Drugi sezon głośnego i budzącego kontrowersje serialu „Euforia” produkcji HBO wzbudził ogromne zainteresowanie widzów, tak jak część pierwsza.

„Euforia”: wyglądać jak Maddy, Cassie i Rue

Rok 2022 zdecydowanie należy do niebanalnych stylizacji – takich jak te, które „zagrały” w serialu „Euforia”, który w Polsce można oglądać w HBO. Świadczą o tym chociażby statystyki z Google, gdzie czarna sukienka z wycięciami, którą miała na sobie Maddy w pierwszym odcinku, natychmiast zanotowała prawie 900-procentowy wzrost wyszukań.

Od początku emisji serialu inspiracji stylizacjami jego bohaterek szukało prawie 520 tysięcy ludzi rocznie. To nieco więcej niż w przypadku bohaterów „Peaky Blinders”, który zebrał nieco ponad 513 tysięcy wyszukań. Nawet bohaterki „Emily w Paryżu” nie mogą pochwalić się takim wynikiem (zebrały 265 tysięcy wyszukań rocznie).

Czytaj więcej

„Efekt Juliye”: ten rok zaczęliśmy się od renesansu mocnego makijażu

Jeszcze większą furorę robi makijaż bohaterek „Euforii”, który bardzo wyróżnia się na tle innych seriali. Inspiracji szuka prawie milion użytkowniczek rocznie, kompletnie deklasując takie seriale jak „Przyjaciele” (ponad pół miliona wyszukań) czy „Bridgertonowie (skromne 13 tysięcy).

Na podstawie wszystkich tych danych analitycy Uswitch doszli do wniosku, że „Euforia” stała się najbardziej wpływowym serialem na świecie – przynajmniej jeżeli chodzi o modę i makijaż.

Maddy Perez, jedna z głównych bohaterek „Euforii”, grana przez Alexę Demie.

Maddy Perez, jedna z głównych bohaterek „Euforii”, grana przez Alexę Demie.

HBO

Globalna platforma zakupowa Lovethesales opublikowała z kolei najnowsze dane na temat tego, jakich ubrań z serialu najchętniej szukają jej użytkowniczki. I tak, czarne t-shirty zanotowały wzrost wyszukań o ponad 566 procent w ciągu doby od pojawienia się najnowszego odcinka, natomiast top z niebieskiej siatki – o 388 procent.

Niebieskich koszulek polo szukało z kolei ponad 270 procent użytkowniczek, a różowej bluzy z kapturem – prawie 140 procent więcej. Podwojeniu uległa natomiast liczba wyszukań topu z tygrysim printem i… białego kołnierzyka.

Styl bohaterek i bohaterów „Euforii” wzbudził zainteresowanie już od emisji pierwszych odcinków. Według analiz Uswitch największą popularnością cieszy się postać Maddy, która trafiła do dziesiątki najbardziej inspirujących postaci serialowych wszech czasów.

Moda w stylu „Euforii”, czyli jaka?

Co tak naprawdę sprawiło, że styl postaci z „Euforii” jest tak magnetyczny? Z pewnością jest to odważna nonszalancja, tak charakterystyczna dla ogólnie rozumianego „młodzieżowego” stylu. Mocne kolory, wyraziste printy i odważne fasony, w których nie brakuje wycięć i odsłonięć – na takie zabiegi odwagę mają przede wszystkim młode dziewczyny.

Bardzo ważnym elementem stylu bohaterek „Euforii” jest wyrazisty makijaż. Dziewczyny śmiało robią sobie grube kreski zarówno czarnego, jak i jasnym, kolorowym eyelinerem, a wokół oczu przyklejają sobie kryształki, perełki i inne błyskotki.

Komentatorzy mają już na taką estetykę konkretną nazwę: „Bitchcore”. To odważny, wręcz wyzywający styl, w którym zakłada się to, na co ma się ochotę, a przy tym więcej się odsłania, niż zasłania.

To zupełnie coś innego niż, to co można zobaczyć w takich serialach jak na przykład „Seks w wielkim mieście”, jego kontynuacji „I tak po prostu” czy „Emily w Paryżu”. Wspólnym mianownikiem stylizacji Carrie Bradshaw, Emily i ich koleżanek był eklektyzm i odwaga w łączeniu pozornie nie pasujących do siebie elementów garderoby. Efekt był jednak zawsze całkiem zachowawczy – zwłaszcza że bazował na kreacjach największych domów mody.

Stylizacje w „Euforii” są równie eklektyczne, ale jednocześnie bardziej szalone i mocno „imprezowe”. Teraz to właśnie takie podejście do własnego wyglądu podoba się młodym kobietom najbardziej.