Japońska influencerka i pisarka Marie Kondo, do której przylgnął przydomek „królowej porządku”, zyskała godnych następców w osobach cleanfluencerów. Ci ludzie w mediach społecznościowych pokazują, jak perfekcyjnie posprzątać mieszkanie czy dom. Wydawałoby się, że to rzecz prozaiczna, ale cleanfluencerzy przyciągąją setki tysięcy widzów.
Kim są cleanfluencerzy?
Sprzątanie to jedna z koniecznych, a zarazem najmniej lubianych i najmniej przyjemnych czynność. Jednym z niewielu wyjątków od tej reguły jest Marie Kondo. Już od kilkunastu lat japońska gwiazda mediów jest wzorem do naśladowania dla tych, którym zależy na zaprowadzeniu w domu porządku, ale nie za bardzo wiedzą, jak się za to zabrać.
Czytaj więcej
Amerykańska marka Abercrombie & Fitch diametralnie zmieniła swój wizerunek. Nie chce już być postrzegana jak do tej pory – jako marka dla ludzi niemal idealnych: młodych, pięknych i bogatych. Odejście od kontrowersyjnej polityki zaczyna przynosić efekty.
Tymczasem od pewnego czasu furorę w mediach społecznościowych robią influencerzy, którzy specjalizują się czyszczeniu i sprzątaniu. Przylgnęło do nich określenie „cleanfluencerzy” – od angielskiego czasownika „clean”, czyli „czyścić”. Na TikToku funkcjonuje dodatkowo hasztag #CleanTok, który na tej platformie ma już kilka miliardów odsłon.