Revlon, amerykański producent kosmetyków, jak wiele innych przedsiębiorstw, ucierpiał podczas pandemii. Na szczęście po trzech stresujących latach, w trakcie których przyszłość firmy stała pod znakiem zapytania, udało się uzyskać porozumienie z wierzycielami, co oznacza, że Revlon zyskał szansę na przetrwanie.
Revlon zaczyna od nowa. Marka wychodzi z długów
Firma Revlon Inc. złożyła wniosek o upadłość w czerwcu 2022 roku. Zadłużenie wynosiło wówczas 3,5 miliarda dolarów, co przekładało się na brak możliwości terminowej spłaty zobowiązań.
Finał sprawy okazał się pomyślny dla marki, bo celem działań było uratowanie Revlonu. Federalny sąd upadłościowy w Nowym Jorku postanowił, że zadłużenie w wysokości 2,7 miliarda dolarów ulegnie redukcji i firma zostanie pozbawiona statusu bankruta.
Czytaj więcej
Zara, marka hiszpańskiego koncernu Inditex, w 2022 roku poradziła sobie świetnie. Tego nie można powiedzieć o Massimo Dutti, marce znanej z ubrań dyskretnych, ale eleganckich. Czy kłopoty Massimo Dutti oznaczają, że znudziła nam się moda formalna?
Decyzja zapadła dzięki porozumieniu, na które zgodziła się znakomita większość wierzycieli. Revlon Inc. ma u nich 98 procent zadłużenia. W zamian za redukcję długu wierzyciele staną się nowymi współwłaścicielami firmy.