Rosyjskie media: Samsung chce w Rosji sprzedawać ubrania. Mowa o dwóch markach

Koncern Samsung, potentat na rynku technologii, chce w Rosji sprzedawać ubrania – twierdzi rosyjski serwis branżowy retail.ru. Jedna ze spółek koreańskiego giganta miałaby wejść do tego tego kraju z dwiema nowymi markami odzieżowymi.

Publikacja: 04.05.2023 11:27

Rosyjskie marki starają się wykorzystać próżnię na rynku w Rosji spowodowaną opuszczeniem tego kraju

Rosyjskie marki starają się wykorzystać próżnię na rynku w Rosji spowodowaną opuszczeniem tego kraju przez znane zachodnie marki odzieżowe. Powstają tak zwane „analogi”, marki, które mają sprzedawać produkty podobne do tego, co w swojej ofercie mają zachodni giganci.

Foto: Isumi Daizy

Jak twierdzi rosyjski serwis branżowy retail.ru, rosyjscy przedstawiciele jednej ze spółek koreańskiego Samsunga – Samsung Fashion – chcą wprowadzić na rosyjski rynek dwie nowe marki odzieżowe: 8 seconds i Juun.J.

Media: Samsung chce w Rosji sprzedawać ubrania 

Natalia Kermedczijewa, założycielka grupy CRE+Retail i przedstawicielka Samsung Fashion w Rosji, poinformowała podczas rosyjskiej konferencji Retail Tech, że pierwsze sklepy marki 8 seconds mają zostać otwarte w moskiewskich centrach handlowych w ciągu najbliższych dwóch lat. W ciągu pięciu lat w aż jedenastu rosyjskich miastach ma zostać uruchomionych łącznie 25 sklepów sieci – twierdzi serwis retail.ru, cytowany przez rosyjski oddział wiarygodnego międzynarodowego serwisu branżowego Fashion United.

8 Seconds porównać można do takich marek jak Uniqlo czy H&M – ubrania są nowoczesne, raczej proste i dość tanie. Partner, który zajmie się rozwojem marki w Rosji miałby zostać przedstawiony w najbliższym czasie.

Czytaj więcej

Borecore: nowy trend święci triumfy. Dlaczego pokochaliśmy nudne ubrania?

Druga z koreańskich marek, która miałaby pojawić się na rosyjskim rynku – Juun.J – jest z segmentu premium. Obecnie ma ona 181 sklepów na świecie, w tym 141 w Korei, głównie w znanych domach towarowych.

Na razie brak informacji na temat tego, ile sklepów Juun.J powstanie w Rosji oraz w których miastach. Doniesień o tym, że marki 8 seconds i Juun.J. pojawią się wkrótce na rynku rosyjskim nie potwierdził także dotychczas jeszcze oficjalnie sam Samsung. 

Samsung: nie tylko elektronika

Większość konsumentów kojarzy Samsunga wyłącznie ze sprzedażą produktów elektronicznych i urządzeń elektrycznych, ale jeden z największych południowokoreańskich koncernów działa w bardzo wielu branżach. Jedna z spółek Samsunga, Samsung Fashion, na rynku międzynarodowym reprezentuje aż 39 marek odzieżowych – „fast fashion po marki premium.

Popularność wielu z nich to zasługa rosnącej mody na koreański pop. Największe gwiazdy tego gatunku nieraz występowały w ubraniach produkowanych przez Samsung C&T Fashion Group.

W marcu 2022 roku Samsung poinformował o wstrzymaniu sprzedaży swoich produktów do Rosji – od procesorów po smartfony i elektronikę użytkową. Koncern dołączył tym samym do licznej grupy międzynarodowych firm, które wstrzymały sprzedaż towarów i usług do Rosji po inwazji na Ukrainę.

Eksperci nie mieli wówczas wątpliwości, że przez tę decyzję koreański koncern dużo stracił. Według Mobile Research Group w sierpniu 2021 roku Samsung odpowiadał za co trzeci sprzedawany na terenie Federacji Rosyjskiej telefon.

Jak twierdzi rosyjski serwis branżowy retail.ru, rosyjscy przedstawiciele jednej ze spółek koreańskiego Samsunga – Samsung Fashion – chcą wprowadzić na rosyjski rynek dwie nowe marki odzieżowe: 8 seconds i Juun.J.

Media: Samsung chce w Rosji sprzedawać ubrania 

Pozostało 91% artykułu
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Moda
Chiński rywal Zary zapowiada podbój Europy. Kluczowe mają być unikatowe sklepy
Moda
Skarpetki, z których śmieje się generacja Z. Nowa wojna między pokoleniami
Moda
Wraca marka odzieżowa, która zrobiła furorę 20 lat temu. Chce podbić generację Z
Moda
Najmłodsze linie lotnicze na świecie stawiają na luksus. Pokaz mody na pokładzie