Przedstawiciele pokolenia Z kochają jedzenie — zwłaszcza to oryginalne, autentyczne — i atrakcyjne wizualnie. Autorzy najnowszego raportu na temat wiodących trendów turystycznych nie mają wątpliwości, że to właśnie wyjątkowe doświadczenia kulinarne przyciągają młodych ludzi do różnych zakątków świata. „Zetki” bardzo chętnie dzielą się swoimi wrażeniami w mediach społecznościowych, stając się motorem rozwoju nowej gałęzi turystyki.
Oryginalne, efektowne jedzenie: kluczowy cel podróży dla pokolenia Z
Analitycy z cenionej agencji Karla Otto opublikowali raport dotyczący najważniejszych trendów podróżniczych w 2023 roku. Wśród nich ważne miejsce zajmuje turystyka kulinarna, którą polubili zwłaszcza dorośli przedstawiciele pokolenia Z — generacji, do której zalicza się osoby urodzone między 1997 a 2012 rokiem.
Czytaj więcej
Stockholm Wood City ma składać się z apartamentowców, biurowców i punktów usługowych. To będzie pierwsze na świecie nowoczesny kompleks budynków mieszkalnych i biurowców zbudowanych z drewna.
Od pewnego czasu użytkownicy mediów społecznościowych z pewnością zdążyli zauważyć, że młodzi twórcy „contentu” na Instagramie czy TikToku bardzo wiele uwagi poświęcają jedzeniu. Na swoich kanałach dzielą się oni wrażeniami z wyjścia do nowego, modnego baru czy restauracji w ich własnym mieście lub w trakcie podróży.
Choć ceny dość mocno poszybowały ostatnio w górę, to nadal wyjście na ciekawy obiad czy kolację wiąże się z wydatkiem, na który może pozwolić sobie spora grupa młodych, spragnionych nowych doświadczeń ludzi. Zdaniem badaczy z Karla Otto dla przedstawicieli pokolenia Z, dysponujących nieco mniejszymi zasobami pieniężnymi w porównaniu z millenialsami i starszymi generacjami, jedzenie stało się nowym symbolem statusu.