Tinder, popularna aplikacja randkowa, opublikowała właśnie swój najnowszy raport, Future of Dating Report 2023. Główne wnioski? Osoby w wieku 18-25 lat, a więc młodzi dorośli nazywani generacją Z, podchodzą do randkowania zupełnie inaczej niż przedstawiciel starszych pokoleń. Z opublikowanego przez Tindera raportu wynika, że aż 69 proc. przedstawicieli generacji Z jest zdania, że ich pokolenie zmieni standardy randkowania.
A milenialsi, przebadani przez Tindera, przyznają, że zasady randkowania narzucane obecnie przez „Zetki” są dużo zdrowsze niż w czasach, gdy oni byli w tym samym wieku.
Jak randkuje generacja Z? Przede wszystkim autentyczność
Czym od starszych pokoleń różni się w podejściu do randkowania generacja Z? Przede wszystkim tym, że dla jej przedstawicieli kluczowe w poszukiwaniu partnera czy partnerki są autentyczność, otwartość, uczciwość i szacunek do drugiej osoby. Aż 80 proc. osób w wieku od 18 do 25 roku życia, przebadanych przez twórców raportu Tindera, zgadza się z tym, że dbanie o siebie jest dla nich priorytetem podczas randkowania.
Czytaj więcej
Generacja Z i milenialsi to pokolenia świadome ekologicznie. Jednak co innego deklaracje, a co innego – decyzje podczas zakupów. Wzrost cen sprawia, że młodzi klientki i klienci muszą zadowolić się ubraniami tanich marek, używanymi – lub podróbkami.
79 proc. badanych oczekuje, by ich potencjalni partnerzy czy partnerki mieli podobne podejście i światopogląd. Co ciekawe, niemal 75 proc. młodych singli twierdzi, że inni są dla nich bardziej atrakcyjni, jeśli zwracają uwagę na pracę nad swoim zdrowiem psychicznym.