Włosi od wielu lat zazdrośnie strzegą swojego dziedzictwa, zwłaszcza w dziedzinie produktów spożywczych, samochodów, a także rzemiosła i mody. Być może już niebawem do słynnego oznaczenia „Made in Italy” dołączy Mediolan jako zarejestrowany znak towarowy. Taki plan mają przynajmniej władze tego miasta.
Mediolan jako nowy znak towarowy, wyśrubowane zasady przyznawania certyfikatu
W powszechnej świadomości Mediolan funkcjonuje przede wszystkim jako stolica włoskiej mody, a w przekonaniu samych Włochów — również europejskiej, a nawet światowej. To właśnie tutaj powstały takie ikoniczne włoskie domy mody jak Versace, Gucci, Armani, Miu Miu czy Prada.
W Mediolanie swoje główne siedziby mają również takie marki jak Bottega Veneta, Dolce & Gabbana czy Moschino. Stolica Lombardii to również miejsce, z którego pochodzą takie znane na całym świecie produkty jak likier Campari, babka panettone czy kiełbasa salami.
Czytaj więcej
Włoski Urząd Regulacji Komunikacji (AGCOM) opracował nowe zasady dotyczące aktywności influencerów w mediach społecznościowych. Sprawa zbiegła się w czasie ze skandalem z udziałem internetowej gwiazdy Chiary Ferragni, która objęta jest śledztwem dotyczącym oszustwa w sieci.
Radni Mediolanu przedłożyli właśnie projekt nowej regulacji ustanawiającej słowo „Milano”, a więc włoską nazwę Mediolanu, jako znak towarowy. W myśl nowej ustawy miejskiej marki odzieżowe, rzemieślnicy i inne przedsiębiorstwa działające w Mediolanie będą musiały ubiegać się o specjalne pozwolenie na umieszczanie słowa „Milano” na metkach ubrań czy na opakowaniach produktów.