Generacja Z idzie do ślubu. „Zetki” szykują rewolucję przed ołtarzem

Generacja Z nie chce iść do ślubu w tradycyjnej białej sukni. „Zetki” wolą znacznie mniej oczywiste stroje. Dwudziestolatki robią więc rewolucję w branży mody ślubnej.

Publikacja: 05.07.2024 13:47

Generacja Z nie chce stawiać na tradycyjne suknie ślubne.

Generacja Z nie chce stawiać na tradycyjne suknie ślubne.

Foto: Scott Webb/Unsplash

Przedstawicielki pokolenia Z i młode „milenialki” robią w branży ślubnej sporo zamieszania jeśli chodzi o wybór kreacji, w których chcą stanąć przed ołtarzem czy urzędnikiem, powiedzieć sakramentalne „tak”, a także wystąpić na swoim weselu. O jakich strojach marzą młode kobiety? Kreacje, które wybierają na ślub czy wesele coraz częściej znacznie odbiegają od konwencjonalnej białej sukni.

Generacja Z: nowe trendy w modzie ślubnej

Biała, długa suknia od stuleci była zarezerwowana dla panien młodych. Przedstawicielki młodego pokolenia już od paru lat wywracają jednak ten porządek do góry nogami.

Wybierając kreację na ślub, współczesne panny młode sięgają po kreatywne, niekonwencjonalne projekty, które odzwierciedlają ich indywidualny styl i charakter. Trzymają się przy tym jasnej kolorystyki, oscylującej wokół pasteli i różnych odcieni bieli — aby było jasne, że są pannami młodymi.

Czytaj więcej

Generacja Z zagubiona jak emeryci. 20-latkowie nie radzą sobie w internecie

Jednym z pierwszych i chyba najbardziej ekstremalnym przykładem nadchodzącego trendu był bardzo odważny, koronkowy kombinezon projektu marki Pronovias z 2018 roku, który więcej odsłaniał, niż zakrywał. Kontrowersyjny kostium wybrała na swój ślub hiszpańska modelka i prezenterka telewizyjna Christina Pedroche.

Gwiazdy już od dobrych kilku lat coraz chętniej sięgają po kreacje ślubne, które nie są standardowymi, białymi sukniami. Wymieńmy chociażby Amal Clooney w minimalistycznym kombinezonie Stelli MacCartney czy Solange Knowles i gwiazdę „Gry o tron” Sophie Turner, które wzięły ślub w podobnych kostiumach.

Z kolei Prianka Chopra postawiła z kolei na dwuczęściowy, lekko odsłaniający brzuch kostium z wydekoltowanym topem i spodniami. Takie i wiele innych projektów coraz chętniej wybiera — na przykład sukienki mini czy kreatywne kostiumy z nietypowymi ozdobami oraz biżuterią, która ma niewiele wspólnego z dyskretnymi łańcuszkami i kolczykami.

Generacja Z do ślubu woli nietypowe kreacje

Marki odzieżowe zdążyły już zareagować na rosnące zapotrzebowanie młodych przyszłych panien młodych na nietypowe i oryginalne kreacje ślubne. Nietuzinkowe suknie, sukienki, kombinezony, dwuczęściowe komplety marynarek ze spódnicami lub spodniami we wszystkich długościach pojawiły się w ofertach bardzo wielu marek.

Kolekcje ślubne zaczęły tworzyć takie domy mody, które wcześniej nie wkraczały zbyt śmiało w tę sferę — na przykład Jacquemus czy Collina Strada. Osobne kategorie ubrań zaprojektowanych z myślą o ślubie i weselu wprowadziły do swoich ofert również takie sieciówki jak Reformation, Abercrombie & Fitch, ASOS, Forever 21 czy Shein.

Wiele z tych marek oferuje kostiumy, które z powodzeniem można założyć na wiele innych okazji oprócz własnego ślubu, co również jest znakiem czasów. O to zresztą chodzi przyszłym pannom młodym: kostium ślubny powoli przestaje być wyjątkową kreacją, którą zakłada się tylko raz w życiu — to się po prostu nie opłaca.

Efekt? Autorzy najnowszego raportu pod tytułem „Global Bridal Wear Market Industry” prognozują, że wartość globalnego rynku kreacji ślubnych będzie rósł w tempie 3,5 procenta rocznie, aby w 2030 roku osiągnąć 83,5 miliarda dolarów.

Za ten wzrost w dużej mierze będzie odpowiadać coraz szersza obecność kreacji (około)ślubnych w ofertach marek z każdej półki cenowej. Warto też odnotować, że coraz więcej krajów zezwala na zawieranie małżeństw jednopłciowych i związków partnerskich, co markom odzieżowym otwiera szerokie pole do popisu w kwestii rozmaitości projektów tego rodzaju kreacji.

Przedstawicielki pokolenia Z i młode „milenialki” robią w branży ślubnej sporo zamieszania jeśli chodzi o wybór kreacji, w których chcą stanąć przed ołtarzem czy urzędnikiem, powiedzieć sakramentalne „tak”, a także wystąpić na swoim weselu. O jakich strojach marzą młode kobiety? Kreacje, które wybierają na ślub czy wesele coraz częściej znacznie odbiegają od konwencjonalnej białej sukni.

Generacja Z: nowe trendy w modzie ślubnej

Pozostało 88% artykułu
Moda
Jednorazowa suknia z kawałka nylonu. Balenciaga znowu szokuje
Moda
Athleisure w wersji 2.0. Znienawidzony trend z czasów pandemii powraca
Moda
Gwiazda pop startuje z własną marką. Powstaną „ubrania chroniące przed 5G”
Moda
Raport: Polacy pokochali ubrania używane. Jesteśmy w europejskiej czołówce
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Moda
Dobrze znana Polkom europejska marka odzieżowa wraca. Zmieni jednak nazwę
Materiał Promocyjny
Jak Lidl Polska wspiera polskich producentów i eksport ich produktów?