Reklama

Koniec epoki w świecie mody. Donatella Versace przekazuje władzę po 28 latach

Właściciel domu mody Versace ogłosił odejście Donatelli Versace ze stanowiska dyrektorki kreatywnej. Zastąpił ją były pracownik konkurencyjnego koncernu Prada Group.

Publikacja: 13.03.2025 15:30

Donatella Versace w otoczeniu słynnych topmodelek (Carla Bruni, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Ci

Donatella Versace w otoczeniu słynnych topmodelek (Carla Bruni, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Cindy Crawford, Helena Christensen) podczas pokazu Versace w 2017 roku.

Foto: Miguel MEDINA / AFP

Czy odejście dotychczasowej dyrektorki kreatywnej to pierwszy krok w kierunku przejęcia przez Pradę domu mody Versace?

Donatella Versace odchodzi. Co dalej z marką Versace?

Kiedy 28 lutego, w trakcie tygodnia mody w Mediolanie, Donatella Versace zaprezentowała kolekcję słynnego domu mody, rozgorzały spekulacje o jej rychłym odejściu ze stanowiska dyrektorki kreatywnej. Zdaniem części obserwatorów bardzo wyraźne nawiązania do ostatniej kolekcji Gianniego Versace z 1997 roku wskazywały na to, że najnowsza kolekcja Donatelli będzie zarazem jej ostatnią.

Spekulacje się potwierdziły. Holding Capri, do którego należy marka Versace, opublikował komunikat o zmianie na stanowisku dyrektora kreatywnego.

Teraz tę pozycję zajmie 42-letni włoski projektant Dario Vitale. Wcześniej pracował dla należącej do koncernu Prada Group marki Miu Miu jako dyrektor projektów i wizerunku marki. Oficjalnie Vitale zostanie dyrektorem kreatywnym Versace 1 kwietnia 2025 roku.

Czytaj więcej

Sukces rywala Zary. Rekordowe inwestycje. „Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek”
Reklama
Reklama

Donatella Versace przez prawie trzy dekady stała na czele domu mody, który w 1978 roku założył jej brat, nieżyjący już Gianni Versace. „Kontynuowanie dziedzictwa mojego brata Gianniego było największym zaszczytem w moim życiu. Był prawdziwym geniuszem, ale mam nadzieję, że ja też mam w sobie odrobinę jego ducha i wytrwałości” – napisała projektantka w oficjalnym komunikacie.

Donatella Versace nie żegna się całkowicie z rodzimym domem mody. Od 1 kwietnia, jako główna ambasadorka marki, będzie wspierać między innymi działania charytatywne domu mody.

Nowy rozdział w historii marki Versace

Donatella Versace objęła stanowisko dyrektorki kreatywnej Versace w 1997 roku po śmierci swojego brata, którego zastrzelono w Miami Beach. Przez prawie 30 lat kierowania zespołem projektantów przez Donatellę Versace powstało wiele ikonicznych kreacji, których estetyka natychmiast kojarzyła się z charakterystycznym stylem marki.

Donatella stała się jedną z największych ikon świata mody. To właśnie jej udało się zebrać największe grono obserwatorów w mediach społecznościowych – na Instagramie obserwuje ją ponad 12 milionów użytkowników.

Odejście Donatelli Versace nastąpiło na tle problemów, z jakimi boryka się od pewnego czasu dom mody, którym kierowała. Przychody Versace ustawicznie malały, w ubiegłym roku wartość sprzedaży spadła o 15 procent, do kwoty 193 milionów dolarów.

Tymczasem pod kierownictwem Dario Vitale Miu Miu stała się jedną z najlepiej sprzedających się luksusowych marek i zyskała status kultowej – zwłaszcza w gronie młodych klientów. W 2024 roku Miu Miu zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży na poziomie 93 procent.

Reklama
Reklama

Być może Vitale tchnie nowego ducha również w markę Versace i poprawi jej wyniki. Nadzieję na to z pewnością ma prezes Capri Holdings, Emmanuel Gintzburger. „Dario Vitale to rzadki talent, który respektuje esencję i wartości domu mody Versace i który rozumie jego potencjał. Jesteśmy przekonani, że jego doświadczenie i wizja wprowadzą nową perspektywę dla marki” – pisze prezes Capri w komunikacie.

Roszada na stanowisku dyrektora kreatywnego Versace następuje w newralgicznym momencie. Według wciąż niepotwierdzonych informacji przejęcie domu mody rozważa koncern Prada Group. W mediach pojawiła się nawet konkretna kwota – półtora miliarda euro.

Moda
Kłopoty słynnego włoskiego domu mody. Spadek przychodów, prezes idzie na L4
Moda
Kim Kardashian chce naśladować Apple'a. Nadchodzi globalna ekspansja marki Skims
Moda
Ulubione marki luksusowe Polaków z drugiej ręki. Co wybierają polscy mężczyźni?
Moda
Eksperyment H&M w nowej kampanii reklamowej. „Cyfrowe bliźniaki” zamiast modelek
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Moda
Kłopoty w imperium słynnego projektanta mody. Dwucyfrowy spadek zysku
Reklama
Reklama