Włoski dom mody wchodzi na rynek nieruchomości. To trend wśród marek luksusowych

Włoski dom mody Trussardi o ponad stuletniej historii debiutuje na rynku nieruchomości. Pierwszy apartamentowiec sygnowany przez włoską markę powstanie w Dubaju. Podobne projekty realizują też inne marki luksusowe.

Publikacja: 22.08.2023 10:49

Apartamentowiec firmowany przez dom mody Trussardi, który powstanie w Dubaju, będzie miał 119 mieszk

Apartamentowiec firmowany przez dom mody Trussardi, który powstanie w Dubaju, będzie miał 119 mieszkań – od kawalerek po przestronne z prywatnymi basenami.

Foto: Italian Luxury Living Group

Projekt, który firmuje dom mody Trussardi, to luksusowy kompleks mieszkaniowy w dubajskiej dzielnicy Al Furjan. Apartamentowiec powstanie we współpracy z firmami Italian Luxury Living Group oraz lokalnym deweloperem Mira Developments.

Rezydencje Trussardi, bo tak deweloper określa budowane osiedle, ma uosabiać współczesne włoskie rzemiosło, a w wystroju wnętrz projektanci stawiają na materiały takie jak drewno i kamień.

Trussardi debiutuje w branży deweloperskiej. Powstanie apartamentowiec w Dubaju

Budynek firmowany przez Trussardi, ma mieć jedenaście pięter, do tego trzy podziemne poziomy przeznaczone na parkingi, kawiarnie i sklepy. Oferowane będą różne rodzaje mieszkań, od kawalerek po przestronne apartamenty z tarasami i prywatnymi basenami. Wnętrza mają zostać wyposażone w meble z kolekcji Trussardi Casa.

Czytaj więcej

Valentino kontra Valentino. Słynny dom mody walczy o prawo do zachowania nazwy

Trussardi dołącza tym samym do wielu marek luksusowych, które eksplorują rynek nieruchomości premium. Na Bliskim Wchodzie i w Europie powstają osiedla domów oraz apartamentowce sygnowane przez słynne marki, znane dotąd przede wszystkim z produkcji ubrań czy akcesoriów.

Prawdziwym zagłębiem tej branży jest Marbella na Costa del Sol w Hiszpanii. Ten popularny wśród zamożnych Europejczyków kurort w szczególności upodobali sobie Rosjanie, którzy stanowią w Marbelli jedną z najliczniejszych społeczności, a przed wybuchem wojny w Ukrainie byli tam częstymi gośćmi.

Hotele, restauracje, nieruchomości: w co inwestują marki luksusowe? 

Znane marki luksusowe na dobre zadomowiły się w branży wyposażenia wnętrz, hotelarskiej, gastronomicznej, a także gier i sportu. Rozszerzają działalność nawet na te sfery, które nie mają wiele wspólnego z modą. Wykorzystują to, że ich klienci i klientki chcą się otaczać luksusem nie tylko w formie ubrań czy dodatków. 

Rynek nieruchomości to kolejna dziedzina, którą zaczęły interesować się marki luksusowe. Ultraluksusowe wille i apartamenty z logiem znanego domu mody oferują bowiem nie tylko udogodnienia godne luksusowego hotelu, ale również specyficzne doświadczenie, które precyzyjnie wpisuje się w tożsamość marki.

Domy mody angażują się więc w projekty deweloperskie, firmując swoim logiem osiedla domów i apartamentowce. Mowa o tak znanych markach jak Fendi, Karl Lagerfeld czy Dolce & Gabbana. Te i szereg innych domów mody buduje własne nieruchomości, które sprzedają potem za miliony euro. Kupcami są dysponujący odpowiednio grubymi portfelami wierni klienci marek, ale nie tylko.

Marbella: miasto luksusowych willi i apartamentowców

Miejscowością, która od pewnego czasu wyrasta na zagłębie tego specyficznego biznesu jest malowniczo położone nad Morzem Śródziemnym miasteczko Marbella w hiszpańskiej prowincji Malaga. Grono jego stałych mieszkańców jest wybitnie międzynarodowe — według najnowszych danych hiszpańskiego urzędu statystycznego obcokrajowcy stanowią jedną trzecią populacji Marbelli.

Jednymi z najliczniejszych zagranicznych społeczności są tam Brytyjczycy i Rosjanie, nie brakuje również Polaków. Swoją posiadłość miała tu między innymi była żona Władimira Putina, Ludmiła Oczeretna. W związku z wojną w Ukrainie na Costa del Sol docierają też zamożni Ukraińcy.

W architekturze Marbelli dominują luksusowe wille, apartamentowce i hotele, zaś tamtejsze porty bielą się od dziesiątek prywatnych jachtów. Krajobraz ten zaczynają właśnie urozmaicać nieruchomości sygnowane logami znanych domów mody. Przykładami takich inwestycji są wille marek Karl Lagerfeld i Elie Saab czy należący do domu mody Fendi kompleks apartamentów o nazwie Epic Marbella.

Największy bodaj rozmach ma marka Dolce & Gabbana. Włoski dom mody zainwestował w Marbelli w budowę rozległego kompleksu, w skład którego wchodzą nie tylko budynki mieszkalne, ale również restauracje oraz obiekty usługowe i kulturalne.

Rozwój tej specyficznej sfery na rynku nieruchomości świadczy o tym, jak wybredni są najbardziej majętni klienci luksusowych marek. Wygląda więc na to, że nie wystarczy już mieć kultowej torebki czy kreacji z najnowszej kolekcji — teraz najmodniejsze jest posiadanie całego apartamentu, a najlepiej willi sygnowanej logiem ulubionego domu mody.

Miejsca
Znów głośno o „polskich Malediwach”. Brytyjczycy zachwyceni parkiem na Śląsku
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Miejsca
„Bunt naklejkowy” w raju turystycznym. Mieszkańcy idą na wojnę z restauracjami
Miejsca
Włosi ratują kolejną krzywą wieżę. To część „średniowiecznego Manhattanu”
Miejsca
Nowa atrakcja dla turystów w Beskidach. Mieszkańcy podzieleni. „To jest chore”
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Miejsca
Rusza operacja podniesienia słynnego galeonu. Chodzi o skarb wart 20 mld dolarów