Marka Made in Italy długo była dumą Włochów — oznaczeniem potwierdzającym wysoką jakość różnego rodzaju produktów, które powstały we Włoszech. To jednak już przeszłość, a problemy wielu producentów pokazują, ze najbliższe lata nie będą należały do łatwych.
Made in Italy w kryzysie. Zamykają się fabryki, ludzie tracą pracę
Określenia Made in Italy zaczęto używać we Włoszech po II wojnie światowej, w czasach odradzania się włoskiej gospodarki. Metka Made in Italy stanowi gwarancję, że obuwie, produkty żywnościowe, pojazdy i inne wyroby w całości powstały we Włoszech — i są najwyższej jakości.
Niestety, od pewnego czasu na wizerunku słynnego oznaczenia, z którego tak dumni są Włosi, pojawiają się rysy. Problem, z którym na masową skalę mierzy się obecnie włoska branża odzieży luksusowej, naświetlili dziennikarze serwisu Milano Finanza Fashion.
Czytaj więcej
90-letni Giorgio Armani chce niebawem przejść na emeryturę. W wywiadzie dla włoskiego dziennika „Corriere della Sera” wspomniał, kiedy mógłby zrezygnować z zarządzania należącym do niego imperium mody. Komu Armani przekaże władzę?
Ostatnie lata to zamknięcia wielu włoskich firm produkujących odzież, obuwie i galanterię skórzaną. Przedsiębiorcy coraz sięgają po pomoc ze strony państwa.