Piramida, fala, ptaszek: chińskie marki sportowe szturmują igrzyska w Paryżu

Na tegorocznych igrzyskach w Paryżu marki sportowe z Chin mają swoje pięć minut. Ich ambicją jest wyjście poza rodzimy rynek i zdobycie serc zagranicznych klientów. Widoczność na igrzyskach ma im w tym pomóc.

Publikacja: 08.08.2024 14:19

Remco Evenepoel, belgijski kolarz, prezentuje swoje dwa złote medale zdobyte w Paryżu. Belgijskich s

Remco Evenepoel, belgijski kolarz, prezentuje swoje dwa złote medale zdobyte w Paryżu. Belgijskich sportowców ubiera chińska firma sportowa Peak.

Foto: Odd ANDERSEN / AFP

Marki sportowe od lat sponsorują komitety olimpijskie – obecność na igrzyskach to dla nich znakomita okazja, aby wzmocnić swój wizerunek i zyskać nowych klientów. Przyzwyczailiśmy się jednak, że najczęściej są to firmy takie jak Puma, Nike czy Adidas. Na tegorocznych igrzyskach w Paryżu bardzo wyraźnie widać obecność firm chińskich, które coraz odważniej i z sukcesami walczą o udział w rynku dotąd zdominowanym przez amerykańskich i niemieckich gigantów.

Paryż 2024: chińskie marki sportowe widoczne na igrzyskach

W trakcie tegorocznych igrzysk w Paryżu wyraźnie dają o sobie znać chińskie marki, które wspierają nie tylko ich rodzimych sportowców, ale także komitety olimpijskie z innych krajów. Wśród dobrze znanych dotąd symboli trzech pasków, kocura czy charakterystycznej „fajki”, symbolu firmy Nike, pojawiły się nieznane większości polskich kibiców symbole – piramidy, ptaszka, fali czy iksa.

Czytaj więcej

Pokonali Adidasa. Nowe najbardziej pożądane buty na świecie to dzieło dwóch firm

Co to za symbole? Ptaszek to logo sportowego giganta, firmy Anta, która przygotowała stroje między innymi dla olimpijskiej reprezentacji Chin. W tym roku do Paryża przyjechało ponad 400 chińskich sportowców, to świetna ekspozycja dla firmy Anta, zwłaszcza że, zgodnie z oczekiwaniami, występy chińskich sportowców przyciągają uwagę kibiców – Chiny zajmują obecnie drugie miejsce w klasyfikacji medalowej, ustępując tylko Amerykanom. Dzięki temu Anta ma mnóstwo okazji, aby pokazać się przed kamerami w kluczowych momentach.

Chińska mistrzyni olimpijska w podnoszeniu cieżarów Hou Zhihui w stroju firmy Anta.

Chińska mistrzyni olimpijska w podnoszeniu cieżarów Hou Zhihui w stroju firmy Anta.

Foto: Miguel MEDINA / AFP

Kibice śledzący zmagania koszykarzy na igrzyskach, na pewno zwrócili uwagę na reprezentację Sudanu Południowego, która okazała się jednym z pozytywnych zaskoczeń tego turnieju. Sudańczycy Południowi występowali w charakterystycznych czarnych kostiumach z symbolem trójkąta na piersi. To logotyp innej chińskiej marki sportowej – Peak Sports. Chińczycy z Peak Sports ubrali zresztą nie tylko koszykarzy z Sudanu Południowego, ale też zawodników z Serbii czy Niemiec, a także reprezentacje Rumunii, Jordanii, Algierii czy sportowców z Belgii i Filipin.

Serbska gwiazda koszykówki, Bogdan Bogdanović, w stroju firmy Peak.

Serbska gwiazda koszykówki, Bogdan Bogdanović, w stroju firmy Peak.

Foto: Luis TATO / AFP

W grze jest również inna chińska marka odzieży sportowej – Li Ning. Jej symbolem jest z kolei charakterystyczna fala. Ubrania marki Li-Ning nosi chińska reprezentacja w tenisie stołowym. Jest też firma Xtep, także z Chin – w butach tej marki chińska chodziarka Yang Jiayu zdobyła złoto w chodzie sportowym kobiet.

Yang Jiayu na mecie chodu kobiet na dystansie 20 kilometrów. Yang startowała w butach chińskiej firm

Yang Jiayu na mecie chodu kobiet na dystansie 20 kilometrów. Yang startowała w butach chińskiej firmy Xtep.

Foto: Paul ELLIS / AFP

Olimpijczykom z Państwa Środka towarzyszą również chińskie marki kosmetyczne, na przykład Chando, która maluje chińskie pływaczki. W tym roku oficjalnym dostawcą kosmetyków reprezentacji jest z kolei marka Maogeping z Hangzhou.

Marki sportowe od lat sponsorują komitety olimpijskie – obecność na igrzyskach to dla nich znakomita okazja, aby wzmocnić swój wizerunek i zyskać nowych klientów. Przyzwyczailiśmy się jednak, że najczęściej są to firmy takie jak Puma, Nike czy Adidas. Na tegorocznych igrzyskach w Paryżu bardzo wyraźnie widać obecność firm chińskich, które coraz odważniej i z sukcesami walczą o udział w rynku dotąd zdominowanym przez amerykańskich i niemieckich gigantów.

Pozostało 86% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku