Ciąg dalszy kłopotów znanej włoskiej marki odzieżowej. Kluczowe osoby odchodzą?

Kłopoty znanej włoskiej marki odzieżowej Trussardi, borykającej się z problemami finansowymi, wydają się nie mieć końca. Ze stanowisk odeszli właśnie dyrektorzy kreatywni marki – twierdzi „Vogue Business”.

Publikacja: 24.03.2023 16:19

Palazzo Trussardi - historyczna siedziba firmy w Mediolanie.

Palazzo Trussardi - historyczna siedziba firmy w Mediolanie.

Foto: Marco De Scalzi, CC0, Wikimedia Commons

Trussardi to dobrze znana również polskim klientom włoska marka odzieżowa o ponadstuletniej historii. Z powodu wielomilionowego zadłużenia w firmie rozpoczęto w ostatnich tygodniach proces restrukturyzacji.

Teraz słynna firma straciła swoich dwóch dyrektorów kreatywnych, tworzących jeden z najciekawszych modowych duetów w Europie – twierdzi Vogue Business”. Wcześniej tę informację podał też inny ceniony serwis branżowy – WWD.

Trussardi: dyrektorzy kreatywni marki odchodzą?

Benjamin Huseby i Serhat Işık to projektanci, który spędzili w marce Trussardi zaledwie trzy sezony. Wygląda bowiem na to, że właśnie pożegnali się ze stanowiskami dyrektorów kreatywnych włoskiego domu mody.

Trussardi to funkcjonujący od 1911 roku, jeden z najstarszych włoskich domów mody. Początkowo marka produkowała rękawiczki, jednak z biegiem lat urosła do rozmiarów całkiem sporego, modowo-lifestyle’owego imperium. Ideą marki było tworzenie mody luksusowej, ale zarazem przystępnej cenowo.

Czytaj więcej

Adidas rezygnuje z jednej ze swoich marek? Przetrwała tylko 4 lata

Jako pierwszy o odejściu Huseby’ego i Işıka poinformował branżowy serwis „WWD” 22 marca. Nieco później tego samego dnia informacja pojawiła się też na łamach „Vogue” i „Vogue Business”, które, podobnie jak „WWD”, powołały się na osoby z bliskiego otoczenia marki.

To kolejna niewesoła informacja z obozu włoskiego domu mody, który od kilku lat zmaga się z poważnym kryzysem. Ostatnio pogłębiły go problemy z produkcją i dystrybucją, a także globalny kryzys gospodarczy, na który duży wpływ ma wojna w Ukrainie. Sytuacji nie ułatwia również coraz bardziej zażarta konkurencja w branży mody luksusowej.

Z powodu przytłaczającego zadłużenia w wysokości 50 milionów euro konieczne okazało się sięgnięcie po radykalne środki — firmę poddano niedawno restrukturyzacji. 2 marca wszyscy członkowie zarządu zrezygnowali ze swoich stanowisk.

Odszedł też prezes Sebastian Suhl, który jeszcze nie tak dawno hucznie otwierał Palazzo Trussardi w Mediolanie. Historyczna siedzibę marki przeszła niedawno generalny remont. Wnętrza mieszczącej się w Palazzo Trussardi kawiarni, restauracji, showroomu i butiku współprojektowali zresztą Huseby i Işık.

Benjamin Huseby i Serhat Işık: duet kreatywny w Trussardi

Huseby i Işık mieli tchnąć w styl Trussardi nieco świeżości i młodzieńczego ducha. To właśnie młodsze grono klientów stało się kluczową grupą docelową marki, której historia liczy ponad sto lat i która od dekad projektowała ponadczasowe, dosyć formalne ubrania. To właśnie dzięki świeżemu spojrzeniu duetu Huseby-Işık kolekcje Trussardi po pięcioletniej przerwie wróciły do harmonogramu mediolańskich tygodni mody.

Trussardi, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

Liczby były jednak bezlitosne — marka nadal nie generowała zadowalających zysków i pogrążała się w długach. Być może po restrukturyzacji — i prawdopodobnie sprzedaży — Trussardi znów zmieni swoje oblicze.

Oprócz projektowania dla Trussardi, Huseby i Işık z sukcesami prowadzą wspólnie swoją własną niezależną markę odzieżową GmbH z siedzibą w Berlinie. Ich projekty są minimalistyczne i śmiałe, a przy tym inkluzywne i powstają w duchu mody zrównoważonej. Spełniają więc wszystkie cechy, na których zależy młodej klienteli, a które projektanci przemycali również do projektów Trussardi.

Jak na razie marka Trussardi nie opublikowała w sprawie odejścia Benjamina Huseby’ego i Serhata Işıka żadnego oficjalnego oświadczenia. Nie wiadomo też, kto zastąpi na stanowisku ich oraz Sebastiana Suhla.

Trussardi to dobrze znana również polskim klientom włoska marka odzieżowa o ponadstuletniej historii. Z powodu wielomilionowego zadłużenia w firmie rozpoczęto w ostatnich tygodniach proces restrukturyzacji.

Teraz słynna firma straciła swoich dwóch dyrektorów kreatywnych, tworzących jeden z najciekawszych modowych duetów w Europie – twierdzi Vogue Business”. Wcześniej tę informację podał też inny ceniony serwis branżowy – WWD.

Pozostało 89% artykułu
Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek