LMVH to największy koncern luksusowy na świecie. Nie dziwi więc, że wielu upatruje we francuskim gigancie barometru dla sytuacji całego rynku w czasach pandemii. Ostatnie tygodnie przyniosły sporo informacji na temat kondycji firmy, która skupia 75 luksusowych marek.
Koncern właśnie opublikował raport kwartalny, który obejmuje 1. kwartał 2020 roku. Oto najważniejsze informacje zawarte w tym dokumencie.
Zegarki i biżuteria tracą najwięcej
Podobnie jak inne marki, także te z portfolio koncernu LMVH zostały zmuszone do zamknięcia butików na całym świecie na czas pandemii. Część fabryk ruszyła z produkcją niezbędnego sprzętu medycznego i ochronnego. Raport za pierwszy kwartał pokazuje, że nie pozostało to bez wpływu na sprzedaż.
Czytaj też: Koncerny modowe i kosmetyczne pomagają w walce z koronawirusem
W pierwszym kwartale sprzedaż spadła do 10,6 miliarda euro. To 15% mniej w porównaniu z 1. kwartałem 2019 roku. Spadek najbardziej odczuły marki zegarkowe i producenci biżuterii (spadek o 24%).