Pokolenie Z stawia na zakupowy detoks. Radykalny trend noworoczny podbija sieć

Wraz z początkiem nowego roku wśród młodych ludzi na świecie zyskuje popularność postanowienie nazywane „No-buy 2025”. Na czym polega nowy trend, który stał się bardzo widoczny w mediach społecznościowych?

Publikacja: 13.01.2025 15:53

Popularność „No-buy 2025” wzmocniła moda na postanowienia noworoczne, o których przypominamy sobie z

Popularność „No-buy 2025” wzmocniła moda na postanowienia noworoczne, o których przypominamy sobie zwykle w okolicach Sylwestra.

Foto: Aleksandar Andreev Unsplash

W ostatnich latach popularność zyskały różne trendy sprowadzające się do kupowania mniejszej liczby rzeczy. Chodzi na przykład o tworzenie własnej garderoby kapsułowej (czyli składającej się ze niewielkiej ilości uniwersalnych, ponadczasowych ubrań dobrej jakości), de-influencing, a wreszcie kupowanie rzeczy z drugiej ręki czy nawet produktów podrabianych.

U źródła tych trendów leżały i leżą różne przyczyny – od większej świadomości ekologicznej i mody na minimalizm aż po względy ekonomiczne. W ostatnim czasie na znaczeniu zyskał ten ostatni aspekt, co przyznaje coraz więcej młodych konsumentów.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Pokolenie Z pokochało „restiwale”. Globalne badanie pokazuje siłę nowego trendu
Społeczeństwo
Pokolenie Z żyje w świecie teorii spiskowych. Kosmici, Rosjanie i Melania Trump
Społeczeństwo
Miasto w Polsce światową enklawą bogactwa. Nowy raport: wyprzedziliśmy Abu Zabi
Społeczeństwo
Pokolenie Z pokochało zapomniany serwis społecznościowy. Powrót z zaświatów
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Społeczeństwo
Enklawa luksusu obok rezydencji Trumpa. Miliarder przejmuje nieruchomości