Popularna marka odzieżowa nie zniknie z rynku. Ratunek w ostatniej chwili

Popularna brytyjska marka odzieżowa była blisko bankructwa, ale sąd dał zielone światło na wprowadzenie planu restrukturyzacji firmy.

Publikacja: 18.06.2024 14:36

Marka Superdry, którą Julian Dunkerton założył w 2003 roku w angielskim mieście Cheltenham, zyskała

Marka Superdry, którą Julian Dunkerton założył w 2003 roku w angielskim mieście Cheltenham, zyskała popularność na całym świecie.

Foto: Chris J. Ratcliffe: Bloomberg Finance LP

Superdry to znana brytyjska marka ubrań, które łączą typowo zachodni miejski styl w nieco vintage’owym wydaniu z japońską popkulturą. W ostatnim czasie Superdry mierzyło się z problemami finansowymi, ale udało się uniknąć bankructwa. Co dalej z popularną marką odzieżową?

Superdry: popularna streetwearowa marka uniknie bankructwa

Marka Superdry, którą Julian Dunkerton założył w 2003 roku w angielskim mieście Cheltenham, stała się ulubieńcem miłośników streetwearu i wyrazistych, graficznych printów. Obecnie marka posiada około 600 sklepów w 48 krajach na całym świecie – zarówno firmowych, jak i działających w ramach franczyzy.

Niestety, w ostatnim czasie Superdry mierzy się z poważnymi problemami finansowymi, przez co ostatecznie znalazła się na skraju upadłości. W ubiegłym roku marka zanotowała dwucyfrowy spadek sprzedaży, co przełożyło się na dwukrotnie wyższe straty – nawet pomimo redukcji kosztów operacyjnych. Na szczęście jednak marka ma szansę na uniknięcie całkowitego bankructwa.

Czytaj więcej

Marki luksusowe tną ceny. Obniżki dla wybranych. Nadchodzi wojna cenowa?

Po wielu miesiącach niepewności w poniedziałek zarząd firmy ogłosił, że sąd dał zielone światło na wprowadzenie w życie trzyletniego planu restrukturyzacji firmy. Jego pomyślna realizacja zadecyduje o „być albo nie być” brytyjskiej marki. „To ważny moment dla Superdry” – napisał w oficjalnym oświadczeniu Peter Sjölander, członek zarządu Superdry.

W piątek 14 czerwca akcjonariusze firmy przegłosowali opracowany przez Juliana Dunkertona plan mający uzdrowić kondycję finansową marki. Trzy dni później – w poniedziałek 17 czerwca – sąd formalnie zatwierdził plan, co uchroniło firmę przed przejściem w stan upadłości.

Plan restrukturyzacji zakłada między innymi wyjście firmy z londyńskiej giełdy, podwyższenie kapitału własnego, a także restrukturyzację sieci sklepów stacjonarnych. W ramach tej ostatniej 38 z 94 działających w Wielkiej Brytanii sklepów Superdry zostanie zamkniętych, a kolejne 14 przejdzie na czynsz zerowy.

Przy okazji głosowania nad planem restrukturyzacji firmy powołano nową osobę na stanowisko generalnego dyrektora ds. technologii. Został nim Dafydd Moore, który przeszedł do Superdry z brytyjskiej firmy motoryzacyjnej Halfords, gdzie pracował jako dyrektor generalny ds. strategii IT i architektury. Wcześniej zajmował różne stanowiska w strukturze firmy Dyson.

„Byłem fanem firmy i marki Superdry od wieku lat, toteż dołączenie do niej w tak newralgicznym momencie jest bardzo ekscytujące” – napisał Moore na swoim profilu na platformie LinkedIn, gdzie ogłosił przejście do Superdry.

Jest nadzieja dla marki odzieżowej Superdry

Wyjście marki Superdry z londyńskiej giełdy planuje się już na pierwszą połowę lipca. Mimo to poniedziałkowe ogłoszenie decyzji sądu w sprawie planu restrukturyzacji firmy wywołało euforię na giełdzie.

Wartość akcji Superdry poszybowały w górę, osiągając 17-procentowy wzrost i cenę 7,6 pensa za akcję. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wartość akcji spadła o druzgocące 62 procent.

O planach ratowania Superdry było wiadomo już w kwietniu tego roku. Marka ogłosiła wtedy, że w celu zapewnienia płynności firmie i złagodzenia trudnej sytuacji finansowej zarząd zamierza podwyższyć kapitał własny firmy, zapowiedziano też ogłoszenie planu restrukturyzacji.

Superdry to znana brytyjska marka ubrań, które łączą typowo zachodni miejski styl w nieco vintage’owym wydaniu z japońską popkulturą. W ostatnim czasie Superdry mierzyło się z problemami finansowymi, ale udało się uniknąć bankructwa. Co dalej z popularną marką odzieżową?

Superdry: popularna streetwearowa marka uniknie bankructwa

Pozostało 91% artykułu
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek
Moda
Chiński rywal Zary zapowiada podbój Europy. Kluczowe mają być unikatowe sklepy
Moda
Skarpetki, z których śmieje się generacja Z. Nowa wojna między pokoleniami
Moda
Wraca marka odzieżowa, która zrobiła furorę 20 lat temu. Chce podbić generację Z