Pierwsza gwiazdka Michelin dla Louis Vuitton. Zmiana strategii przynosi efekty

Louis Vuitton to przede wszystkim słynny dom mody, ale od jakiegoś czasu właściciel francuskiej marki szuka nowych sposobów na to, jak na niej zarabiać. Efekty zaczynają być widoczne, czego dowodem jest przyznana właśnie gwiazdka w przewodniku Michelin.

Publikacja: 06.09.2024 16:51

Louis Vuitton to nie tylko moda, to także perfumy oraz restauracje – jak lokal w chińskim Chengdu, k

Louis Vuitton to nie tylko moda, to także perfumy oraz restauracje – jak lokal w chińskim Chengdu, który zdobył właśnie gwiazdkę w przewodniku Michelin.

Foto: Cyril Marcilhacy Bloomberg

Należąca do koncernu LVMH francuska marka Louis Vuitton zdobyła swoją pierwszą gwiazdkę Michelin dla jednej ze swoich restauracji. Tym razem redakcja cenionego przewodnika kulinarnego przyznała prestiżowe wyróżnienie należącej do LV restauracji „The Hall” w chińskim mieście Chengdu, zaledwie dwa lata po otwarciu lokalu.

Gwiazdka w przewodniku Michelin dla restauracji Louis Vuitton zdobyta 

Inwestycje w fine dining, jakie od lat kontynuuje kontrolowany przez francuskiego miliardera Bernarda Arnault koncern LVMH, przynoszą wymierne efekty. Redakcja przewodnika Michelin przyznała gwiazdkę restauracji „The Hall” w Chengdu – pierwszej w Chinach restauracji sygnowanej marką Louis Vuitton, należącą do portfolio LVMH.

Czytaj więcej

Warszawski bar z tytułem najładniejszego na świecie. Sukces polskich architektów

„The Hall” znajdujące się w historycznym budynku dawnej hali targowej w centrum Chengdu w prowincji Syczuan, która obecnie funkcjonuje jako luksusowe centrum handlowe. Restauracja o charakterze bistro oferuje sezonowe dania, będące fuzją kuchni europejskiej i syczuańskiej.

Na czele restauracji od 2023 roku stoi Leonardo Zambrino, ceniony szef kuchni młodego pokolenia. Włoch szlifował swoje umiejętności między innymi pod okiem znanego szefa kuchni Massimiliano Alajmo i pomimo swojego młodego wieku, ma już kilkunastoletnie doświadczenie w gastronomii.

Zambrino pracował w prestiżowych restauracjach na całym świecie, między innymi w trzygwiazdkowych „Da Vittorio” w lombardzkim Brusaporto i „Caprice” w Hongkongu czy dwugwiazdkowej „L’Orangerie” w Paryżu. W trakcie niedawnej ceremonii przyznania gwiazdek restauracjom w Chengdu Zambrino otrzymał również nagrodę przewodnika Michelin dla najlepszego młodego szefa kuchni.

Zdobycie gwiazdki przez restaurację zawsze stanowi dla jej właściciela powód do radości. Zwykle bowiem jego rezultatem jest podwyższenie cen serwowanych w lokalu dań i napojów. Oznacza to więc perspektywę większego zysku, zwłaszcza że posiadanie gwiazdki Michelin to doskonały sposób na przyciągnięcie zamożnych miłośników fine diningu, których nie odstraszają wysokie ceny.

Koncern Bernarda Arnault zbiera gwiazdki Michelin

To nie pierwsza gwiazdka Michelin, którą ma na koncie koncern LVMH – ale pierwsza dla Louis Vuitton. W 2022 roku redakcja przewodnika przyznała trzy gwiazdki restauracji „Plenitude” znajdującej się w hotelu „Cheval Blanc” w Paryżu, który należy do francuskiego giganta branży luksusowej.

Louis Vuitton, najważniejsza marka w imperium Bernarda Arnault, od szeregu lat inwestuje w gastronomię. Sygnowane LV wysokiej klasy restauracje, bistra i kawiarnie powstają w najbardziej prestiżowych lokalizacjach dużych miast na całym globie, zawsze w bliskim sąsiedztwie butików Louis Vuitton.

W Bangkoku w lipcu tego roku marka Louis Vuitton otworzyła swoją restaurację „Gaggan”, na której czele stoi ceniony indyjski szef kuchni Gaggan Anand. Restauracja należy do otwartego kilka miesięcy wcześniej kompleksu LV The Place Bangkok, w skład wchodzi również sklep francuskiej marki. Kawiarnie i restauracje LV funkcjonują też w Osace, Tokio, Dosze czy Paryżu.

W tym samym kierunku, co Louis Vuitton, podąża wiele innych luksusowych marek i domów mody, między innymi Prada, Chanel, Dior czy Boss. Celem zawsze jest stworzenie dla klientów „uniwersum” sygnowanego daną marką, oferującego im ekskluzywne i wyjątkowe doświadczenie. Marki chcą w ten sposób zatrzymać u siebie klienta na dłużej i nawiązać z nim trwalszą relację. Zwłaszcza w czasach spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, inwestycje w gastronomię czy hotele ma dla potentatów tej branży szczególnie istotne znaczenie.

Należąca do koncernu LVMH francuska marka Louis Vuitton zdobyła swoją pierwszą gwiazdkę Michelin dla jednej ze swoich restauracji. Tym razem redakcja cenionego przewodnika kulinarnego przyznała prestiżowe wyróżnienie należącej do LV restauracji „The Hall” w chińskim mieście Chengdu, zaledwie dwa lata po otwarciu lokalu.

Gwiazdka w przewodniku Michelin dla restauracji Louis Vuitton zdobyta 

Pozostało 90% artykułu
Restauracje
Sukces restauracji z Krakowa i Warszawy: awans na listę najlepszych na świecie
Restauracje
Szef kuchni z gwiazdkami Michelin łamie tabu. Bezdomni jako kelnerzy i kucharze
Restauracje
Najlepsze na świecie restauracje przyjazne zwierzętom. Triumf lokalu z Gdańska
Restauracje
Pizzeria z Polski wśród 100 najlepszych na świecie. Mieści się pod Łodzią
Restauracje
Raport: najdroższe restauracje w Europie. Jak w rankingu wypada Polska?