Luksusowa sieć hoteli uruchamia tańszą markę

Sukces Airbnb zmusił luksusowe hotele na całym świecie do gruntownych zmian.

Publikacja: 09.03.2020 08:40

Zdjęcie: Janu Hotels

Zdjęcie: Janu Hotels

Foto: Zdjęcie: Janu Hotels

Na nocleg w luksusowych hotelach sieci Aman pozwolić sobie tylko nieliczni. Firma, która w 20 krajach na całym świecie ma 32 hotele, słynie z przepychu, wybitnej architektury, prywatnych wysp, sympatii gwiazd Hollywood a także cen zaczynających się od 1500 dolarów za nocleg.

Janu: nowy pomysł na hotel

Janu, nowa marka firmy, do której należy też Aman, ma być adresowana do nieco szerszej grupy odbiorców. Według zapowiedzi jej prezesa Vladislava Doronina, pierwsze hotele Janu mają ruszyć w 2022 roku nad Zatoką Kotorską w Czarnogórze, a także w Tokio i w Al Ula w Arabii Saudyjskiej.

Janu ma stawiać na pogłębianie więzi między gośćmi. Będzie więc mniej kameralnie niż w hotelach Aman. Tam standardem jest, że pokoi jest nie więcej niż 55 – w Janu będzie ich około 150.

W porównaniu z Aman, w Janu znajdzie się też więcej przestrzeni do interakcji – przewidziano więcej miejsca na bary, jadalnie, salony czy wspólne tarasy wypoczynkowe.

Nie zabraknie również znanych z Aman usług na najwyższym poziomie – spa,  treningów technik mindfullness, a także zajęć sportowych i rekreacyjnych.

W hotelu będzie można między innymi wziąć udział w kursach gotowania i skosztować potraw odwołujących się do najnowszych kulinarnych trendów i innowacji – od gotowania sous vide (w niskich temperaturach) po kurs fermentowania warzyw.

Hotele odpowiadają na sukces Airbnb

Rosnąca popularność Airbnb i podobnych serwisów wyrwała branżę hotelarską z marazmu i samozadowolenia. Coraz większa świadomość ekologiczna i młodzi, wymagający klienci – zwłaszcza z Azji – też wpłynęły na zmianę zasad hotelowej gry.

W efekcie, tak jak wielkie domy mody, luksusowe hotele również muszą szukać sposobu na dotarcie do nowych klientów.

Swoje tańsze, bardziej przystępne cenowo sieci stworzyły takie firmy jak 1Hotel, Capella czy Ace. Z alternatywami dla swojej podstawowej oferty eksperymentują również giganci, jak Hilton i Marriott.

Ich wersje „budżetowe”, Motto i Moxy, oprócz cen kuszą designem, ekologicznymi rozwiązaniami i dobrą lokalizacją. Tak jest m.in w przypadku warszawskiego Moxy, który mieści się na terenie Centrum Praskiego Koneser.

W podróży
Brytyjski dziennik krytykuje PKP. „Jakość rodem z dawnych czasów”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
W podróży
Kraina Wygasłych Wulkanów doceniona na świecie. Polski geopark na liście UNESCO
W podróży
Emeryci lecą za pół ceny. Kraj w UE dopłaca do wakacji, także cudzoziemcom
W podróży
Podróżowanie „na sucho”. Nowy trend coraz popularniejszy. Na czym polega?
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
W podróży
Dubaj chce się stać najbardziej przyjaznym dla rowerzystów miastem na świecie