Od kilku dni instagramowe konto Margherity Missoni tonie w kolorze jasnego fioletu. Ten prosty i nieco tajemniczy przekaz stanowi zapowiedź nowej marki dziedziczki domu mody Missoni. Nowa marka o nazwie Macappani ma być nowoczesna i uniseksowa, a zarazem korzystać z dorobku domu Missoni, w którym projektantka zasiada na stanowisku dyrektorki kreatywnej.
Dziedziczka domu mody Missoni tworzy własną markę
W ostatnim poście na koncie Margherity Missoni na Instagramie możemy przeczytać zaledwie kilka zdań. Brzmią one: „Wszystko ma cel. Wszystko z niewymuszoną ekspresją. Wszystko ze szczerą prostotą”. Podobny przekaz widnieje na założonym niedawno koncie Macappani, najnowszej marki 40-letniej projektantki, która najwyraźniej nie chce ograniczać się do tego, co stworzyli jej przodkowie.
Czytaj więcej
Nowa marka stworzona przez aktorkę Angelinę Jolie ma działać w oparciu o nietypowy model – klienci i klientki będą brać aktywny udział w projektowaniu ubrań dla marki Atelier Jolie.
Margherita Maccapani Missoni jest z wykształcenia filozofką — studiowała na Uniwersytecie w Mediolanie i Uniwersytecie Columbia. Jej wielką pasją jest aktorstwo, w którym zresztą ma pewne osiągnięcia. Od lat wnuczka Ottavio i Rosity Missonich udowadnia jednak, że to właśnie moda absorbuje ją najbardziej.
Już w młodości Margherita aktywnie brała udział w życiu rodzinnego domu mody. Na początku zajmowała się jego promocją jako ambasadorka, a z czasem zaczęła uczestniczyć w procesie projektowania kolejnych kolekcji. W 2018 roku zasiadła na stanowisku dyrektorki kreatywnej marki Missoni.