O tym, że pokolenie Z przynosi do firm swoje własne zasady dotyczące tego, jak powinny wyglądać relacje w pracy, pisaliśmy wielokrotnie. Wystarczy przypomnieć choćby karierę takiego zjawiska jak „mikroemerytura”. Zmiany nie ustają, cały czas pojawiają się nowe zjawiska, z którymi muszą zrozumieć – radzić sobie z nimi – pracownicy i pracodawcy. Do nich można zaliczyć takie trendy jak „Career catfishing” czy „Office ghosting”. Na czym polegają?
Pokolenie Z w pracy: Na czym polega „Career catfishing” i „Office ghosting”?
„Catfishing” to rodzaj praktyki, która polega na tworzeniu fałszywej tożsamości, by zrealizować swój cel. Najczęściej odnosi się ona do osób, które udają kogoś innego w internecie.
W świecie HR „Career catfishing” jest nieco szerszym pojęciem. Jest to praktyka polegająca na tym, że osoby poszukujące pracy podają podczas rekrutacji fałszywe lub przekoloryzowane informacje na temat swojego doświadczenia i osiągnięć, jednocześnie udając zaangażowanie, które ma przekonać potencjalnych pracodawców do ich kandydatury. Gdy otrzymują propozycję zatrudnienia, przyjmują ją, ale ostatecznie nie pojawiają się w pracy, nie informując pracodawcy o powodach swojej rezygnacji. Dlaczego to robią? O tym poniżej.
Czytaj więcej
Wraz z początkiem nowego roku wśród młodych ludzi na świecie zyskuje popularność postanowienie na...
Kolejnym trendem zyskującym popularność jest „Office ghosting”. Pojęcie „ghostingu” odnosi się do nagłego zerwania kontaktu, bez żadnych wyjaśnień. Jak wyjaśnia amerykański „Forbes”, w odniesieniu do sfery zawodowej mówimy o tym zjawisku w przypadku, gdy pracownik twierdzi, że pracuje na miejscu w biurze, ale tak naprawdę rzadko się w nim pojawia, ignorując zasady dotyczące konieczności pracy z biura narzucone przez wiele firm po zakończeniu okresu pandemicznych lockdownów.