Flipperzy przejmują kolejną branżę. Magnesem są rekordowe zyski

Nieruchomości nie są jedyną branżą, w której flipperzy stali się aktywni. Osoby szukają szybkiego zarobku penetrują też inne rynki, w szczególności takie, na których bariera wejścia jest niższa niż w przypadku mieszkań, a zyski – atrakcyjne.

Publikacja: 09.04.2024 11:42

Duży wpływ na rozwój zjawisko flipperów w świecie zegarków mają tzw. watchfluencerzy, osoby działają

Duży wpływ na rozwój zjawisko flipperów w świecie zegarków mają tzw. watchfluencerzy, osoby działające w mediach społecznościowych i przekonujące swoich fanów do inwestowania w zegarki.

Foto: Arnd Wiegmann:Bloomberg Finance LP

Flipperów kojarzymy przede wszystkim z rynkiem nieruchomości. Okazuje się jednak, że osoby zainteresowane szybkimi transakcjami i równie szybkim zarobkiem, szukają też innych możliwości. Nowe raporty pokazują, że flipperzy opanowali też rynek luksusowych zegarków. To najczęściej przedstawiciele pokolenia Z. Skąd to zainteresowanie zegarkami? 

Kim są flipperzy?

O flipperach mówi się w Polsce ostatnio sporo w kontekście rynku nieruchomości. Niektórzy uważają wręcz, że to nowy zawód. Kim jest flipper? To osoba, która kupuje nieruchomości, najczęściej mieszkania, zwiększa ich wartość, najczęściej poprzez remont, a następnie odsprzedaje z zyskiem. Nie chodzi o przy tym o pojedyncze transakcje, ale o regularną działalność, kupowanie wielu nieruchomości i obracanie nimi. 

Czytaj więcej

Jak zarobić pierwszy miliard? Upadek mitu o karierze „od zera do milionera”

Wygląda na to, że flipperzy znaleźli dla siebie kolejną atrakcyjną branżę. Chodzi o luksusowe zegarki. To zjawisko wiąże się ze zmianami demograficznymi w grupie osób zainteresowanych zegarkami.

Od dekad w powszechnej świadomości funkcjonuje dość spójny wizerunek typowego, stereotypowego posiadacza luksusowego zegarka — lub całej ich kolekcji. To przeważnie mężczyzna w średnim lub bardziej zaawansowanym wieku, którego dochody pozwalają mu na realizację kosztownej pasji.

Taki wizerunek jest już jednak coraz bardziej anachroniczny. Z roku na rok coraz większą siłę nabywczą mają młodzi ludzie, a więc osoby urodzone mniej więcej między 1997 a 2012 rokiem. Również oni coraz chętniej sięgają po luksusowe zegarki jako modne symbole statusu, co zaobserwowali eksperci z platformy Watchfinder & Co., specjalizującej się w handlu zegarkami z drugiej ręki.

Swoje spostrzeżenia zawarli oni w raporcie pod tytułem „The Next Generation of Watch Shoppers and Culture”, który cytuje między innymi branżowy portal Watchpro. Okazuje się, że pasja starszych pokoleń udziela się również ich dzieciom i wnukom — i to w jeszcze większym stopniu.

Z prawie dwóch i pół tysiąca młodych Amerykanów, którzy wzięli udział w badaniu, Aż 41 procent kupiło w ciągu ostatniego roku co najmniej jeden luksusowy zegarek. Z kolei ponad jedna trzecia respondentów jest zdania, że luksusowe zegarki stanowią lepszą inwestycję niż złoto, ekskluzywne wina lub nieruchomości.

Nie ma zaskoczenia, że wzrost zainteresowania luksusowymi zegarkami przedstawiciele pokolenia Z zawdzięczają mediom społecznościowym a konkretnie — tak zwanym watchfluencerom. Ci zegarkowy influencerzy podrzucają swoim obserwatorom między innymi sprawdzone sposoby na flipping, a więc kupowanie i sprzedawanie zegarków z zyskiem.

W rezultacie przygodę z flippingiem jako hobby lub dodatkowym źródłem dochodu rozpoczyna coraz więcej młodych ludzi. Aż 36 procent respondentów w wieku 16-26 lat zadeklarowało, że ma już w tym obszarze pewne doświadczenia.

Zegarki: przedstawiciele generacji Z wydają na nie cztery razy więcej niż ich dziadkowie

Autorzy badania wysnuli jeszcze więcej ciekawych wniosków. Okazuje się na przykład, że pokolenie Z jest gotowe zapłacić za zegarek średnio prawie 11 tysięcy dolarów, a więc dwukrotnie więcej niż milenialsi i czterokrotnie więcej niż boomersi.

Jednocześnie „Zetki” kupują zegarki nieco inaczej niż przedstawiciele starszych pokoleń. Częściej stawiają oni na zakupy w drugim obiegu, co zadeklarowało 36 procent respondentów. Wolą też kupować przez internet — na stronie autoryzowanego dealera (65 procent) lub na platformie specjalizującej się w sprzedaży zegarków z drugiej ręki (55 procent).

Młodych miłośników luksusowych zegarków zapytano też o ich ulubione marki. Na podium znalazły się marki Rolex, Cartier i Omega. Dalsze pozycje zajęły: Seiko, Patek Philippe, Tudor, Jaeger-LeCoultre, Panerai, Breitling i Hublot.

Flipperów kojarzymy przede wszystkim z rynkiem nieruchomości. Okazuje się jednak, że osoby zainteresowane szybkimi transakcjami i równie szybkim zarobkiem, szukają też innych możliwości. Nowe raporty pokazują, że flipperzy opanowali też rynek luksusowych zegarków. To najczęściej przedstawiciele pokolenia Z. Skąd to zainteresowanie zegarkami? 

Kim są flipperzy?

Pozostało 92% artykułu
Zegarki
Omega Speedmaster Chronoscope: czas na igrzyska
Zegarki
Rosyjski zegarek na cześć Gagarina. Wskazówki kręcą się w nim w drugą stronę
Zegarki
Moonswatch Snoopy 'Mission to the Moonphase New Moon': czarna strona Księżyca
Zegarki
Longines HydroConquest GMT w wersji 43 mm: rozmiar ma znaczenie
Zegarki
Omega Speedmaster Professional Moonwatch: czarno na białym
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO