Lata świetności luksusowej francuskiej marki odzieżowej Courregès przypadają na lata 60. ubiegłego stulecia. Projekty André Courrègesa zrewolucjonizowały modę i wyznaczyły innowacyjne jak na tamte czasy trendy, które nadal są aktualne.
Z czasem gwiazda Courrèges przygasła, jednak obecny dyrektor kreatywny marki z sukcesem stara się kontynuować jej filozofię, idąc jednocześnie z duchem czasu.
Moda: francuska marka Courregès powraca
W ostatnich latach mieliśmy do czynienia z mniej lub bardziej udanymi próbami ożywienia szeregu legend ze świata mody. Wymieńmy chociażby dwie włoskie marki: Trussardi i Walter Albini. Pierwsza wciąż boryka się z problemami finansowymi, druga – powraca z niebytu.
Czytaj więcej
Generacja Z wymyśliła oryginalną nazwę na potrzebę starą jak świat. Zjawisko określane jako „snail girl” robi furorę wśród młodych kobiet, które mają dość pogoni za deadline'ami i życia w stresie.
W gronie niegdyś kultowych, a teraz nieco zapomnianych marek znajduje się Courregès, której początki sięgają la 60. Ubiegłego wieku. Jej twórca, André Courrèges, był jednym z tych projektantów, którzy mieli odwagę uwolnić kobiecą modę od sztampowych, typowo „kobiecych” fasonów.