H&M wchodzi do Polski z nową marką. Pierwszy sklep już w 2024 roku

Grupa H&M ogłosiła wprowadzenie do Polski nowej marki. Pierwszy sklep z logiem Arket ma ruszyć jeszcze w tym roku. Wybrano już miasto, w którym powstanie.

Publikacja: 02.02.2024 14:25

Marka Arket powstała w 2017 roku, ma ponad 30 sklepów stacjonarnych w 16 krajach w Europie i w China

Marka Arket powstała w 2017 roku, ma ponad 30 sklepów stacjonarnych w 16 krajach w Europie i w Chinach.

Foto: Materiały prasowe

Koncern odzieżowy H&M ogłosił wprowadzenie do Polski kolejnej marki znajdującej się w portfolio szwedzkiej grupy. Mowa o marce Arket, której pierwszy w naszym kraju sklep ma otworzyć się jeszcze w tym roku.

H&M otwiera pierwszy w Polsce sklep marki Arket

Szwedzki koncern H&M rozszerza swoją obecność w Polsce. 1 lutego 2024 roku na oficjalnej stronie grupy H&M pojawił się komunikat o wprowadzeniu do Polski należącej o niej marki Arket. O nowym sklepie wiadomo jedynie tyle, że otworzy się w Warszawie w najbliższych miesiącach. Jak na razie jego dokładna lokalizacja pozostaje tajemnicą.

Czytaj więcej

Reguła „pięciu ubrań”: ten trend to rewolucja w szafach. Na czym polega?

Marka Arket powstała w 2017 roku, ma ponad 30 sklepów stacjonarnych w 16 krajach w Europie i w Chinach. Styl Arket nawiązuje do modernizmu lat 20. ubiegłego stulecia i — jak wszystkie marki należące do grupy H&M — wpisuje się w charakterystyczną skandynawską estetykę.

Ubrania Arket plasują się na wyższej półce cenowej niż te należące do siostrzanej marki H&M. Twórcy Arket promują wyroby marki jako ponadczasowe, uniwersalne i odznaczające się wysoką jakością, a ich trwałość ma być obliczona na wiele lat. W ofercie marki znajdują się ubrania i akcesoria dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a także artykuły wyposażenia wnętrz.

Grupa H&M zamierza wzmocnić obecność marki Arket również w innych europejskich krajach. W przyszłości kolejne sklepy stacjonarne marki mają pojawić się również w Mediolanie, Barcelonie i Genewie.

Arket — marka premium koncernu H&M wchodzi do Polski

Grupa H&M ma w portfolio osiem marek: najpopularniejsze H&M i H&M Home, młodzieżowe Weekday i Monki oraz marki COS, & Other Stories — i Arket. W Polsce obecne są stacjonarne sklepy marek H&M, COS i & Other Stories, a za pośrednictwem takich platform zakupowych jak Zalando w zasięgu polskich klientów są wyroby wszystkich marek należących do szwedzkiego koncernu.

Daniel Ervér, nowy prezes grupy H&M, który z początkiem lutego 2024 roku wstąpił na to stanowisko, ma przed sobą niełatwe zadanie. H&M, najważniejsza i najbardziej dochodowa marka w portfolio szwedzkiego koncernu, zmaga się obecnie z agresywną ekspansją konkurentów w branży odzieżowej.

H&M depczą po piętach giganci tak zwanej szybkiej mody, z których najgroźniejszymi rywalami są chińskie koncerny Shein i Temu. Skalą działalności, zasięgiem i bardzo niskimi cenami biją one na głowę większość globalnych marek sieciowych.

Z drugiej strony inny rywal H&M, hiszpański koncern Inditex, posiadający między innymi marki Zara, Bershka czy Massimo Dutti, podwyższył w ostatnim czasie ceny swoich wyrobów. Przyniosło mu to niedawno spektakularny sukces finansowy. Nowy prezes będzie musiał więc wybrać jedną z dwóch dróg: pójść w ślady Inditexu i postawić na rynek premium lub obniżyć ceny, aby nadążyć za Shein i Temu.

Grupa H&M ujawniła niedawno, że w grudniu 2023 roku i styczniu 2024 sprzedaż wyrobów marki H&M spadła o cztery procent w porównaniu z tym okresem rok wcześniej. Na tle tych problemów pod koniec stycznia, po czterech latach prezesury w koncernie H&M zrezygnowała ze stanowiska Helena Helmersson.

Koncern odzieżowy H&M ogłosił wprowadzenie do Polski kolejnej marki znajdującej się w portfolio szwedzkiej grupy. Mowa o marce Arket, której pierwszy w naszym kraju sklep ma otworzyć się jeszcze w tym roku.

H&M otwiera pierwszy w Polsce sklep marki Arket

Pozostało 92% artykułu
Moda
Skarpetki, z których śmieje się generacja Z. Nowa wojna między pokoleniami
Moda
Wraca marka odzieżowa, która zrobiła furorę 20 lat temu. Chce podbić generację Z
Moda
Najmłodsze linie lotnicze na świecie stawiają na luksus. Pokaz mody na pokładzie
Moda
Generacja Z idzie do ślubu. „Zetki” szykują rewolucję przed ołtarzem
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Moda
Jednorazowa suknia z kawałka nylonu. Balenciaga znowu szokuje
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą