Jeden gigant odzieżowy pozywa drugiego. Poszło o małą kieszonkę z klapką

Patagonia, amerykański producent odzieży technicznej i outdoorowej, oskarża markę odzieżową GAP o celowe skopiowanie charakterystycznej kieszeni z klapką. To element wprowadzony przez Patagonię ponad trzy dekady temu.

Publikacja: 24.11.2022 13:13

Przyczyną sporu jest właśnie ta kieszonka, jeden ze znaków rozpoznawczych ubrań Patagonii.

Przyczyną sporu jest właśnie ta kieszonka, jeden ze znaków rozpoznawczych ubrań Patagonii.

Foto: Ajay Suresh, CC BY 2.0, Wikimedia Commons

Patagonia, jedna z najbardziej znanych firm produkujących odzież trekkingową i outdoroową, we wtorek w sądzie federalnym w San Francisco złożyła pozew, w którym stwierdziła, że słynna amerykańska marka odzieżowa GAP „celowo” i „bez pozwolenia” skopiowała prostokątne logo „P-6” oraz kieszeń z klapką, którą Patagonia wykorzystuje w swoich projektach od ponad trzech dekad – informuje agencja Reuters. Jak podkreślono w pozwie, „działania marki GAP miały na celu wprowadzenie klientów w błąd”. „Mają oni uwierzyć, że pozwolono na używanie naszych znaków towarowych” – czytamy. 

Patagonia podkreśliła również, że w poprzednich latach ostrzegała już markę GAP, aby ta zaprzestała kopiowania jej produktów oraz elementów jej ubrań. „Oznacza to, że wykorzystanie naszych projektów i logo nie mogło nastąpić przez przypadek” – podkreślono w pozwie. 

W dokumencie znaleźć można także jednogwiazdkową recenzję opublikowaną w sieci przez jednego z klientów GAP. Projekt, o którym mowa internauta nazwał "oczywistym oszustwem". "Musiałem powiększyć zdjęcie, aby upewnić się, że to na pewno logo GAP" – napisał.

Czytaj więcej

„Zysk to nie wszystko”. Patagonia nie chce już rosnąć

Kultowa kieszeń w bluzach Patagonii

Patagonia zaznacza, że jej marka i logo P-6 znane są nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i na całym świecie. „Są one natychmiast rozpoznawane przez konsumentów jako symbol innowacyjnych projektów odzieży, produktów wysokiej jakości oraz odpowiedzialności środowiskowej i korporacyjnej” – podkreślają przedstawiciele marki.

Bluza polarowa Snap-T, o którą toczy się spór, Patagonia wprowadziła na rynek w 1985 roku. Cztery lata później projektanci marki zdecydowali się dołączyć do niej kultową kieszeń z klapką, która jest obecnie jednym ze znaków charakterystycznych dla ubrań produkowanych przez firmę. Mimo upływu lat i zmiany trendów w stylistyce odzieży outdoorowej, bluza wciąż pozostaje jednym z najbardziej znanych i lubianych produktów marki.

Patagonia, jedna z najbardziej znanych firm produkujących odzież trekkingową i outdoroową, we wtorek w sądzie federalnym w San Francisco złożyła pozew, w którym stwierdziła, że słynna amerykańska marka odzieżowa GAP „celowo” i „bez pozwolenia” skopiowała prostokątne logo „P-6” oraz kieszeń z klapką, którą Patagonia wykorzystuje w swoich projektach od ponad trzech dekad – informuje agencja Reuters. Jak podkreślono w pozwie, „działania marki GAP miały na celu wprowadzenie klientów w błąd”. „Mają oni uwierzyć, że pozwolono na używanie naszych znaków towarowych” – czytamy. 

Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek