Ciąg dalszy kłopotów znanej włoskiej marki odzieżowej. Kluczowe osoby odchodzą?

Kłopoty znanej włoskiej marki odzieżowej Trussardi, borykającej się z problemami finansowymi, wydają się nie mieć końca. Ze stanowisk odeszli właśnie dyrektorzy kreatywni marki – twierdzi „Vogue Business”.

Publikacja: 24.03.2023 16:19

Palazzo Trussardi - historyczna siedziba firmy w Mediolanie.

Palazzo Trussardi - historyczna siedziba firmy w Mediolanie.

Foto: Marco De Scalzi, CC0, Wikimedia Commons

Trussardi to dobrze znana również polskim klientom włoska marka odzieżowa o ponadstuletniej historii. Z powodu wielomilionowego zadłużenia w firmie rozpoczęto w ostatnich tygodniach proces restrukturyzacji.

Teraz słynna firma straciła swoich dwóch dyrektorów kreatywnych, tworzących jeden z najciekawszych modowych duetów w Europie – twierdzi Vogue Business”. Wcześniej tę informację podał też inny ceniony serwis branżowy – WWD.

Trussardi: dyrektorzy kreatywni marki odchodzą?

Benjamin Huseby i Serhat Işık to projektanci, który spędzili w marce Trussardi zaledwie trzy sezony. Wygląda bowiem na to, że właśnie pożegnali się ze stanowiskami dyrektorów kreatywnych włoskiego domu mody.

Trussardi to funkcjonujący od 1911 roku, jeden z najstarszych włoskich domów mody. Początkowo marka produkowała rękawiczki, jednak z biegiem lat urosła do rozmiarów całkiem sporego, modowo-lifestyle’owego imperium. Ideą marki było tworzenie mody luksusowej, ale zarazem przystępnej cenowo.

Czytaj więcej

Adidas rezygnuje z jednej ze swoich marek? Przetrwała tylko 4 lata

Jako pierwszy o odejściu Huseby’ego i Işıka poinformował branżowy serwis „WWD” 22 marca. Nieco później tego samego dnia informacja pojawiła się też na łamach „Vogue” i „Vogue Business”, które, podobnie jak „WWD”, powołały się na osoby z bliskiego otoczenia marki.

To kolejna niewesoła informacja z obozu włoskiego domu mody, który od kilku lat zmaga się z poważnym kryzysem. Ostatnio pogłębiły go problemy z produkcją i dystrybucją, a także globalny kryzys gospodarczy, na który duży wpływ ma wojna w Ukrainie. Sytuacji nie ułatwia również coraz bardziej zażarta konkurencja w branży mody luksusowej.

Z powodu przytłaczającego zadłużenia w wysokości 50 milionów euro konieczne okazało się sięgnięcie po radykalne środki — firmę poddano niedawno restrukturyzacji. 2 marca wszyscy członkowie zarządu zrezygnowali ze swoich stanowisk.

Odszedł też prezes Sebastian Suhl, który jeszcze nie tak dawno hucznie otwierał Palazzo Trussardi w Mediolanie. Historyczna siedzibę marki przeszła niedawno generalny remont. Wnętrza mieszczącej się w Palazzo Trussardi kawiarni, restauracji, showroomu i butiku współprojektowali zresztą Huseby i Işık.

Benjamin Huseby i Serhat Işık: duet kreatywny w Trussardi

Huseby i Işık mieli tchnąć w styl Trussardi nieco świeżości i młodzieńczego ducha. To właśnie młodsze grono klientów stało się kluczową grupą docelową marki, której historia liczy ponad sto lat i która od dekad projektowała ponadczasowe, dosyć formalne ubrania. To właśnie dzięki świeżemu spojrzeniu duetu Huseby-Işık kolekcje Trussardi po pięcioletniej przerwie wróciły do harmonogramu mediolańskich tygodni mody.

Trussardi, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

Liczby były jednak bezlitosne — marka nadal nie generowała zadowalających zysków i pogrążała się w długach. Być może po restrukturyzacji — i prawdopodobnie sprzedaży — Trussardi znów zmieni swoje oblicze.

Oprócz projektowania dla Trussardi, Huseby i Işık z sukcesami prowadzą wspólnie swoją własną niezależną markę odzieżową GmbH z siedzibą w Berlinie. Ich projekty są minimalistyczne i śmiałe, a przy tym inkluzywne i powstają w duchu mody zrównoważonej. Spełniają więc wszystkie cechy, na których zależy młodej klienteli, a które projektanci przemycali również do projektów Trussardi.

Jak na razie marka Trussardi nie opublikowała w sprawie odejścia Benjamina Huseby’ego i Serhata Işıka żadnego oficjalnego oświadczenia. Nie wiadomo też, kto zastąpi na stanowisku ich oraz Sebastiana Suhla.

Trussardi to dobrze znana również polskim klientom włoska marka odzieżowa o ponadstuletniej historii. Z powodu wielomilionowego zadłużenia w firmie rozpoczęto w ostatnich tygodniach proces restrukturyzacji.

Teraz słynna firma straciła swoich dwóch dyrektorów kreatywnych, tworzących jeden z najciekawszych modowych duetów w Europie – twierdzi Vogue Business”. Wcześniej tę informację podał też inny ceniony serwis branżowy – WWD.

Pozostało 89% artykułu
Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?