H&M wchodzi do Polski z nową marką. Pierwszy sklep już w 2024 roku

Grupa H&M ogłosiła wprowadzenie do Polski nowej marki. Pierwszy sklep z logiem Arket ma ruszyć jeszcze w tym roku. Wybrano już miasto, w którym powstanie.

Publikacja: 02.02.2024 14:25

Marka Arket powstała w 2017 roku, ma ponad 30 sklepów stacjonarnych w 16 krajach w Europie i w China

Marka Arket powstała w 2017 roku, ma ponad 30 sklepów stacjonarnych w 16 krajach w Europie i w Chinach.

Foto: Materiały prasowe

Koncern odzieżowy H&M ogłosił wprowadzenie do Polski kolejnej marki znajdującej się w portfolio szwedzkiej grupy. Mowa o marce Arket, której pierwszy w naszym kraju sklep ma otworzyć się jeszcze w tym roku.

H&M otwiera pierwszy w Polsce sklep marki Arket

Szwedzki koncern H&M rozszerza swoją obecność w Polsce. 1 lutego 2024 roku na oficjalnej stronie grupy H&M pojawił się komunikat o wprowadzeniu do Polski należącej o niej marki Arket. O nowym sklepie wiadomo jedynie tyle, że otworzy się w Warszawie w najbliższych miesiącach. Jak na razie jego dokładna lokalizacja pozostaje tajemnicą.

Czytaj więcej

Reguła „pięciu ubrań”: ten trend to rewolucja w szafach. Na czym polega?

Marka Arket powstała w 2017 roku, ma ponad 30 sklepów stacjonarnych w 16 krajach w Europie i w Chinach. Styl Arket nawiązuje do modernizmu lat 20. ubiegłego stulecia i — jak wszystkie marki należące do grupy H&M — wpisuje się w charakterystyczną skandynawską estetykę.

Ubrania Arket plasują się na wyższej półce cenowej niż te należące do siostrzanej marki H&M. Twórcy Arket promują wyroby marki jako ponadczasowe, uniwersalne i odznaczające się wysoką jakością, a ich trwałość ma być obliczona na wiele lat. W ofercie marki znajdują się ubrania i akcesoria dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a także artykuły wyposażenia wnętrz.

Grupa H&M zamierza wzmocnić obecność marki Arket również w innych europejskich krajach. W przyszłości kolejne sklepy stacjonarne marki mają pojawić się również w Mediolanie, Barcelonie i Genewie.

Arket — marka premium koncernu H&M wchodzi do Polski

Grupa H&M ma w portfolio osiem marek: najpopularniejsze H&M i H&M Home, młodzieżowe Weekday i Monki oraz marki COS, & Other Stories — i Arket. W Polsce obecne są stacjonarne sklepy marek H&M, COS i & Other Stories, a za pośrednictwem takich platform zakupowych jak Zalando w zasięgu polskich klientów są wyroby wszystkich marek należących do szwedzkiego koncernu.

Daniel Ervér, nowy prezes grupy H&M, który z początkiem lutego 2024 roku wstąpił na to stanowisko, ma przed sobą niełatwe zadanie. H&M, najważniejsza i najbardziej dochodowa marka w portfolio szwedzkiego koncernu, zmaga się obecnie z agresywną ekspansją konkurentów w branży odzieżowej.

H&M depczą po piętach giganci tak zwanej szybkiej mody, z których najgroźniejszymi rywalami są chińskie koncerny Shein i Temu. Skalą działalności, zasięgiem i bardzo niskimi cenami biją one na głowę większość globalnych marek sieciowych.

Z drugiej strony inny rywal H&M, hiszpański koncern Inditex, posiadający między innymi marki Zara, Bershka czy Massimo Dutti, podwyższył w ostatnim czasie ceny swoich wyrobów. Przyniosło mu to niedawno spektakularny sukces finansowy. Nowy prezes będzie musiał więc wybrać jedną z dwóch dróg: pójść w ślady Inditexu i postawić na rynek premium lub obniżyć ceny, aby nadążyć za Shein i Temu.

Grupa H&M ujawniła niedawno, że w grudniu 2023 roku i styczniu 2024 sprzedaż wyrobów marki H&M spadła o cztery procent w porównaniu z tym okresem rok wcześniej. Na tle tych problemów pod koniec stycznia, po czterech latach prezesury w koncernie H&M zrezygnowała ze stanowiska Helena Helmersson.

Koncern odzieżowy H&M ogłosił wprowadzenie do Polski kolejnej marki znajdującej się w portfolio szwedzkiej grupy. Mowa o marce Arket, której pierwszy w naszym kraju sklep ma otworzyć się jeszcze w tym roku.

H&M otwiera pierwszy w Polsce sklep marki Arket

Pozostało 92% artykułu
Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?