Skromny i minimalistyczny: taki jest nowy Rolls-Royce Ghost

Nowy Rolls-Royce Ghost ma oznaczać zerwanie z ostentacyjnym luksusem. Słynny angielski producent samochodów nie chce kojarzyć się jedynie z limuzynami dla szejków arabskich

Publikacja: 02.09.2020 18:55

Fot: Rolls-Royce

Fot: Rolls-Royce

Foto: Fot: Rolls-Royce

Rolls-Royce Ghost, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie w 2009 roku, to najpopularniejszy samochód w 116-letniej historii angielskiej firmy. Przyczyn sukcesu tego modelu upatruje się w jego kompaktowej kontrukcji, bardziej zorientowanej na kierowcę niż w przypadku flagowego modelu Phantom. Nowa wersja samochodu, przygotowana na 2021 rok, jeszcze mocniej akcentuje to minimalistyczne i surowe podejście.

Czytaj też: Tak wygląda pierwszy w historii elektryczny Rolls-Royce

Choć nowy Ghost jest tylko nieznacznie (łącznie – o ok. 9 cm) większy od poprzedniej generacji tego modelu, we wnętrzu oraz na zewnątrz wprowadzono spore zmiany. Projektanci zapewniają, że przy pracy nad tym modelem skupili się na potrzebach zgłaszanych przed posiadaczy Ghosta pierwszej generacji. Główny wniosek właścicieli mniejszego Rolls-Royce’a: mniej luksusu i ostentacji, jeszcze więcej wyrafinowania.

„Wszystko zostało zaprojektowane i wykonane od podstaw. Rezultatem jest najbardziej zaawansowany technologicznie model Rolls-Royce’a” – powiedział Torsten Müller-Ötvös, dyrektor generalny Rolls-Royce Motor Cars.

Dzięki zastosowaniu matowego wykończenia we wnętrzu nowego Ghosta wyeksponowano naturalność i czystość drewnianej okładzin, uzupełnionej przez metal i skórzane elementy wykończenia. To element promowanej teraz przez Rolls-Royce’a filozofii „Post Opulence”, czyli „post-bogactwa”, nawiązującego do zdobywającej popularność w czasach po pandemii idei dyskretnego luksusu.

Nowy Rolls-Royce Ghost: pod maską silnik V12

Wdrożenie tej koncepcji widać też na zewnątrz – sylwetka auta jest smuklejsza od Ghosta pierwszej generacji. Zmianie uległo również zawieszenie. Nowy Rolls-Royce otrzymał napęd na cztery koła oraz zintegrowany układ kierowniczy, bo to ma być auto, które daje radość z jazdy nie tylko pasażerom, ale w takim samym stopniu kierowcy.

Nowością jest też 8-biegowa przkładnia automatyczna połączona z nawigacją satelitarną, dzięki temu nowy Ghost „wie”, czy samochód czekają zakręty lub wzniesienia i odpowiednio wcześnie przygotowuje właściwe przełożenia, by zapewnić płynną i dynamiczną jazdę. Pod maskę trafi silnik V12 o mocy z twin-turbo o mocy 563 KM.

Według Torstena Müllera-Ötvösa to nie tylko jest najbardziej zaawansowany technologicznie model Rolls-Royce’a, ale jednocześnie pojazd całkowicie nowy – prezes Rolls-Royce’a przekonuje, że z poprzedniego wersji do nowej generacji Ghosta trafiła jedynie firmowa parasolka oraz statuetka „Spirit of Ecstasy” montowana na masce, symbol Rolls-Royce’a.

Rolls-Royce Ghost, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie w 2009 roku, to najpopularniejszy samochód w 116-letniej historii angielskiej firmy. Przyczyn sukcesu tego modelu upatruje się w jego kompaktowej kontrukcji, bardziej zorientowanej na kierowcę niż w przypadku flagowego modelu Phantom. Nowa wersja samochodu, przygotowana na 2021 rok, jeszcze mocniej akcentuje to minimalistyczne i surowe podejście.

Czytaj też: Tak wygląda pierwszy w historii elektryczny Rolls-Royce
Pozostało 82% artykułu
Samochody
Rolls-Royce Ghost Series II: luksus lubi zmiany
Samochody
Dzieło sztuki w ruchu. Nowy BMW Art Car debiutuje w wyścigu Le Mans
Samochody
Elektryczne Mini Cooper. Jak jeździ legenda motoryzacji w nowej odsłonie?
Samochody
Luksus kłuje w oczy. Prezes Bentleya: nasi klienci stali się wrażliwi społecznie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Samochody
Rolls-Royce w Karkonoszach. Słynne angielskie limuzyny na górskich serpentynach