Różnice między zarobkami mężczyzn i kobiet widać również w świecie twórców internetowych. Badania nie pozostawiają wątpliwości: na wysokość dochodów wpływ ma nie tylko popularność czy liczba fanów w serwisach społecznościowych, ale również płeć twórcy.
Influencer marketing to kolejna sfera nierówności płciowych
Jeżeli chodzi o prężnie rozwijającą się branżę influencer marketingu, również w ten sferze widać wciąż powielający się wzór. Choć kobiety stanowią około 85 procent działających w internecie influencerów, zarabiają znacznie mniej niż ich koledzy płci męskiej.
Najnowszy raport na temat zarobków różnych grup influencerów opublikowała amerykańska agencja Izea, działająca w obszarze influencer marketingu. Badanie przeprowadzono w 2021 roku, a jego wyniki pojawiły się w publikacji pod tytułem „The State of Influencer Equality 2022 Report”.
W raporcie uwzględniono to, jak sytuacja zmieniała się w ciągu ostatnich kilku lat. Bardzo widocznym zjawiskiem okazał się fakt, że influencerzy – niezależnie od płci – z roku na rok zarabiają coraz więcej. Nie ma więc wątpliwości, że kariera influencera (oraz influencerki) może być stosunkowo łatwym sposobem na zgromadzenie na koncie całkiem sporej sumy pieniędzy.
Czytaj więcej
Badanie pozwoliło ustalić, jaka kwota na koncie sprawia, że ludzie czują się szczęśliwi. Wcale nie trzeba być miliarderem, wystarczy znacznie mniejsza kwota. Eksperci przebadali też, w którym kraju pragnienie posiadania pieniędzy jest największe.