Die Marke mit drei Streifen – marka z trzema paskami. To jedno z haseł, którymi od lat promuje się marka Adidas. Trzy biegnące równolegle paski stały się de facto logotypem Adidasa, na podobnej zasadzie, na jakiej symbol „Swoosh” stał się logotypem Nike'a.
Czy Adidas ma monopol na paski? Thom Browne, znany amerykański projektant uważa, że nie. Od lat w swoich kolekcjach wykorzystuje motyw białych pasków, tyle że czterech, a nie trzech. Stały się one jednym z symboli ubrań sygnowanych przez Thoma Browne'a, tak jak szary kolor tkanin, wszechobecny w jego kolekcjach. Czy Browne może wykorzystywać motyw białych pasków? Niemiecki koncern uważa, że nie, dlatego skierował sprawę do sądu.
Adidas kontra Thom Browne. Czyje są paski?
Z pozoru wydają się eleganckie i klasyczne, ale projekty marki Thom Browne bywają też bardzo wyraziste i kontrowersyjne – jak choćby konsekwentnie promowane przez Amerykanina męskie spódnice noszone razem z marynarką. To nie jest moda dla wszystkich, choć Browne zdobywa rynek angażuje do współpracy kolejne gwiazdy. Jest kontrowersyjny, ale zarazem konsekwentny – najchętniej sięga po szare tkaniny oraz chętnie wplata w swoje kolekcje motyw czterech białych pasków.
Te paski zdenerwowały szefów koncernu Adidasa, który zastrzegł trzy paski jako swój znak towarowy. Trzy, ale nie cztery, jak w przypadku marki Thom Browne. Liczba pasków teoretyczne powinna wystarczyć klientom, aby rozpoznali, z którą marką mają do czynienia. Przedstawiciele Adidasa są jednak innego zdania.