Superdry to znana brytyjska marka ubrań, które łączą typowo zachodni miejski styl w nieco vintage’owym wydaniu z japońską popkulturą. W ostatnim czasie Superdry mierzyło się z problemami finansowymi, ale udało się uniknąć bankructwa. Co dalej z popularną marką odzieżową?
Superdry: popularna streetwearowa marka uniknie bankructwa
Marka Superdry, którą Julian Dunkerton założył w 2003 roku w angielskim mieście Cheltenham, stała się ulubieńcem miłośników streetwearu i wyrazistych, graficznych printów. Obecnie marka posiada około 600 sklepów w 48 krajach na całym świecie – zarówno firmowych, jak i działających w ramach franczyzy.
Niestety, w ostatnim czasie Superdry mierzy się z poważnymi problemami finansowymi, przez co ostatecznie znalazła się na skraju upadłości. W ubiegłym roku marka zanotowała dwucyfrowy spadek sprzedaży, co przełożyło się na dwukrotnie wyższe straty – nawet pomimo redukcji kosztów operacyjnych. Na szczęście jednak marka ma szansę na uniknięcie całkowitego bankructwa.
Czytaj więcej
Marki luksusowe obniżają ceny swoich wyrobów, niekiedy o połowę. To bardzo rzadkie zjawisko na rynku dóbr luksusowych. Dlaczego znane marki decydują się na taki krok?
Po wielu miesiącach niepewności w poniedziałek zarząd firmy ogłosił, że sąd dał zielone światło na wprowadzenie w życie trzyletniego planu restrukturyzacji firmy. Jego pomyślna realizacja zadecyduje o „być albo nie być” brytyjskiej marki. „To ważny moment dla Superdry” – napisał w oficjalnym oświadczeniu Peter Sjölander, członek zarządu Superdry.