Marki ze świata mody samodzielnie – i często odważnie – poszukują odpowiedniego pomysłu na prowadzenie konta na Instagramie. Własny pomysł miała też Balenciaga. Przez długi czas, zamiast nowych kolekcji ubrań, na oficjalnym koncie marki można było zobaczyć przedziwne, zagadkowe, czasem śmieszne, niekiedy nieco straszne zdjęcia. Wypełniały profll Balenciagi i budowały wizerunek marki nieprzewidywalnej i odważnej. Pewnego dnia zdjęcia zniknęły.
Instagram: Balenciaga przywraca skasowane zdjęcia
Czyszczenie kont na Instagramie nie jest niczym zaskakującym w świecie marek modowych. Robi tak wiele z nich. Konta są czyszczone najczęściej przed prezentacją nowej kolekcji albo przed zmianą strategii komunikacyjnej. Robiła tak między innymi Bottega Veneta, robiło Burberry. Zrobiła tak też Balenciaga.
Czytaj więcej
Balenciaga chce zatrzeć złe wrażenie po katastrofie wizerunkowej z 2022 roku. Ten rok ma być powrotem do krawiectwa, dlatego marka udostępniła w sieci wykrój marynarki z nowej kolekcji. „Można ją uszyć samemu lub u krawca” – przekonuje Balenciaga.
W ten sposób jedyne w swoim rodzaju archiwum zdjęć zniknęło, ku głębokiemu rozczarowaniu milionów ludzi na całym świecie. Zamiast niego zaczęły pojawiać się zdjęcia produktów z kolejnych kolekcji.