Szukaj

Kiedyś nie do pomyślenia: sneakersy tanieją. Powód? Pandemia

Za najbardziej pożądane buty sportowe na rynku wtórnym trzeba zapłacić nawet o połowę mniej niż przed wybuchem pandemii koronawirusa.

Buty Off-White Air Jordan V to jedna z najgłośniejszych sneakersowych premier tego roku, a także ciekawy barometr, jeśli chodzi o wpływ koronawirusa na ceny sneakersów i rynek wtórny.

Wspólny projekt Virgila Abloha i marki Jordan trafił do sprzedaży 15 lutego. W ciągu zaledwie 10 dni buty, których sugerowana cena detaliczna to 225 dolarów (ok. 930 zł), na aukcjach zaczęły osiągać ceny czterokrotnie wyższe, dochodzące do 4200 zł.

Ludzie się boją, sneakersy tanieją

Po wprowadzeniu na szeroką skalę obostrzeń i zasad, związanych z rozprzestrzenianiem Covid-19, ceny większości butów na platformie StockX, sneakersowego sklepu, a zarazem odpowiednika giełdowych parkietów, zaczęły gwałtownie spadać.

Za Off-White Air Jordan V trzeba dziś zapłacić o jedną czwartą mniej – ok. 723 dolarów (3000 zł). Ale to i tak nie najgorszy wynik w porównaniu z innymi głośnymi premierami ostatnich miesięcy.

Inne buty przygotowane we współpracy z Off White, ubiegłoroczne Nike Dunk Low w wersji pine green, kosztują dziś taniej o połowę niż przed kryzysem.  Mniej zapłacimy też za inne hity – Aime Leon Dore New Balance 827 czy Travis Scott Air Jordan 6.

E-sklepy nie odczuwają kryzysu

To wszystko nie znaczy jednak, że kryzys odbił się niekorzystnie na sytuacji StockX, najbardziej prestiżowego obecnie miejsca sprzedaży ekskluzywnych butów sportowych. CEO tej firmy, Scott Cutler, stwierdził w ubiegłym tygodniu, że jest wręcz odwrotnie.

„Wydarzenia ostatnich tygodni wpłynęły na nas korzystnie, bo tradycyjna konkurencja jest nieprzygotowana na ten kryzys” – zauważył Cutler.

Jego słowa potwierdzają też wypowiedzi szefów innych wpływowych e-sklepów, działających na rynku wtórnym męskiej mody – GOAT, Grailed czy Stadium Goods.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Squad ❎ ?: @stephkjo

Post udostępniony przez StockX Team (@stockxteam)

To nie tylko wpływ strategii skoncentrowanej na digitalu i okazji, które pojawiły się dzięki kwarantannie. Podczas panelu dyskusyjnego w San Francisco Cutler przekonywał, że dziś niemal 40% osób poniżej 35. roku życia może nazwać siebie „sneakerheadami”, osobami kolekcjonującymi buty sportowe.

Hobby, jeszcze do niedawna uznawane za ograniczone do wąskiego grona odbiorców, stało się uniwersalne wśród milenialsów i pokolenia Z. Dla większości z nich StockX jest podstawowym miejscem w sieci, w którym szukają informacji o rzadkich modelach butach sportowych – i tam również bardzo często je kupują.

Zamknij
Zamknij