Włoski dom mody wchodzi na rynek nieruchomości. To trend wśród marek luksusowych

Włoski dom mody Trussardi o ponad stuletniej historii debiutuje na rynku nieruchomości. Pierwszy apartamentowiec sygnowany przez włoską markę powstanie w Dubaju. Podobne projekty realizują też inne marki luksusowe.

Publikacja: 22.08.2023 10:49

Apartamentowiec firmowany przez dom mody Trussardi, który powstanie w Dubaju, będzie miał 119 mieszk

Apartamentowiec firmowany przez dom mody Trussardi, który powstanie w Dubaju, będzie miał 119 mieszkań – od kawalerek po przestronne z prywatnymi basenami.

Foto: Italian Luxury Living Group

Projekt, który firmuje dom mody Trussardi, to luksusowy kompleks mieszkaniowy w dubajskiej dzielnicy Al Furjan. Apartamentowiec powstanie we współpracy z firmami Italian Luxury Living Group oraz lokalnym deweloperem Mira Developments.

Rezydencje Trussardi, bo tak deweloper określa budowane osiedle, ma uosabiać współczesne włoskie rzemiosło, a w wystroju wnętrz projektanci stawiają na materiały takie jak drewno i kamień.

Trussardi debiutuje w branży deweloperskiej. Powstanie apartamentowiec w Dubaju

Budynek firmowany przez Trussardi, ma mieć jedenaście pięter, do tego trzy podziemne poziomy przeznaczone na parkingi, kawiarnie i sklepy. Oferowane będą różne rodzaje mieszkań, od kawalerek po przestronne apartamenty z tarasami i prywatnymi basenami. Wnętrza mają zostać wyposażone w meble z kolekcji Trussardi Casa.

Czytaj więcej

Valentino kontra Valentino. Słynny dom mody walczy o prawo do zachowania nazwy

Trussardi dołącza tym samym do wielu marek luksusowych, które eksplorują rynek nieruchomości premium. Na Bliskim Wchodzie i w Europie powstają osiedla domów oraz apartamentowce sygnowane przez słynne marki, znane dotąd przede wszystkim z produkcji ubrań czy akcesoriów.

Prawdziwym zagłębiem tej branży jest Marbella na Costa del Sol w Hiszpanii. Ten popularny wśród zamożnych Europejczyków kurort w szczególności upodobali sobie Rosjanie, którzy stanowią w Marbelli jedną z najliczniejszych społeczności, a przed wybuchem wojny w Ukrainie byli tam częstymi gośćmi.

Hotele, restauracje, nieruchomości: w co inwestują marki luksusowe? 

Znane marki luksusowe na dobre zadomowiły się w branży wyposażenia wnętrz, hotelarskiej, gastronomicznej, a także gier i sportu. Rozszerzają działalność nawet na te sfery, które nie mają wiele wspólnego z modą. Wykorzystują to, że ich klienci i klientki chcą się otaczać luksusem nie tylko w formie ubrań czy dodatków. 

Rynek nieruchomości to kolejna dziedzina, którą zaczęły interesować się marki luksusowe. Ultraluksusowe wille i apartamenty z logiem znanego domu mody oferują bowiem nie tylko udogodnienia godne luksusowego hotelu, ale również specyficzne doświadczenie, które precyzyjnie wpisuje się w tożsamość marki.

Domy mody angażują się więc w projekty deweloperskie, firmując swoim logiem osiedla domów i apartamentowce. Mowa o tak znanych markach jak Fendi, Karl Lagerfeld czy Dolce & Gabbana. Te i szereg innych domów mody buduje własne nieruchomości, które sprzedają potem za miliony euro. Kupcami są dysponujący odpowiednio grubymi portfelami wierni klienci marek, ale nie tylko.

Marbella: miasto luksusowych willi i apartamentowców

Miejscowością, która od pewnego czasu wyrasta na zagłębie tego specyficznego biznesu jest malowniczo położone nad Morzem Śródziemnym miasteczko Marbella w hiszpańskiej prowincji Malaga. Grono jego stałych mieszkańców jest wybitnie międzynarodowe — według najnowszych danych hiszpańskiego urzędu statystycznego obcokrajowcy stanowią jedną trzecią populacji Marbelli.

Jednymi z najliczniejszych zagranicznych społeczności są tam Brytyjczycy i Rosjanie, nie brakuje również Polaków. Swoją posiadłość miała tu między innymi była żona Władimira Putina, Ludmiła Oczeretna. W związku z wojną w Ukrainie na Costa del Sol docierają też zamożni Ukraińcy.

W architekturze Marbelli dominują luksusowe wille, apartamentowce i hotele, zaś tamtejsze porty bielą się od dziesiątek prywatnych jachtów. Krajobraz ten zaczynają właśnie urozmaicać nieruchomości sygnowane logami znanych domów mody. Przykładami takich inwestycji są wille marek Karl Lagerfeld i Elie Saab czy należący do domu mody Fendi kompleks apartamentów o nazwie Epic Marbella.

Największy bodaj rozmach ma marka Dolce & Gabbana. Włoski dom mody zainwestował w Marbelli w budowę rozległego kompleksu, w skład którego wchodzą nie tylko budynki mieszkalne, ale również restauracje oraz obiekty usługowe i kulturalne.

Rozwój tej specyficznej sfery na rynku nieruchomości świadczy o tym, jak wybredni są najbardziej majętni klienci luksusowych marek. Wygląda więc na to, że nie wystarczy już mieć kultowej torebki czy kreacji z najnowszej kolekcji — teraz najmodniejsze jest posiadanie całego apartamentu, a najlepiej willi sygnowanej logiem ulubionego domu mody.

Projekt, który firmuje dom mody Trussardi, to luksusowy kompleks mieszkaniowy w dubajskiej dzielnicy Al Furjan. Apartamentowiec powstanie we współpracy z firmami Italian Luxury Living Group oraz lokalnym deweloperem Mira Developments.

Rezydencje Trussardi, bo tak deweloper określa budowane osiedle, ma uosabiać współczesne włoskie rzemiosło, a w wystroju wnętrz projektanci stawiają na materiały takie jak drewno i kamień.

Pozostało 91% artykułu
Miejsca
Nowy trend w świecie podróży. Norwegia stanie się hitem wśród turystów
Miejsca
Rusza Wielkie Muzeum Egipskie. Jak wyglądają wnętrza za miliard dolarów?
Miejsca
Kierowcy zniszczyli słynny zabytek na pustyni Atacama. „Szkody są nieodwracalne”
Miejsca
Atrakcja turystyczna Podhala wśród najciekawszych w Europie. „Nie dla amatorów”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Miejsca
Największy klub nocny na świecie powraca. Kontrowersyjna atrakcja na Ibizie