Pokolenie Z stawia na zakupowy detoks. Radykalny trend noworoczny podbija sieć

Wraz z początkiem nowego roku wśród młodych ludzi na świecie zyskuje popularność postanowienie nazywane „No-buy 2025”. Na czym polega nowy trend, który stał się bardzo widoczny w mediach społecznościowych?

Publikacja: 13.01.2025 15:53

Popularność „No-buy 2025” wzmocniła moda na postanowienia noworoczne, o których przypominamy sobie z

Popularność „No-buy 2025” wzmocniła moda na postanowienia noworoczne, o których przypominamy sobie zwykle w okolicach Sylwestra.

Foto: Aleksandar Andreev Unsplash

W ostatnich latach popularność zyskały różne trendy sprowadzające się do kupowania mniejszej liczby rzeczy. Chodzi na przykład o tworzenie własnej garderoby kapsułowej (czyli składającej się ze niewielkiej ilości uniwersalnych, ponadczasowych ubrań dobrej jakości), de-influencing, a wreszcie kupowanie rzeczy z drugiej ręki czy nawet produktów podrabianych.

U źródła tych trendów leżały i leżą różne przyczyny – od większej świadomości ekologicznej i mody na minimalizm aż po względy ekonomiczne. W ostatnim czasie na znaczeniu zyskał ten ostatni aspekt, co przyznaje coraz więcej młodych konsumentów.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Społeczeństwo
Pokolenie Z pada ofiarą dezinformacji. Bezradni w sieci bardziej niż seniorzy
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Społeczeństwo
Ranking czołowych miast świata. Warszawa dominuje w jednej kategorii
Społeczeństwo
Pokolenie Z stawia na „appstynencję”. To reakcja na rosnący problem w sieci
Społeczeństwo
Pokolenie Z przegrywa ze stresem w pracy. Młodzi wolą wygodne rozwiązanie
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Społeczeństwo
„Paradoks pracy zdalnej”: Nowe zjawisko zaczyna niepokoić pracodawców
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont