Starbucks testuje zupełnie nowy model kawiarni wegańskiej

„Gdybym miał wskazać jedną dominującą zmianę w nawykach konsumenckich, byłoby to przejście na dietę roślinną” – uważa dyrektor generalny Starbucksa.

Publikacja: 09.02.2021 12:22

Starbucks testuje zupełnie nowy model kawiarni wegańskiej

Foto: Fot: Asael Peña/ Unsplash

Starbucks od kilku lat mocno angażuje się w działalność na rzecz poprawy klimatu. W ubiegłym roku sieć kawiarni usunęła ze swoich lokali plastikowe słomki, dotrzymując obietnicy złożonej w 2018 roku, do 2022 roku firma chce też podwoić liczbę kubków i opakowań nadających się do recyklingu. Starbucks zapowiedział też redukcję o połowę emisji dwutlenku węgla i zużycia wody do 2030 roku.

Wegańska kawiarnia Starbucks: całkowicie nowy format

Największe zmiany czekają jednak w najbliższych latach menu w kawiarniach Starbucksa. Kevin Johnson, dyrektor generalny firmy, największej zmiany w nawykach konsumenckich upatruje w przejściu na dietę roślinną, dlatego w Seattle, mieście w którym znajduje się siedziba Starbucksa, powstał eksperymentalny lokal serwujący jedzenie i napoje wykorzystujące wyłącznie składniki pochodzenia roślinnego.

Czytaj też: Koniec ery mięsa: za 15 lat całkiem zniknie z naszej diety

Eksperyment wspomniany przez Johnsona został potwierdzony przez rzecznika prasowego Starbucksa, który dodał, że wprowadzenie całkowicie roślinnego menu odbyło się w ubiegłym roku, a testy dobiegły końca. „Starbucks nieustannie wprowadza nowe napoje i potrawy do menu na całym świecie, wykorzystując innowacje w postaci składników pochodzenia roślinnego w kluczowych pozycjach, takich jak espresso, cold brew, napoje orzeźwiające, jedzenie i nie tylko” – poinformował przedstawiciel firmy. Na razie nie wiadomo, czy wraz z zabieganiem o wizerunek organizacji zrównoważonej ekologicznie Starbucks będzie tworzył podobne lokale w innych krajach.

Wspomniane przez firmę próby poszerzenia menu o nowe produkty obejmują m.in. kanapki z roślinnym „mięsem” produkowanym przez firmę Impossible Food, a także wprowadzenie mleka owsianego do oferty wszystkich amerykańskich kawiarni wiosną 2021 roku. Roślinne alternatywy nie są całkowitą nowością w menu Starbucksa – ta sieć już w 1997 roku dodała do menu mleko sojowe, w 2015 roku – kokosowe, a w 2016 – migdałowe.

Starbucks od kilku lat mocno angażuje się w działalność na rzecz poprawy klimatu. W ubiegłym roku sieć kawiarni usunęła ze swoich lokali plastikowe słomki, dotrzymując obietnicy złożonej w 2018 roku, do 2022 roku firma chce też podwoić liczbę kubków i opakowań nadających się do recyklingu. Starbucks zapowiedział też redukcję o połowę emisji dwutlenku węgla i zużycia wody do 2030 roku.

Wegańska kawiarnia Starbucks: całkowicie nowy format

Kuchnia
Miasto z najlepszą kuchnią na świecie jest w Europie. Porażka potęg kulinarnych
Kuchnia
Ananas z różowym miąższem kosztuje majątek. Rośnie moda na owoce luksusowe
Kuchnia
Kolejna polska restauracja z gwiazdką Michelin będzie na Pomorzu? Decyzja władz
Kuchnia
Dzień Czekolady: oto największa czekoladowa fontanna na świecie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kuchnia
Atrakcyjność fizyczna zależy od tego, co jemy na śniadanie. Czego unikać?