Modelki generowane przez AI w reklamach Levi'sa. Firma pomiesza je z prawdziwymi

Już niebawem w reklamach marki Levi’s zobaczymy wirtualnych modeli i modelki. Wygeneruje je sztuczna inteligencja. Amerykański koncern podpisał umowę z firmą, która świadczy takie usługi.

Publikacja: 27.03.2023 13:07

Modelki generowane przez AI w reklamach Levi'sa. Firma pomiesza je z prawdziwymi

Foto: K8

Działający od 1853 roku Levi’s to jeden z czołowych producentów dżinsów. Słynna marka nawiązała właśnie współpracę ze startupem tworzącym wirtualne modelki i modeli przy pomocy sztucznej inteligencji. Celem wykorzystania AI w prezentowaniu ubrań Levi’sa ma być promowanie większej inkluzywności i różnorodności sylwetek.

Wirtualne modelki i modele zaprezentują dżinsy Levi’sa

Marki odzieżowe powoli, ale sukcesywnie angażują do promowania swoich produktów modelki i modeli o rozmaitych kształtach i rozmiarach, a także w różnym wieku. Wszystko po to, aby bardziej zbliżyć markę do jej klientek i klientów, a także ułatwić tym drugim sprawdzenie, jak ubrania wyglądają na sylwetkach podobnych do ich własnych.

Czytaj więcej

Siostrzana marka Zary w tarapatach. Nie zależy nam już, jak wyglądamy w pracy?

Levi’s postanowił pójść w kwestii lepszej reprezentacji różnorodności swoich klientów o krok dalej. Już niebawem „zatrudni” do swoich kampanii marketingowych wirtualne modelki i modeli – zamiast tych żywych.

Firma Levi Strauss ogłosiła niedawno, że nawiązała współpracę z holenderskim startupem o dźwięcznej nazwie (a dla fanów kina pewnie znajomo brzmiącej) – Lalaland.ai. Firma powstała w 2019 i wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia bardzo realistycznych i szczegółowych wirtualnych modeli i modelek na potrzeby branży e-handlu. Lalaland.ai ma już na swoim koncie współpracę z takimi markami jak Calvin Klein czy Tommy Hilfiger.

Na pierwsze efekty tej współpracy będziemy musieli jeszcze trochę poczekać – jak informuje Levi’s w oficjalnym komunikacie, pierwsze testy nowego rozwiązania nastąpią jeszcze w tym roku. Patrząc jednak na dorobek Lalaland.ai, możemy się spodziewać, że wirtualne modele i modelki, które już niedługo Levi’s „ubierze” w swoje produkty, na pierwszy rzut oka będą trudne do odróżnienia od żywych osób.

Wirtualne modelki: bardziej różnorodne – i tańsze

W oficjalnym komunikacie na temat kolaboracji Levi’sa z Lalaland.ai czytamy: „Obecnie, kiedy kupujecie na naszej stronie czy w aplikacji, dla każdego produktu mamy zwykle tylko jednego modela lub modelkę” – czytamy w komunikacie Levi’sa.

„Wiemy, że nasi klienci chcą kupować z modelami, którzy wyglądają jak oni sami i wierzymy, że nasi modele powinni odzwierciedlać naszych klientów” – dodaje Levi’s. Marka uzasadnia swoją najnowszą kolaborację potrzebą lepszej personalizacji doświadczenia klienta dzięki większej różnorodności sylwetek.

Branża mody wykorzystuje sztuczną inteligencję już od dobrych paru lat i wszystko wskazuje na to, że wirtualnych tworów będzie w tej sferze coraz więcej. Dzięki niej powstają nowe produkty, a także specjalne wirtualne przymierzalnie, dzięki którym klienci mogą sprawdzić, jak dana rzecz będzie na nich leżeć.

Przy pomocy sztucznej inteligencji tworzy się też wirtualne modelki, a nawet influencerki – ambasadorki marek. Wspomnijmy chociażby takie postacie Lu do Magalu, Lil Miquelę czy Nonoouri.

Tworzenie wirtualnych modelek i modeli wynika nie tylko z tego, że technologia ta nie jest obarczona praktycznie żadnymi ograniczeniami. Koszt zaprojektowania takiej postaci jest znacznie niższy w porównaniu z zaangażowaniem do kampanii żywych osób. W trakcie sesji zdjęciowej uczestniczą przecież nie tylko modele, ale również makijażyści, fryzjerzy, styliści i cały zespół producencki – a każdej z tych osób trzeba zapłacić odpowiednie wynagrodzenie.

Działający od 1853 roku Levi’s to jeden z czołowych producentów dżinsów. Słynna marka nawiązała właśnie współpracę ze startupem tworzącym wirtualne modelki i modeli przy pomocy sztucznej inteligencji. Celem wykorzystania AI w prezentowaniu ubrań Levi’sa ma być promowanie większej inkluzywności i różnorodności sylwetek.

Wirtualne modelki i modele zaprezentują dżinsy Levi’sa

Pozostało 89% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku