Rok 2020 był wyjątkowy – wiele branż boleśnie odczuło dwa lockdowny i zamknięcie gospodarki na wiele tygodni. Producenci diet pudełkowych mogą zaliczyć miniony rok do udanych. Z całą pewnością był on udany dla firmy Kukuła Healthy Food, jednego z liderów rynku. Jej udział w rynku rośnie, podobnie jak wyniki sprzedaży. – W 2020 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o 80 procent w stosunku do 2019 roku – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.
Diety pudełkowe: co wybierają Polacy?
Diety pudełkowe to jedna z najbardziej dynamicznie rosnących branż w Polsce, ale miniony rok dużo zmienił. Pojawiło się wielu nowych graczy, catering dietetyczny zaczęły oferować też niektóre restauracje, zmuszone do tego przez ograniczenia wynikające z lockdownu. Efekt: już 12 procent Polaków deklaruje, że korzystało z takich diet – tak wynika z badania „Jak odżywiają się Polacy. Kukuła Healthy Food 2020” wykonanego na zlecenie firmy Kukuła Healthy Food.
Czytaj też: Wegańska rewolucja: tymi produktami Polacy chcą podbić świat
Kto poradzi sobie w czasach pełnych wyzwań? Badania zlecone przez firmę Kukuła Healthy Food przynoszą odpowiedź: firmy, które postawiły na jakość. Właśnie jakość posiłków wskazywali badani jako element, na który najczęściej zwracają uwagę przy wyborze diety pudełkowej (73 procent badanych). Na drugim miejscu znalazła się cena posiłków (69 procent). Na trzecim – smak potraw (55 procent).
Stabilną sytuację mają te firmy, które zainwestowały w rozwój oraz nie boją się pokazać klientom jak wygląda produkcja „od kuchni”, bo to potwierdza, że spełniają wszelkie standardy higieny i bezpieczeństwa – komentuje Jakub Kukuła.
Z badań zleconych przez firmę Kukuła Healthy Food wynika też, że główną motywacją do sięgnięcia po catering dietetyczny jest chęć zdrowego odżywiania (55 procent badanych). Dopiero na drugim miejscu znalazła się chęć utraty wagi (48 procent), a na trzeci – brak czasu na gotowanie.