ChatGPT będzie „pisać” teksty w magazynie „Rolling Stone”. „Wzrośnie wydajność”

Sztuczna inteligencja będzie tworzyć artykuły do australijskich edycji tak znanych magazynów jak „Rolling Stone”, „Variety” czy „Billboard”. Wydawca magazynów uspokaja: kalkulator nie pozbawił pracy matematyków, a AI nie odbierze pracy dziennikarzom.

Publikacja: 19.01.2023 16:59

Teksty generowane przez sztuczną inteligencję mają być wykorzystywane w mediach należących do Brag M

Teksty generowane przez sztuczną inteligencję mają być wykorzystywane w mediach należących do Brag Media, między innymi w australijskiej edycji magazynów „Rolling Stone” czy „Billboard”.

Foto: Sigmund

W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o zastępowaniu twórców przez algorytmy sztucznej inteligencji. Największym wydarzeniem – obok graficznego DALL-E – jest ChatGPT, czyli algorytm generujący teksty na zadane tematy. Prezes australijskiego wydawnictwa The Brag Media zapowiedział, że sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana do tworzenia tekstów w mediach należących do tej firmy.

ChatGPT w magazynie „Rolling Stone”

Wszyscy, którzy jeszcze nie tak dawno byli zdania, że wkroczenie sztucznej inteligencji w nadal stricte „ludzką” sferę tworzenia tekstów to jeszcze pieśń przyszłości, mogą porzucić to przekonanie. Generatory tekstów oparte o sztuczną inteligencję będą wykorzystywane do tworzenia tekstów przez australijskiego wydawcę, The Brag Media.

Poinformował o tym prezes firmy, Luke Girgis. Do The Brag Media należą między innymi takie popularne magazyny poświęcone branży muzycznej jak „Rolling Stone” czy „Billboard”, a także portale z informacjami ze świata showbiznesu – „The Hollywood Reporter” i „Variety” – czy znany wśród miłośników sztuki serwis „ARTnews”.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja kuratorem wystawy. Algorytm wie lepiej, co nam się podoba?

W mediach należących do The Brag Media czytelnicy w najbliższym czasie znajdą teksty, które zostaną napisane przy użyciu algorytmu opartego o sztuczną inteligencję.

Prezes The Brag Media podkreślił jednak, że AI nie zastąpi dziennikarzy zatrudnionych w jego firmie. Użycie nowej technologii nie wpłynie też na wartości bliskie wydawnictwu.

„Podobnie jak wynalezienie kalkulatora nie zdewaluowało matematyków, a Photoshop nie zdewaluował artystów, tak pisanie przy pomocy sztucznej inteligencji nie zdewaluuje dziennikarzy i reporterów” – napisał Luke Girgis w serwisie Linkedin ogłaszając swoją decyzję.

Rzeczniczka wydawnictwa w oświadczeniu dla serwisu „The Australian” dodała, że dzięki temu „wydajność dziennikarzy wzrośnie, a wartość ich pracy będzie znacznie wyższa”.

Czym jest Chat GPT?

Pytanie o rolę sztucznej inteligencji spędza sen z powiek wielu artystom, muzykom, ludziom pióra i innym osobom pracujących w szeroko pojętej branży kreatywnej, a także naukowcom.

Miliony użytkowników z różnym skutkiem eksperymentowało w ostatnim czasie z ChatGPT i innymi generatorami tekstów, takimi jak Jasper AI, Copy AI czy DeepAI. Wielu dziennikarzy i blogerów poprosiło generatory o „napisanie” tekstów na jakiś konkretny temat, po czym opublikowało teksty bez ich zredagowania.

Oczywiście były one mocno wybrakowane i wymagały wielu poprawek. Redaktorzy chcieli w ten sposób udowodnić, że między literacką twórczością sztucznej inteligencji a tą ludzką istnieje jeszcze gigantyczna przepaść.

Również mnóstwo artystów wizualnych sprawdziło możliwości sztucznej inteligencji – przede wszystkim generatora DALL-E, który stworzyła firma Open AI, stojącej również za powstaniem ChatGPT. Efekty „twórczości” algorytmu raz przerażały, raz budziły zachwyt, przede wszystkim jednak wywoływały gorącą dyskusję zarówno w środowisku twórców, jak i odbiorców sztuki na temat tego, czy pewna granica nie została już przekroczona.

Sami twórcy algorytmu ChatGPT uspokajają wszystkich sceptyków, podkreślając jednocześnie, że sztuczna inteligencja to przyszłość, od której nie uciekniemy. „AI cię nie zastąpi. Zastąpi cię osoba, która używa AI” – czytamy na profilu firmy na LinkedIn.

W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o zastępowaniu twórców przez algorytmy sztucznej inteligencji. Największym wydarzeniem – obok graficznego DALL-E – jest ChatGPT, czyli algorytm generujący teksty na zadane tematy. Prezes australijskiego wydawnictwa The Brag Media zapowiedział, że sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana do tworzenia tekstów w mediach należących do tej firmy.

ChatGPT w magazynie „Rolling Stone”

Pozostało 89% artykułu
Społeczeństwo
Ideały piękna w czasach sztucznej inteligencji. Nowa kampania marki Dove
Społeczeństwo
Generacja Z ma nową rozrywkę. Eksperci o popularności „klubów czytelniczych”
Społeczeństwo
„Najbardziej lubiany człowiek w internecie” ma kłopoty. Pozew na 54 strony
Społeczeństwo
„Fałszywa produktywność” zmorą firm. Dlaczego wolimy udawać, że pracujemy?
Społeczeństwo
Aplikacje randkowe „psują” społeczeństwo. To efekt zmiany naszych upodobań