Posiadacze psów wiedzą doskonale, że ich pupile nie mogą jeść czekolady. To jednak nie znaczy, że nigdy nie spróbują żadnego deseru. To jedynie kwestia tego, jaki będzie to deser. Ben & Jerry’s, słynny amerykański producent lodów, przygotował pierwszą linię deserów przeznaczonych dla psów.
Lody dla psów od Ben&Jerry’s
Przysmak dostępny jest w dwóch smakach – masła orzechowego z preclami oraz dyni z ciastkeczkami. Na razie produkt trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, ale w przyszłości może pojawić się też na innych rynkach.
Czytaj też: Ta firma stworzyła karmę dla psów z mięsa wegańskiego
Ben & Jerry’s chce w ten sposób wykorzystać nie tylko rosnące zapotrzebowanie na jakościowe jedzenie i inne udogodnienia dla zwierząt. W ostatnich latach w USA znacznie wzrosła liczba posiadaczy psów – między 2015 a 2020 rokiem na czworonoga zdecydowało się 6,5% gospodarstw domowych więcej niż dotychczas, a w całym kraju jest ich prawie 85 milionów. Wg firmy Euromonitor jeszcze większy wzrost osiągnęły wydatki na zwierzęta – dzięki skokowi o 44% wyniosły 5,5 miliarda dolarów.
Choć decyzja Ben & Jerry’s wydaje się podyktowana świeżymi rynkowymi trendami, to nie brak przykładów na to, że inne firmy spożywcze od dłuższego czasu poważnie traktują cały segment żywności dla zwierząt. Jak wylicza agencja Associated Press, General Mills, właściciel marek Cheerios i Haagen-Dazs w 2018 kupił firmę Blue Buffalo, specjalizującą się w produkcji karmy dla psów i kotów, wcześniej podobnych inwestycji dokonały Smucker czy Nestle.