W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o zastępowaniu twórców przez algorytmy sztucznej inteligencji. Największym wydarzeniem – obok graficznego DALL-E – jest ChatGPT, czyli algorytm generujący teksty na zadane tematy. Prezes australijskiego wydawnictwa The Brag Media zapowiedział, że sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana do tworzenia tekstów w mediach należących do tej firmy.
ChatGPT w magazynie „Rolling Stone”
Wszyscy, którzy jeszcze nie tak dawno byli zdania, że wkroczenie sztucznej inteligencji w nadal stricte „ludzką” sferę tworzenia tekstów to jeszcze pieśń przyszłości, mogą porzucić to przekonanie. Generatory tekstów oparte o sztuczną inteligencję będą wykorzystywane do tworzenia tekstów przez australijskiego wydawcę, The Brag Media.
Poinformował o tym prezes firmy, Luke Girgis. Do The Brag Media należą między innymi takie popularne magazyny poświęcone branży muzycznej jak „Rolling Stone” czy „Billboard”, a także portale z informacjami ze świata showbiznesu – „The Hollywood Reporter” i „Variety” – czy znany wśród miłośników sztuki serwis „ARTnews”.
Czytaj więcej
Czy sztuczna inteligencja jest w stanie odgadnąć, co spodoba się ludziom? Postanowiła to sprawdzić brytyjska badaczka, która zleciła algorytmowi zadanie: wybrać prace na wystawę. To samo zadanie otrzymała kuratorka. Kto poradził sobie lepiej?
W mediach należących do The Brag Media czytelnicy w najbliższym czasie znajdą teksty, które zostaną napisane przy użyciu algorytmu opartego o sztuczną inteligencję.