Reklama

Pokolenie Z stawia na zakupowy detoks. Radykalny trend noworoczny podbija sieć

Wraz z początkiem nowego roku wśród młodych ludzi na świecie zyskuje popularność postanowienie nazywane „No-buy 2025”. Na czym polega nowy trend, który stał się bardzo widoczny w mediach społecznościowych?

Publikacja: 13.01.2025 15:53

Popularność „No-buy 2025” wzmocniła moda na postanowienia noworoczne, o których przypominamy sobie z

Popularność „No-buy 2025” wzmocniła moda na postanowienia noworoczne, o których przypominamy sobie zwykle w okolicach Sylwestra.

Foto: Aleksandar Andreev Unsplash

W ostatnich latach popularność zyskały różne trendy sprowadzające się do kupowania mniejszej liczby rzeczy. Chodzi na przykład o tworzenie własnej garderoby kapsułowej (czyli składającej się ze niewielkiej ilości uniwersalnych, ponadczasowych ubrań dobrej jakości), de-influencing, a wreszcie kupowanie rzeczy z drugiej ręki czy nawet produktów podrabianych.

U źródła tych trendów leżały i leżą różne przyczyny – od większej świadomości ekologicznej i mody na minimalizm aż po względy ekonomiczne. W ostatnim czasie na znaczeniu zyskał ten ostatni aspekt, co przyznaje coraz więcej młodych konsumentów.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Społeczeństwo
Raport: Bardziej ufamy ulubionym markom niż rządom. Bo nas „słuchają”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Społeczeństwo
Co się stało z twórcą europejskiego giganta rynku mody? Tajemnica wyprawy w góry
Społeczeństwo
Kraj „opuszczonych domów”. Włochy dopadła epidemia pustostanów
Społeczeństwo
Znany profesor radzi pokoleniu Z, jak zrobić karierę. „Zacznij w dzieciństwie”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Społeczeństwo
„Zbuntowana” klasa średnia. Ten raport to dzwonek alarmowy dla branży luksusowej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama