Analitycy z brytyjskiej firmy Money.co.uk, zajmującej się doradztwem przy wyborze usług finansowych, od ubezpieczeń po karty kredytowe, opracowali zestawienie najpopularniejszych marek odzieżowych na świecie. Wśród nich nie zabrakło również marek luksusowych. Światowym liderem został Shein – chiński internetowy gigant rynku „szybkiej mody”, ta marka dominuje w znakomitej większości przebadanych krajów.
Shein — odzieżowa marka numer jeden na świecie
Shein to założony w 2008 roku chiński koncern odzieżowy, wpisujący się w segment tak zwanej szybkiej mody. Niskie ceny ubrań w połączeniu z bardzo silną obecnością w internecie (Shein sprzedaje wyłącznie online) sprawiły, że w 2022 roku chiński gigant stał się najpopularniejszą marką odzieżową na świecie. Jest numerem jeden w 113 krajach całego świata.
Tworząc ranking, autorzy raportu opierają się na rocznych wynikach z Google. Zestawienie ujmuje te marki, które najczęściej wpisywano w wyszukiwarkę.
Shein jest najczęściej wyszukiwaną marką odzieżową wśród mieszkańców takich krajów jak Rosja, Brazylia czy Australia. Marka dominuje w niemal całej Oceanii i w Afryce, ma też bardzo silną pozycję w krajach Ameryki Południowej. Co ciekawe, to debiut Shein w zestawieniu Money.co.uk. Z pewnością można więc mówić o spektakularnym sukcesie tej marki.
Czytaj więcej
Jedna kontrowersyjna kampania reklamowa wystarczyła, by najgłośniejsza dotąd marka świata mody znalazła się o o krok od powszechnego bojkotu. Balenciagę krytykuje nawet Kim Kardashian, dotąd najważniejsza z gwiazd promujących tę markę.