Muzeum otworzyło supermarket: zakupy pakuje w dzieła sztuki

Czy kreatywność jest produktem równie niezbędnym, jak papier toaletowy i sos pomidorowy? Tak twierdzą władze londyńskiego Design Museum. W tym tygodniu ta instytucja rusza z nowym, niecodziennym projektem.

Publikacja: 19.04.2021 17:22

Muzeum otworzyło supermarket: zakupy pakuje w dzieła sztuki

Foto: Fot: Design Museum

Design Museum w Londynie w tym tygodniu otworzy swój muzealny sklep w nowej odsłonie i z niecodzienną ofertą. Zamiast albumów z reprodukcjami w muzealnym „supermarkecie” będzie można kupić produkty codziennego użytku, takie jak herbata, sos pomidorowy czy płyn do mycia naczyń.

Czytaj też: UNESCO: Co szóste muzeum na świecie może zniknąć po pandemii

Dlaczego są wyjątkowe? Opakowania zaprojektowali młodzi brytyjscy artyści. Mimo „designerskich” etykiet ceny produktów mają być zbliżone do cen z tradycyjnych supermarketów. Zyski ze sprzedaży pomogą muzeum, które znalazło się w trudnej sytuacji – w 2020 roku jego przychody spadły o 92% w porównaniu z 2019 rokiem.

Muzeum designu w Londynie zmienia się w nietypowy sklep spożywczy

Jedną z artystek biorących udział w projekcie jest Camille Walala, która w swoich pracach łączy barwny pop-art z abstrakcją geometryczną i wpływem mistrzów sztuki op-artowej, takich jak Victor Vasarely. To Walala odpowiada też za wygląd samego pawilonu, inspirowanego supermarketami z lat 80. „Chcę wywołać uśmiech na twarzach ludzi i mam nadzieję, że ten projekt sprawi im dużo radości” – powiedziała artystka w rozmowie z „The Guardian”.

Łącznie w projekcie bierze udział 10 artystów, a wśród nich m.in. Kentaro Okiwara, Amy Warrall, Michaela Yearwood-Dan, Joey Yu czy Jess Warby. Nietypowy supermarket został przygotowany we współpracy z Bombay Sapphire, dlatego w sklepie dostępny będzie też gin tej marki w butelce zaprojektowanej przez Ruffa Mercy’ego. Wszystkie produkty dostępne będą także w sprzedaży online, a uzyskane w ten sposób pieniądze zasilą nowo powstały fundusz, który pozwoli początkującym artystom i projektantom na darmowy udział w wystawach, wydarzeniach i konferencjach, organizowanych przez muzeum.

Sklep ma też przypominać o tym, że „kreatywność” jest produktem równie niezbędnym, jak produkty, które kupujemy na co dzień. Otwarcie High Street Shopu nastąpi w środę, a sprzedaż potrwa tylko 5 dni – lub do wyprzedania zapasów, co może nastąpić znacznie szybciej. Ceny wahają się od 50 pensów za papier toaletowy Michaeli Yearwood-Dan do 28 funtów za gin z opakowaniem Ruffa Mercy’ego.

Design Museum w Londynie w tym tygodniu otworzy swój muzealny sklep w nowej odsłonie i z niecodzienną ofertą. Zamiast albumów z reprodukcjami w muzealnym „supermarkecie” będzie można kupić produkty codziennego użytku, takie jak herbata, sos pomidorowy czy płyn do mycia naczyń.

Czytaj też: UNESCO: Co szóste muzeum na świecie może zniknąć po pandemii
Pozostało 83% artykułu
Sztuka
Nowe fakty na temat słynnej maski Tutanchamona. Badacze przeoczyli jeden detal
Sztuka
Sztuka wkracza do domów: jak rozpocząć przygodę z kolekcjonowaniem?
Sztuka
Magda Atkins i Ewa Ewart z nagrodą Złotego Delfina za film „Bez retuszu”
Sztuka
BMW Art Club łączy siły z Unsound Festival. Nowa odsłona prestiżowego cyklu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Sztuka
Koniec „inwazji” Banksy'ego na Londyn. Burza wokół tajemniczych murali