Trend na włoski z styl życia zagościł we wszystkie sferach: od mody poprzez aktywność ludzi w mediach społecznościowych, a skończywszy na wystroju wnętrz. W tej ostatniej dziedzinie aranżacje w klimacie włoskiej willi zdetronizowały nawet nieśmiertelny – mogłoby się wydawać – „French touch”.

Życie w stylu „la dolce vita” – w jedzeniu, modzie i wystroju wnętrz

Wbrew kryzysowi gospodarczemu i napiętej atmosferze w polityce ludzi ogarnęła przemożna potrzeba zanurzenia się w „la dolce vita”. Kto może, ten wyjeżdża na wakacje na południe Europy, a najlepiej do włoskiego Mezzogiorno, gdzie w promieniach popołudniowego słońca i z kieliszkiem spritza oddaje się błogiemu „dolce far niente”.

Wszystko to skrupulatnie uwieczniamy na zdjęciach, którymi ochoczo dzielimy się w swoich mediach społecznościowych, ku zazdrości tych, którzy nie mogą sobie w tym roku pozwolić na wakacje we Włoszech. Wysyp tego rodzaju postów niechybnie świadczy o tym, że sezon wakacyjny jest w pełni. Ujawnia też pragnienie ucieczki od problemów codzienności, których wielu z nas ma przecież teraz pod dostatkiem.

Relacjonowanie swoich włoskich wakacji w social mediach to jedna z odsłon nowego letniego trendu. Hasztagi #dolcevita i #ladolcevita ludzie umieszczają w swoich postach nawet, jeżeli znajdują się tysiące kilometrów poza granicami Włoch. Wystarczy ładna, słoneczna pogoda, śródziemnomorskie przekąski, kieliszek wina i odpowiedni filtr na Instagramie.

Czytaj więcej

Najlepsza pizza we Włoszech: prestiżowy ranking wygrało miasteczko pod Neapolem

Oczywiście nieodłącznym aspektem życia w stylu „la dolce vita” jest odpowiedni strój – zwłaszcza jeżeli nie spędza się urlopu we Włoszech. Chwaląc się wolnym czasem w internecie, należałoby jakoś nadrobić ten brak. Skok zainteresowania częściami garderoby i akcesoriami wpisującymi się w typowo śródziemnomorski styl życia zauważyli analitycy platformy e-commerce Stylight.

W swoim najnowszym raporcie na temat najbardziej popularnych na Stylight produktów analitycy wskazali na „la dolce vita” jako wiodący modowy trend tego sezonu. Wymienili kilka najbardziej poszukiwanych produktów.

Wśród nich znalazły się między innymi słomiane kapelusze i torby. W lipcu 2022 roku kliknęło w nie odpowiednio o 38 i 77 procent użytkowników więcej, niż miesiąc wcześniej. Popularny jest również przewiewny len – bodaj najlepszy materiał na letnie upały. Lniane sukienki i koszulki zanotowały odpowiednio 34- i 28-procentowy wzrost zainteresowania.

Inne wakacyjne elementy garderoby to top bez rękawów i plażowe klapki. W te pierwsze w lipcu kliknęło aż o 72 procent więcej użytkowników. Z kolei popularność klapek wzrosła o 57 procent.

Paryskie mieszkanie zamieniamy na włoską willę

Okazuje się, że atmosferę „la dolce vita” chcemy przemycić również do naszych mieszkań. Modny od wielu lat francuski szyk w stylu paryskiego mieszkania ustępuje właśnie aranżacjom nawiązującym do wyrafinowanej, ale bezpretensjonalnie przytulnej włoskiej willi.

Niewymuszona elegancja w śródziemnomorskim wydaniu przenosi nas na wzgórza Toskanii, bajeczne wybrzeże Cinque Terre, nad jezioro Como lub do barokowych miasteczek na Sycylii. W domu urządzonym w takim stylu można znaleźć wpływy antyku i włoskiego renesansu, a także elementy rustykalne. Dominują trwałe, naturalne materiały: drewno, kamień, terakota i tkaniny, które wyszły spod igieł znakomitych rzemieślników.

Istotą „la dolce vita” jest piękno wynikające z prostoty, której nieodłącznym elementem jest najwyższa jakość. To się odnosi do każdego aspektu włoskiego stylu życia: zarówno jedzenia i picia, jak i ubrań oraz aranżacji wnętrz. Na tym właśnie polega luksus w prawdziwie włoskim klimacie.