Patagonia, jedna z najbardziej znanych firm produkujących odzież trekkingową i outdoroową, we wtorek w sądzie federalnym w San Francisco złożyła pozew, w którym stwierdziła, że słynna amerykańska marka odzieżowa GAP „celowo” i „bez pozwolenia” skopiowała prostokątne logo „P-6” oraz kieszeń z klapką, którą Patagonia wykorzystuje w swoich projektach od ponad trzech dekad – informuje agencja Reuters. Jak podkreślono w pozwie, „działania marki GAP miały na celu wprowadzenie klientów w błąd”. „Mają oni uwierzyć, że pozwolono na używanie naszych znaków towarowych” – czytamy.
Patagonia podkreśliła również, że w poprzednich latach ostrzegała już markę GAP, aby ta zaprzestała kopiowania jej produktów oraz elementów jej ubrań. „Oznacza to, że wykorzystanie naszych projektów i logo nie mogło nastąpić przez przypadek” – podkreślono w pozwie.
W dokumencie znaleźć można także jednogwiazdkową recenzję opublikowaną w sieci przez jednego z klientów GAP. Projekt, o którym mowa internauta nazwał "oczywistym oszustwem". "Musiałem powiększyć zdjęcie, aby upewnić się, że to na pewno logo GAP" – napisał.
Czytaj więcej
Nowy dyrektor generalny firmy Patagonia, produkującej ubrania outdoorowe, twierdzi, że interes akcjonariuszy nie jest najważniejszym celem dla prowadzonej przez niego marki. Cele, które sobie stawia, są zupełnie inne.