Arc’teryx produkuje ubrania dla lekarzy i udostępnia ich projekty za darmo

Znana kanadyjska marka przed nadejściem koronawirusa wyznaczała trendy w świecie luksusowego techwearu. Teraz zaangażowała się w pomoc szpitalom.

Publikacja: 17.04.2020 14:42

Fot: Arc’teryx

Fot: Arc’teryx

Foto: Fot: Arc’teryx

Arc’teryx, marka z czołówki zestawienia Next 20, podobnie jak wiele innych firm odzieżowych w ostatnich tygodniach została zmuszona do zmiany profilu działalności.

Kanadyjski producent, znany z luksusowych ubrań dla biegaczy, wspinaczy czy narciarzy, zaczął dostarczać szpitalom odzież ochronną. Arc’teryx zadeklarował, że w kolejnych tygodniach przygotuje 90 tysięcy kompletów.

Na tym jednak nie koniec. Marka zaprosiła do współpracy inne firmy odzieżowe z kanadyjskiej Kolumbii Brytyjskiej, by zaspokoić potrzeby służby zdrowia w Kanadzie. Udostępniła również wzór i techniczną specyfikację swoich projektów, każda firma może ściągnąć te pliki i zacząć produkcję ubrań dla służby zdrowia w swoim kraju.

Nowy rozdział

Arc’teryx w ostatnich latach przeszedł sporą przemianę. Mimo ponad 30 lat działalności dopiero od niedawna firma, ciesząca się reputacją producenta z wyższej półki, śmielej poczyna sobie na rynku wysokiej mody – a nie jedynie odzieży specjalistycznej.

Wiąże się to między innymi ze stworzeniem bardzo popularnej, hi-endowej linii Veilance. Ostatnie wyróżnienia dla kanadyjskiej marki są też zasługą wdrożenia recyklingowego programu Used Gear, pozwalającego klientom na oddanie używanych ubrań i uzyskanie pieniędzy do wydania na zakupy w salonach firmy.

Podobnie jak w przypadku Jacquemusa, dużą rolę w przypadku promocji Arc’teryx odegrały gwiazdy rapu i mediów społecznościowych. Do fanów Arc’Teryx zaliczają się m.in. Drake, Frank Ocean czy Travis Scott.

Techwear na wybiegach

Ekskluzywny „techwear”, wykorzystujący wysokiej jakości materiały i technologie (takie jak wodoszczelny Gore-Tex),  w ciągu ostatnich lat z przeszedł z modowej niszy do głównego nurtu.

Militarne fasony, minimalistyczne wzory i projekty sięgające po cyberpunkowe inspiracje tylko częściowo wyjaśniają sukces takich marek, jak Patagonia, Acronym, The North Face, Stone Island czy właśnie Arc’teryx. Przede wszystkim to moda, która nie zapomina o funkcjonalności i wygodzie, dobrze pasująca też do czasów zmian klimatycznych i pogodowych ekstremów.

Arc’Teryx zadebiutował w tym roku na Paris Fashion Week, jednak nie za sprawą własnego pokazu, a dzięki prezentacji marki Off-White Virgila Abloha. W kurtkach Arc’Teryx na paryskim wybiegu wystąpiły siostry Bella i Gigi Hadid wraz z matką, Yolandą, niegdyś modelką.

Arc’teryx, marka z czołówki zestawienia Next 20, podobnie jak wiele innych firm odzieżowych w ostatnich tygodniach została zmuszona do zmiany profilu działalności.

Kanadyjski producent, znany z luksusowych ubrań dla biegaczy, wspinaczy czy narciarzy, zaczął dostarczać szpitalom odzież ochronną. Arc’teryx zadeklarował, że w kolejnych tygodniach przygotuje 90 tysięcy kompletów.

Pozostało 86% artykułu
Świat po pandemii
Raport: 4. falę pandemii najlepiej spędzić w Europie – ale nie w Polsce
Świat po pandemii
Tak zmienią się hotelowe śniadania po pandemii
Świat po pandemii
Po pandemii dresy szyją nawet słynni londyńscy krawcy
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Świat po pandemii
Znika biurowy dress code: odtąd ma być wygodnie
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje