Spór toczył się przed tajwańskim urzędem ds. własności intelektualnej. Po jednej stronie stanęli przedstawiciele włoskiej marki luksusowej Miu Miu, po drugiej – pełnomocnicy tajwańskiej marki kosmetycznej Jiu Jiu. Włosi zarzucili Tajwańczykom zbyt duże podobieństwo nazwy. Urzędnicy nie przychylili się jednak do argumentacji Włochów.
Miu Miu: porażka włoskiej marki luksusowej
Należącą do koncernu Prada Group włoską markę luksusowa Miu Miu założyła w 1993 roku projektantka Miuccia Prada, potomkini założyciela marki Prada. Miu Miu, którą niektórzy nazywają „młodszą siostrą Prady”, od kilku lat święci triumfy wśród młodych miłośników mody.
Miu Miu stała się jedną z najbardziej pożądanych marek luksusowych na świecie i „koniem pociągowym” Prada Group. To właśnie znakomite wyniki sprzedaży wyrobów Miu Miu, a nie Prady, od pewnego czasu w znacznym stopniu odpowiadają za rekordowe przychody koncernu.
Czytaj więcej
Branża luksusowa przeżywa problemy, które nie omijają też jednej z najbardziej znanych brytyjskic...
Podobnie jak wiele innych marek działających w branży luksusowej, również Miu Miu zazdrośnie strzeże swoich znaków towarowych, w tym logotypu i nazwy. Na tym tle na celowniku prawników Miu Miu znalazła się jedna z marek kosmetycznych z Tajwanu, terytorium, gdzie Miu Miu cieszy się ogromną popularnością.