Mercedes-AMG GT Coupé: więcej sportu, więcej komfortu

Mercedes-AMG GT Coupé, druga generacja flagowego modelu niemieckiej firmy, przybywa w wersji, która oferuje jeszcze więcej doznań – i jeszcze lepszą kontrolę – podczas jazdy. To jednak nie oznacza, że zaniedbano kwestię komfortu podróży.

Publikacja: 25.08.2023 12:04

Mercedes-AMG GT Coupé napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 4 litrów.

Mercedes-AMG GT Coupé napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 4 litrów.

Foto: Materiały prasowe

Marki motoryzacyjne w szczególny sposób dbają o swoje flagowe modele. Zmiany, jeśli są niezbędne, następują ostrożnie, po namyśle i z przekonaniem, że powstanie coś jeszcze lepszego. No bo czy da się poprawić coś, co z definicji powinno być najlepsze i bezkonkurencyjne? Przed takim wyzwaniem stanął Mercedes. Jak z niego wybrnął? 

Nowy Mercedes-AMG GT Coupé. Sport i wygoda

Mercedes-AMG GT Coupé, flagowiec niemieckiego producenta, właśnie doczekał się drugiej generacji. Jest bezdyskusyjnie sportowy, co gwarantuje logo AMG z tyłu i legendarny już 4-litrowy silnik V8 pod maską, a także szereg rozwiązań konstrukcyjnych na miarę aut wyścigowych. Jednocześnie jednak nowy GT Coupé ma być samochodem jeszcze bardziej przydatnym na co dzień. Brzmi jak próba łączenia ognia z wodą, ale Mercedes od lat udowadnia, że samochody sportowe mogą być funkcjonalne i komfortowe.

Materiały prasowe

Sercem samochodu jest wspomniany silnik 4.0 V8 z dwiema sprężarkami i dwoma poziomami mocy, w zależności od wersji. Każdy silnik, zgodnie z filozofią firmy AMG, budowany jest przez jednego mechanika. 
W mocniejszym wariancie, GT 63 4Matic+ silnik zapewnia moc 585 KM, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,2 sekundy. Słabsza wersja, GT 55 4Matic+ oferuje 476 KM i przypieszenie do „setki” w 3,9 sekundy.

Materiały prasowe

Oba modele V8 są standardowo wyposażone w zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny układ łączy zalety różnych koncepcji napędu. W pełni zmienny rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią zapewnia optymalną trakcję. 

Materiały prasowe

Trudno sobie wyobrazić samochód sportowy bez odpowiedniego zawieszenia. W tym przypadku mamy zawieszenie AMG Active Ride Control ze stabilizacją przechyłów. Aktywne elementy hydrauliczne zastąpiły tu konwencjonalne mechaniczne stabilizatory i w ułamkach sekundy kompensują poprzeczne ruchy samochodu. 

Materiały prasowe

Nowy Mercedes-AMG GT Coupé jest standardowo wyposażony w elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, która zapewnia doskonałą trakcję i maksymalne bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach drogowych. Poprawia to przyczepność kół tylnej osi, ale pozwala też uzyskiwać wyższą prędkość na zakrętach.

Nowy Mercedes-AMG GT Coupé jest też standardowo wyposażony w aktywną skrętną tylną oś. W zależności od prędkości jazdy tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (powyżej 100 km/h), co przednie.

Materiały prasowe

A co w środku? Jeden rzut oka i od razu wiadomo, że mamy do czynienia z samochodem sportowym. Na szczęście układ siedzeń 2+2 daje poczucie sporej przestrzeni w kabinie. Na tylnej kanapie nie zmieszczą się koszykarze czy siatkarze, ale osoby o wzroście do 1,5 metra będą podróżować w komforcie.

Materiały prasowe

Centrum we wnętrzu stanowi ekran dotykowy o przekątnej 11,9”. System informacyjno-rozrywkowy MBUX. Wygląd cyfrowego zestawu wskaźników można spersonalizować za pomocą indywidualnie wybieranych widoków.

Atrakcję stanowią elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG ze zintegrowanymi zagłówkami. Mogą by pokryte skórą Nappa, z opcjonalnym diamentowym pikowaniem lub łączyć skórę Nappa z mikrofibrą i kontrastowymi przeszyciami w kolorze żółtym lub czerwonym.

Jest też sportowa kierownica – z charakterystycznymi trzema podwójnymi ramionami. Koło kierownicy, spłaszczone u dołu i pokryte skórą nappa lub mieszanką skóry nappa i mikrofibry, standardowo oferuje funkcję podgrzewania. A także – opcjonalnie – wyświetlacz head-up.

Marki motoryzacyjne w szczególny sposób dbają o swoje flagowe modele. Zmiany, jeśli są niezbędne, następują ostrożnie, po namyśle i z przekonaniem, że powstanie coś jeszcze lepszego. No bo czy da się poprawić coś, co z definicji powinno być najlepsze i bezkonkurencyjne? Przed takim wyzwaniem stanął Mercedes. Jak z niego wybrnął? 

Nowy Mercedes-AMG GT Coupé. Sport i wygoda

Pozostało 88% artykułu
Samochody
Luksus kłuje w oczy. Prezes Bentleya: nasi klienci stali się wrażliwi społecznie
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Samochody
Rolls-Royce w Karkonoszach. Słynne angielskie limuzyny na górskich serpentynach
Samochody
Voyah Free: nadjeżdża luksus w chińskim wydaniu. To elektryczny SUV premium
Samochody
Audi Q8 po modernizacji: nowe szaty flagowego modelu
Samochody
Mercedes-Benz Concept CLA. Zupełnie nowy rozdział w elektromobilności