Rzadko się zdarza, żeby marki w świecie mody powracały na rynek po kilkunastoletniej przerwie. Zazwyczaj zniknięcie oznacza biznesowy koniec – bankructwo lub całkowitą zmianę formuły funkcjonowania.
Są jednak marki szczególne, które mają inny status i działają na innych zasadach. Do tego grona zalicza się Harrods.
Harrods wraca na rynek mody. Jubileuszowa kolekcja z okazji 175. rocznicy powstania
Harrods to jeden z symboli Londynu – słynny dom towarowy w dzielnicy Knightsbridge jest nie tylko architektoniczną perłą brytyjskiej stolicy, ale i gigantycznym magnesem dla turystów. Rocznie Harrodsa odwiedza ponad 10 milionów turystów z całego świata.
Harrods to także bardzo silna marka, rozpoznawalna w wielu krajach. Tak silna, że może sobie pozwolić na tworzenie kolekcji ubrań czy dodatków sygnowanych marką Harrods i liczyć na satysfakcjonującą sprzedaż.
Czytaj więcej
Dom mody Chanel przegrał prawną batalię o jeden z najważniejszych swoich symboli. Przedmiotem sporu była cyfra „5”, którą znaleźć można na słynnych perfumach sygnowanych przez Chanel.