Modelki generowane przez AI w reklamach Levi'sa. Firma pomiesza je z prawdziwymi

Już niebawem w reklamach marki Levi’s zobaczymy wirtualnych modeli i modelki. Wygeneruje je sztuczna inteligencja. Amerykański koncern podpisał umowę z firmą, która świadczy takie usługi.

Publikacja: 27.03.2023 13:07

Modelki generowane przez AI w reklamach Levi'sa. Firma pomiesza je z prawdziwymi

Foto: K8

Działający od 1853 roku Levi’s to jeden z czołowych producentów dżinsów. Słynna marka nawiązała właśnie współpracę ze startupem tworzącym wirtualne modelki i modeli przy pomocy sztucznej inteligencji. Celem wykorzystania AI w prezentowaniu ubrań Levi’sa ma być promowanie większej inkluzywności i różnorodności sylwetek.

Wirtualne modelki i modele zaprezentują dżinsy Levi’sa

Marki odzieżowe powoli, ale sukcesywnie angażują do promowania swoich produktów modelki i modeli o rozmaitych kształtach i rozmiarach, a także w różnym wieku. Wszystko po to, aby bardziej zbliżyć markę do jej klientek i klientów, a także ułatwić tym drugim sprawdzenie, jak ubrania wyglądają na sylwetkach podobnych do ich własnych.

Czytaj więcej

Siostrzana marka Zary w tarapatach. Nie zależy nam już, jak wyglądamy w pracy?

Levi’s postanowił pójść w kwestii lepszej reprezentacji różnorodności swoich klientów o krok dalej. Już niebawem „zatrudni” do swoich kampanii marketingowych wirtualne modelki i modeli – zamiast tych żywych.

Firma Levi Strauss ogłosiła niedawno, że nawiązała współpracę z holenderskim startupem o dźwięcznej nazwie (a dla fanów kina pewnie znajomo brzmiącej) – Lalaland.ai. Firma powstała w 2019 i wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia bardzo realistycznych i szczegółowych wirtualnych modeli i modelek na potrzeby branży e-handlu. Lalaland.ai ma już na swoim koncie współpracę z takimi markami jak Calvin Klein czy Tommy Hilfiger.

Na pierwsze efekty tej współpracy będziemy musieli jeszcze trochę poczekać – jak informuje Levi’s w oficjalnym komunikacie, pierwsze testy nowego rozwiązania nastąpią jeszcze w tym roku. Patrząc jednak na dorobek Lalaland.ai, możemy się spodziewać, że wirtualne modele i modelki, które już niedługo Levi’s „ubierze” w swoje produkty, na pierwszy rzut oka będą trudne do odróżnienia od żywych osób.

Wirtualne modelki: bardziej różnorodne – i tańsze

W oficjalnym komunikacie na temat kolaboracji Levi’sa z Lalaland.ai czytamy: „Obecnie, kiedy kupujecie na naszej stronie czy w aplikacji, dla każdego produktu mamy zwykle tylko jednego modela lub modelkę” – czytamy w komunikacie Levi’sa.

„Wiemy, że nasi klienci chcą kupować z modelami, którzy wyglądają jak oni sami i wierzymy, że nasi modele powinni odzwierciedlać naszych klientów” – dodaje Levi’s. Marka uzasadnia swoją najnowszą kolaborację potrzebą lepszej personalizacji doświadczenia klienta dzięki większej różnorodności sylwetek.

Branża mody wykorzystuje sztuczną inteligencję już od dobrych paru lat i wszystko wskazuje na to, że wirtualnych tworów będzie w tej sferze coraz więcej. Dzięki niej powstają nowe produkty, a także specjalne wirtualne przymierzalnie, dzięki którym klienci mogą sprawdzić, jak dana rzecz będzie na nich leżeć.

Przy pomocy sztucznej inteligencji tworzy się też wirtualne modelki, a nawet influencerki – ambasadorki marek. Wspomnijmy chociażby takie postacie Lu do Magalu, Lil Miquelę czy Nonoouri.

Tworzenie wirtualnych modelek i modeli wynika nie tylko z tego, że technologia ta nie jest obarczona praktycznie żadnymi ograniczeniami. Koszt zaprojektowania takiej postaci jest znacznie niższy w porównaniu z zaangażowaniem do kampanii żywych osób. W trakcie sesji zdjęciowej uczestniczą przecież nie tylko modele, ale również makijażyści, fryzjerzy, styliści i cały zespół producencki – a każdej z tych osób trzeba zapłacić odpowiednie wynagrodzenie.

Moda
Adidas tworzy nową markę, pierwszą od 50 lat. Tak ma się ubierać Generacja Z
Materiał Promocyjny
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Styl życia
Miejsca z najlepszą kuchnią na świecie. Nikt nie jada tak dobrze jak Europa
Moda
Mężczyźni pokochali biżuterię. Wchodzą na teren zarezerwowany dotąd dla kobiet
Moda
Ofensywa Balenciagi. Koniec skandali, teraz ubiera gwiazdy kina i naukowców
Materiał Promocyjny
ESG - Raportowanie w praktyce – IV edycja
Moda
Sukcesja po włosku. Dziedziczka słynnego domu mody tworzy własną markę
Moda
Projektanci widzą przyszłość w mrocznych barwach. Oto kolor 2025 roku