Nadchodzi eksplozja popularności makijażu dla mężczyzn

Chęć używania produktów do makijażu deklaruje aż jedna trzecia młodych Amerykanów

Publikacja: 11.08.2020 14:01

Fot: Fentyskin/ Facebook

Fot: Fentyskin/ Facebook

Foto: Fenty Beauty, nowa linia kosmetyków do makijażu dla mężczyzn

Fenty Skin, nowa linia kosmetyków do makijażu w katalogu marki stworzonej przez Rihannę, ma w katalogu produkty przeznaczone zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Produkty do męskiego makijażu powoli stają się jednym z najbardziej obiecujących źródeł zysku dla firm kosmetycznych, podobnie jak „moda niebinarna„, której popularność znajduje wyraz w pokazach, kolekcjach oraz nowych sekcjach zakupowych dużych marek odzieżowych. Jak się okazuje, pandemia jeszcze przyspieszyła rozwój tego trendu.

Męski makijaż: nowy trend

Wg raportu firmy analitycznej Moz tylko w kwietniu w USA o 80% wzrosła częstotliwość wyszukiwania frazy „male makeup looks”. Mężczyźni w czasie lockdownu z powodu pandemii poszukiwali inspiracji chętniej niż dotychczas, ale już w ubiegłym roku jedna trzecia Amerykanów poniżej 45. roku życia deklarowała chęć wypróbowania makijażu. Badanie Morning Consult dotyczyło szerokiej gamy kosmetyków – od szminki i tuszu do rzęs po podkłady i cienie.

Takie wyniki znajdują odzwierciedlenie w świecie mody i popkultury. Makijaż regularnie robi m.in. prezydent Francji Emmanuel Macron (który wg informacji prasowych tylko w 2017 roku wydał na ten cel ponad 26 tys. euro), Pharrell Williams, Marc Jacobs czy Asap Rocky.  

W ciągu ostatnich 5 lat rynek męskich kosmetyków do makijażu wzrósł w USA o 13%, osiągając w 2019 roku wartość 1,14 miliarda dolarów. Zdaniem analityków popularność w czasie pandemii może być zwiastunem dalszego szybkiego wzrostu – w ciągu kolejnych 5 lat ten segment rynku ma być warty już ok. 5 miliardów dolarów.

Czytaj też: Kanye West będzie produkował kosmetyki 

Należąca do LVMH Fenty to pierwsza tak duża firma, która zachęca mężczyzn do robienia makijażu. Już wcześniej ta marka wyznaczała trendy w branży kosmetycznej, m.in. za sprawą rozszerzenia palety podkładów do 40 odcieni.

Śladem Rihanny poszły inne marki kosmetyczne, a ustanowiony w ten sposób „nowy standard inkluzywności” nazwano „efektem Fenty”. Wszystko wskazuje na to, że i w przypadku normalizacji i popularyzacji makijażu firma kosmetyczna stworzona przez Rihannę odegra ważną rolę.

Źródło: NSS Magazine

Fenty Skin, nowa linia kosmetyków do makijażu w katalogu marki stworzonej przez Rihannę, ma w katalogu produkty przeznaczone zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Produkty do męskiego makijażu powoli stają się jednym z najbardziej obiecujących źródeł zysku dla firm kosmetycznych, podobnie jak „moda niebinarna„, której popularność znajduje wyraz w pokazach, kolekcjach oraz nowych sekcjach zakupowych dużych marek odzieżowych. Jak się okazuje, pandemia jeszcze przyspieszyła rozwój tego trendu.

Kosmetyki
Regeneracja skóry po lecie pełnym słońca. Od czego zacząć?
Kosmetyki
Nowa strategia marki Avon. Współpraca z najpopularniejszą drogerią w Polsce
Kosmetyki
Rabanne Million Gold For Her: kwiatowa rewolucja i połysk złota
Kosmetyki
Rabanne Beauty wchodzi do Polski. Pionierska siła marki i innowacyjne formuły
Kosmetyki
Nadchodzi nowy „efekt szminki”. Co kupujemy, by osłodzić sobie czas kryzysu?