Tak zwana moda zrównoważona cieszy się obecnie coraz większą popularnością — również wśród Polek. Z najnowszego badania firmy Ipsos wynika jednak, że większość konsumentek w Europie nie ma pewności, czy produkt, który kupują, rzeczywiście wpisuje się w tę kategorię.
Moda zrównoważona: Polki chcą kupować etycznie
Podobnie jak dla większości Europejek, ubiór jest dla Polek sposobem na zapewnie sobie dobrego samopoczucia i wzmocnienie pewności siebie. Równie istotne są dla mieszkanek Europy odpowiedzialne zakupy w duchu eko — i Polki nie są w tej kwestii wyjątkiem.
Często jednak konsumentki mają spory problem z ustaleniem, czy ubranie, które zamierzają kupić, faktycznie jest zrównoważone ekologicznie. Między innymi takie wnioski płyną międzynarodowego badania internetowego, w którym wzięły udział również Polki.
Czytaj więcej
Miuccia Prada, Victoria Beckham i siostry Olsen są autorkami najbardziej pożądanych ubrań ostatnich miesięcy. Zdaniem obserwatorów mody ich marki promują tak zwany inteligentny luksus”.
Badanie przeprowadził instytut badań rynkowych Ipsos na zlecenie niemieckiej marki odzieżowej Bonprix w pierwszej połowie 2023 roku. Właśnie ukazała się druga część raportu pod tytułem „Fashion Report 2023/24”.