo bardziej wierni telefonom iPhone niż np. star

Z badań wynika, że przedstawiciele generacji Z są dużo bardziej wierni telefonom iPhone niż np. starsi od nich milenialsi.

Foto: Malte Helmhold

Przedstawiciele generacji Z słyną z zamiłowania do ubrań i gadżetów, które były modne w latach, kiedy oni sami dopiero się rodzili. Czy jednak tylko to, co vintage i retro przyprawia współczesnych dwudziestokilkulatków? Okazuje się, że nie, bo jednym z największych przedmiotów pożądania jest dla nich zupełnie współczesny iPhone.

Generacja Z wybiera iPhone'y

Istnieją spore szanse, że prezentem, z którego dzisiejszy dwudziestolatek ucieszy się najbardziej, będzie iPhone – choćby używany, byle z iOS-em. Smartfony te cieszą się wśród „Zetek” gigantyczną popularnością i nic nie wskazuje na to, aby miała ona w najbliższym czasie osłabnąć.

Potwierdzają to cytowane przez „Financial Times” wyniki badań w Europie i Stanach Zjednoczonych. Z europejskich danych firmy Canalys wynika, że 83 procent użytkowników urządzeń Apple’a w wieku poniżej 25 lat ma zamiar pozostać przy iPhonie. Z kolei w przypadku użytkowników Androida wiernych systemowi jest już tylko 41 procent badanych, zaś na iOS chce przerzucić się 22 procent z nich.

Czytaj więcej

Adidas tworzy nową markę, pierwszą od 50 lat. Tak ma się ubierać Generacja Z

Z upodobaniem młodych Europejczyków do iPhone’ów idzie w parze podobna sympatia, jaką smartfony tej marki darzą ich koledzy za oceanem. Z danych firmy Attain wynika, że 87 procent obecnych 27-latków w USA ma iPhone’a, a tylko dziesięć procent z nich – smartfony z Androidem.

W przypadku starszych grup wiekowych posiadanie urządzeń z Androidem i iOS-em rozkłada się bardziej równomiernie. Mimo to silnego argumentu na poparcie tezy, że przyszłość należy do Apple’a dostarczają wyniki ankiety, jaką wśród amerykańskich nastolatków przeprowadzili badacze z firmy Piper Sandler. Wynika z niej, że aż 87 nastoletnich respondentów także posiada iPhone’a.

Generacja Z: tylko iPhone 

Okazuje się, że za tak dużą popularnością stoi nie stoi prestiż, jakim cieszy się marka Apple chociażby wśród millenialsów. Jedną z przyczyn furory, jaką iPhone’y robią wśród „Zetek” jest flagowa cecha urządzeń z iOS, czyli bardzo spójny system, pozwalający płynnie i bez przeszkód łączyć się między urządzeniami Apple’a. Z punktu widzenia posiadaczy Androida – zbyt spójny.

Chodzi o wysyłanie wiadomości. System iMessage Apple'a nie współpracuje w pełni zgodnie z urządzeniami z systemem Android. iMessage to zamknięty system, wszystkie jego funkcje można wykorzystać jedynie komunikując się z innymi użytkownikami iMessage. Wynika to m.in. z decyzji Apple’a o nie wprowadzeniu niektórych standardów technologicznych dotyczących komunikacji poprzez czat.

Apple mógłby „otworzyć się” na świat, jednak nie ma takiego zamiaru, o czym zresztą informował w swojej ubiegłorocznej kampanii marketingowej. Tym, którzy skarżą się na trudności w komunikacji między iPhone'ami i urządzeniami z system Android, przedstawiciele Apple wprost radzą, by przesiedli się na iPhone'y.

I dokładnie w taki sposób młodzi ludzie radzą sobie z tym problemem. Zjawisko urosło do rangi nowego snobizmu, ale innego rodzaju – nie chodzi o to, że iPhone to urządzenie ekskluzywne, ale przede wszystkim bezproblemowe z punktu widzenia użytkowników.

Generacja Z jest zakotwiczona w internecie w znacznie większym stopniu niż poprzednie pokolenia. Dla „Zetek” kluczowe jest pozostawanie w stałym i łatwym kontakcie z bliskimi. Wygląda więc na to, że nie pozostaje im nic innego jak odkładać na nowego iPhone’a – lub bardzo ładnie poprosić o niego rodziców.

Przedstawiciele generacji Z słyną z zamiłowania do ubrań i gadżetów, które były modne w latach, kiedy oni sami dopiero się rodzili. Czy jednak tylko to, co vintage i retro przyprawia współczesnych dwudziestokilkulatków? Okazuje się, że nie, bo jednym z największych przedmiotów pożądania jest dla nich zupełnie współczesny iPhone.

Generacja Z wybiera iPhone'y

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Społeczeństwo
Wielki exodus milionerów z Europy. Dokąd przeprowadzają się najbogatsi?
Społeczeństwo
Dzień pracy, który się nie kończy. Raport ujawnia nowy trend wśród pracowników
Społeczeństwo
Ta branża była obiektem marzeń pracowników. Teraz firmom brakuje rąk do pracy
Społeczeństwo
Uroda pomaga w karierze? Wyniki badania: Polska w światowej czołówce
Społeczeństwo
Nowy sposób na nadmiar bodźców robi karierę w świecie biznesu. Ciemność i cisza