Reklama

Pokolenie Z stawia na zakupowy detoks. Radykalny trend noworoczny podbija sieć

Wraz z początkiem nowego roku wśród młodych ludzi na świecie zyskuje popularność postanowienie nazywane „No-buy 2025”. Na czym polega nowy trend, który stał się bardzo widoczny w mediach społecznościowych?

Publikacja: 13.01.2025 15:53

Popularność „No-buy 2025” wzmocniła moda na postanowienia noworoczne, o których przypominamy sobie z

Popularność „No-buy 2025” wzmocniła moda na postanowienia noworoczne, o których przypominamy sobie zwykle w okolicach Sylwestra.

Foto: Aleksandar Andreev Unsplash

W ostatnich latach popularność zyskały różne trendy sprowadzające się do kupowania mniejszej liczby rzeczy. Chodzi na przykład o tworzenie własnej garderoby kapsułowej (czyli składającej się ze niewielkiej ilości uniwersalnych, ponadczasowych ubrań dobrej jakości), de-influencing, a wreszcie kupowanie rzeczy z drugiej ręki czy nawet produktów podrabianych.

U źródła tych trendów leżały i leżą różne przyczyny – od większej świadomości ekologicznej i mody na minimalizm aż po względy ekonomiczne. W ostatnim czasie na znaczeniu zyskał ten ostatni aspekt, co przyznaje coraz więcej młodych konsumentów.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Społeczeństwo
Nowy trend w sieci: Aukcje walizek zgubionych na lotniskach coraz popularniejsze
Społeczeństwo
Zagadka meteorytu z Marsa. „Łowcy skał”, anonimowy kolekcjoner i śledztwo władz
Społeczeństwo
Europejskie miasta padły ofiarą „gangów torebkowych”. Słynne marki bezradne
Społeczeństwo
Krach ery „demokratycznego” luksusu. Słynne marki w tarapatach
Społeczeństwo
Ludziom na świecie żyje się coraz lepiej, wyjątkiem jest Zachód. Badanie Gallupa
Reklama
Reklama