Niebawem włoskich influencerów aktywnych w mediach społecznościowych zaczną obowiązywać takie same zasady, jakie funkcjonują w mediach tradycyjnych – podaje BBC.
Wkrótce ich działania będą podlegać nadzorowi Włoskiego Urzędu Regulacji Komunikacji (AGCOM), który oceni, czy gwiazdy sieci przestrzegają uczciwych praktyk handlowych. Organ ten opracował już i przedstawił nowe regulacje. Co z nich wynika?
Włochy: nowe zasady działania influencerów
„Dziki zachód się skończył” – zaznacza Giacomo Lasorella, szef Włoskiego Urzędu Regulacji Komunikacji (AGCOM). Jak powiedział w rozmowie z dziennikiem „La Repubblica”, początkowo nowe reguły obowiązywać będą jedynie twórców, którzy na swoich kanałach w mediach społecznościowych mają milion obserwujących lub więcej. „Ale inne wpływowe osoby w sieci również będą musiały się z czasem do tego dostosować” – dodał. Zasady zakładają między innymi, że influencerzy zobowiązani są do wyraźnego oznaczania współpracy z markami. Jeśli tego nie zrobią, grozić im będą surowe kary finansowe.
Czytaj więcej
Producenci luksusowych wyrobów z kaszmiru walczą o dostęp do niezwykle cennej wełny. Na „wojnach kaszmirowych” tracą przede wszystkim mongolscy rzemieślnicy i rolnicy – pisze hiszpański dziennik „El País”.
AGCOM zaznacza, że proponowane przez włoski rząd nowe wytyczne mają między innymi na celu ochronę dzieci i młodzieży – grup, które najczęściej korzystają z mediów społecznościowych.