Od paru lat coraz większą popularność zyskuje podróżowanie i ogólnie — spędzanie wolnego czasu — w pojedynkę. MeMooners, czyli osoby które preferują samotne podróżowanie i korzystanie z usług wpisujących się w szeroko pojętą branżę gościnności, zdaniem ekspertów odpowiadają za jeden z wiodących trendów turystycznych na najbliższe miesiące.
MeMooners — samotni klienci branży turystycznej
Podróżowanie solo staje się coraz popularniejsze nie tylko wśród singli, o czym pisaliśmy na łamach „Sukcesu” jeszcze w 2022 roku. Dwa lata później ten trend wciąż nie stracił na aktualności. Na samotne wycieczki wyjeżdża coraz więcej osób pragnących przeżyć doświadczenia, które w trakcie podróży w towarzystwie nie były możliwe.
Tę rosnącą w siłę grupę klientów branży turystycznej eksperci z sieci hoteli Hilton nazwali „MeMooners”. Dokładnie opisują ją w swoim najnowszym raporcie „2025 Hilton Trends Report” prognozującym najważniejsze trendy, które będą kształtować branżę turystyczną w 2025 roku.
Czytaj więcej
Dominika Nowak przez 10 lat pracowała dla czołowych marek we Włoszech jako projektantka butów. „Po latach pracy w tym kraju uznałam, że mam wiedzę i doświadczenie, by opowiedzieć swoją własną historię” – mówi twórczyni marki Vanda Novak.
Nazwa „MeMooners” stanowi kombinację słów „me”, czyli po angielsku „ja”, oraz „honeymoon”, czyli „miesiąc miodowy”. O tym, że MeMooners to grupa, z którą powinny zwrócić uwagę podmioty działające w branży hotelarskiej, świadczą liczby. Okazuje się, że blisko połowa, bo 47 procent respondentów, których przepytali eksperci z Hiltona, często podróżuje w pojedynkę.