Drugi sezon „Euforii”, jednego z najbardziej kontrowersyjnych, ale i najciekawszych seriali ostatnich lat, jest dobrym przykładem tego zjawiska. Widzowie nie tylko chcą śledzić losy bohaterów, ale równie zainteresowani są tym, gdzie można kupić ubrania, które noszą postacie z „Euforii”. Dane z wyszukiwarek to potwierdzają. Najgłośniejsze produkcje ostatnich lat stały się dla marek modowych żyłami złota. Dzięki serialom rodzą się też zaskakujące trendy.
Być jak postać z serialu
Dobór strojów w najpopularniejszych serialach jest zawsze przemyślaną strategią, stawka jest bowiem wysoka. Ubrania i dodatki często rozchodzą się jak świeże bułeczki tuż po premierze serialu.
Tak było na przykład właśnie w przypadku „Euforii” ze znaną z między innymi z „Diuny” Zendayą w roli głównej. Na platformie zakupowej Love the Sales czarna sukienka z wycięciami, którą nosiła postać Maddy, zanotowała wzrost zainteresowania o prawie 900 procent.
Czytaj więcej
Koreański serial Neflixa sprawił, że wszyscy przypomnieli sobie o dresach, które popularne były kilkanaście lat temu. Takie noszą rywalizujący ze sobą bohaterowie „Squid Game”.
Z kolei liczba zapytań o szpilki projektu Aminy Muaddi, noszone przez tę samą bohaterkę, skoczyła o 125 procent. Love the Sales zanotowało też wzrost zainteresowania należącą do serialowej Cassie niebieską sukienką marki House of CB o 143 procent. Z kolei bluzek z bufiastymi rękawami na Love the Sales szukało o 90 procent więcej osób. To wszystko zaledwie w ciągu 48 godzin od premiery serialu.