Single zmieniają branżę turystyczną. „MeMooners” będą trendem 2025 roku

Samotne spędzanie wolnego czasu to zdaniem branżowych ekspertów jeden z wiodących trendów w świecie podróży. Grupę podróżujących, która odpowiada za jego popularyzację, nazwano „MeMooners”. Co oznacza to określenie?

Publikacja: 22.11.2024 12:09

Ponad połowa badanych milenialsów oraz respondentów z pokolenia Z stwierdziła, że częściej podróżuje

Ponad połowa badanych milenialsów oraz respondentów z pokolenia Z stwierdziła, że częściej podróżuje samotnie.

Foto: Steven Lewis Unsplash

Od paru lat coraz większą popularność zyskuje podróżowanie i ogólnie — spędzanie wolnego czasu — w pojedynkę. MeMooners, czyli osoby które preferują samotne podróżowanie i korzystanie z usług wpisujących się w szeroko pojętą branżę gościnności, zdaniem ekspertów odpowiadają za jeden z wiodących trendów turystycznych na najbliższe miesiące.

MeMooners — samotni klienci branży turystycznej

Podróżowanie solo staje się coraz popularniejsze nie tylko wśród singli, o czym pisaliśmy na łamach „Sukcesu” jeszcze w 2022 roku. Dwa lata później ten trend wciąż nie stracił na aktualności. Na samotne wycieczki wyjeżdża coraz więcej osób pragnących przeżyć doświadczenia, które w trakcie podróży w towarzystwie nie były możliwe.

Tę rosnącą w siłę grupę klientów branży turystycznej eksperci z sieci hoteli Hilton nazwali „MeMooners”. Dokładnie opisują ją w swoim najnowszym raporcie „2025 Hilton Trends Report” prognozującym najważniejsze trendy, które będą kształtować branżę turystyczną w 2025 roku.

Czytaj więcej

Stworzyła polską markę luksusową. „Projektantką zostałam trochę przez przypadek”

Nazwa „MeMooners” stanowi kombinację słów „me”, czyli po angielsku „ja”, oraz „honeymoon”, czyli „miesiąc miodowy”. O tym, że MeMooners to grupa, z którą powinny zwrócić uwagę podmioty działające w branży hotelarskiej, świadczą liczby. Okazuje się, że blisko połowa, bo 47 procent respondentów, których przepytali eksperci z Hiltona, często podróżuje w pojedynkę.

Wydaje się, że trend na podróżowanie solo utrzyma się w kolejnych latach. Wyniki ankiet pokazują, że wpisuje się w niego liczna grupa młodych klientów, która w przyszłości będzie miała duży wpływ na wiele branż, również na branżę gościnności. Ponad połowa badanych milenialsów oraz respondentów z pokolenia Z (odpowiednio 51 i 55 procent) stwierdziła, że częściej podróżuje samotnie.

Single: sami podróżują, sami chodzą do restauracji

Czego oczekują „MeMoonersi” od hoteli, organizatorów wycieczek i innych firm działających w branży turystycznej? Z pewnością liczą oni na spokój — aż 64 procent samotnych turystów przyznało, że ich ulubionym partnerem podróży jest książka. Z drugiej strony wielu doceniłoby też sugestie dotyczące aktywności i wydarzeń z udziałem innych samotnych podróżujących, co przyznało 44 procent ankietowanych.

Z kolei jeden na czterech MeMoonersów oczekiwałby, aby miejsce, do którego się wybiera, było przyjazne zwierzętom. Eksperci z Hiltona zauważają, że na przestrzeni ostatniego roku liczba wyszukań udogodnień tego typu w hotelach tej sieci wzrosła dwukrotnie, przez co usługi te znalazły się w czołówce rozwiązań, jakich poszukują podróżujący.

Co z kolei trend na podróżowanie solo oznacza dla właścicieli barów I restauracji? Zdaniem autorów raportu muszą oni dopasować swoje lokale do potrzeb tej grupy gości — na przykład ustawiać nieparzystą liczbę krzeseł przy barze lub oferować gościom różne typy stołów. Prawie 40 procent samotnych turystów stwierdziło, że elastyczność lokalu w tej kwestii podniosłaby jakość ich doświadczenia.

Oczywiście wszystkie pragnienia MeMoonersów pracownicy branży gościnności powinni spełniać z uśmiechem na twarzy, co zresztą jest standardem w każdym dobrym hotelu czy restauracji. Przyjazna obsługa stanowi priorytet dla 43 procent respondentów podróżujących samotnie.

Nie ma zaskoczenia, że bardzo istotne dla są MeMoonersów również rozwiązania gwarantujące bezpieczeństwo. Na aspekt ten wskazało 41 procent ankietowanych.

Od paru lat coraz większą popularność zyskuje podróżowanie i ogólnie — spędzanie wolnego czasu — w pojedynkę. MeMooners, czyli osoby które preferują samotne podróżowanie i korzystanie z usług wpisujących się w szeroko pojętą branżę gościnności, zdaniem ekspertów odpowiadają za jeden z wiodących trendów turystycznych na najbliższe miesiące.

MeMooners — samotni klienci branży turystycznej

Pozostało 90% artykułu
W podróży
Włosi kuszą: 30 tys. euro za przeprowadzkę do Toskanii. Gdzie tkwi haczyk?
W podróży
Słynna włoska wyspa oferuje turystom darmowe noclegi. Trzeba spełnić 2 warunki
W podróży
Gigant branży luksusowej wchodzi na rynek kolejowy. Gra o legendarną markę
W podróży
Cuda Polski 2024: te miejsca warto odwiedzić. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
W podróży
Największe centrum handlowe na świecie powiększy się. Remont za 400 mln dolarów