Muzeum otworzyło supermarket: zakupy pakuje w dzieła sztuki

Czy kreatywność jest produktem równie niezbędnym, jak papier toaletowy i sos pomidorowy? Tak twierdzą władze londyńskiego Design Museum. W tym tygodniu ta instytucja rusza z nowym, niecodziennym projektem.

Publikacja: 19.04.2021 17:22

Muzeum otworzyło supermarket: zakupy pakuje w dzieła sztuki

Foto: Fot: Design Museum

Design Museum w Londynie w tym tygodniu otworzy swój muzealny sklep w nowej odsłonie i z niecodzienną ofertą. Zamiast albumów z reprodukcjami w muzealnym „supermarkecie” będzie można kupić produkty codziennego użytku, takie jak herbata, sos pomidorowy czy płyn do mycia naczyń.

Czytaj też: UNESCO: Co szóste muzeum na świecie może zniknąć po pandemii

Dlaczego są wyjątkowe? Opakowania zaprojektowali młodzi brytyjscy artyści. Mimo „designerskich” etykiet ceny produktów mają być zbliżone do cen z tradycyjnych supermarketów. Zyski ze sprzedaży pomogą muzeum, które znalazło się w trudnej sytuacji – w 2020 roku jego przychody spadły o 92% w porównaniu z 2019 rokiem.

Muzeum designu w Londynie zmienia się w nietypowy sklep spożywczy

Jedną z artystek biorących udział w projekcie jest Camille Walala, która w swoich pracach łączy barwny pop-art z abstrakcją geometryczną i wpływem mistrzów sztuki op-artowej, takich jak Victor Vasarely. To Walala odpowiada też za wygląd samego pawilonu, inspirowanego supermarketami z lat 80. „Chcę wywołać uśmiech na twarzach ludzi i mam nadzieję, że ten projekt sprawi im dużo radości” – powiedziała artystka w rozmowie z „The Guardian”.

Łącznie w projekcie bierze udział 10 artystów, a wśród nich m.in. Kentaro Okiwara, Amy Warrall, Michaela Yearwood-Dan, Joey Yu czy Jess Warby. Nietypowy supermarket został przygotowany we współpracy z Bombay Sapphire, dlatego w sklepie dostępny będzie też gin tej marki w butelce zaprojektowanej przez Ruffa Mercy’ego. Wszystkie produkty dostępne będą także w sprzedaży online, a uzyskane w ten sposób pieniądze zasilą nowo powstały fundusz, który pozwoli początkującym artystom i projektantom na darmowy udział w wystawach, wydarzeniach i konferencjach, organizowanych przez muzeum.

Sklep ma też przypominać o tym, że „kreatywność” jest produktem równie niezbędnym, jak produkty, które kupujemy na co dzień. Otwarcie High Street Shopu nastąpi w środę, a sprzedaż potrwa tylko 5 dni – lub do wyprzedania zapasów, co może nastąpić znacznie szybciej. Ceny wahają się od 50 pensów za papier toaletowy Michaeli Yearwood-Dan do 28 funtów za gin z opakowaniem Ruffa Mercy’ego.

Design Museum w Londynie w tym tygodniu otworzy swój muzealny sklep w nowej odsłonie i z niecodzienną ofertą. Zamiast albumów z reprodukcjami w muzealnym „supermarkecie” będzie można kupić produkty codziennego użytku, takie jak herbata, sos pomidorowy czy płyn do mycia naczyń.

Czytaj też: UNESCO: Co szóste muzeum na świecie może zniknąć po pandemii
Pozostało 83% artykułu
Sztuka
Sensacyjne odkrycie. Odnaleziono zaginione arcydzieło Caravaggia. „Oto człowiek”
Sztuka
„Mona Lisa” zmieni miejsce pobytu. Władze Luwru podjęły już decyzję
Sztuka
Porażka wystawy tylko dla kobiet. Jest decyzja sądu. „To dyskryminacja mężczyzn”
Sztuka
Finał „kradzieży stulecia”. Złodziej sedesu ze złota przyznał się do winy
Sztuka
Sztuczna inteligencja odtworzyła arcydzieło spalone 300 lat temu. Bazą był szkic
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy