Covid: dom mody Valentino stworzył specjalną bluzę dla zaszczepionych

Włoski dom mody ma dla zaszczepionych coś specjalnego: bluzę, która informuje o tym, że przyjęło się szczepionkę. Cena bluzy? 2800 złotych, dochód ze sprzedaży bluz wesprze walkę z koronawirusem.

Publikacja: 22.09.2021 16:46

Bluza Valentino kosztuje ok. 2800 złotych.

Bluza Valentino kosztuje ok. 2800 złotych.

Foto: Valentino/Materiały prasowe

Znane marki luksusowe starają się trzymać z daleka od tematów budzących spory i kontrowersje. Sprawa szczepień do nich należy. Wciąż nie brakuje osób, które podważają sensowność akcji szczepień lub podają dalej informacje o rzekomych niepożądanych skutkach ubocznych szczepionek przeciw koronawirusowi. Ledwie parę dni temu Nicky Minaj, gwiazda amerykańskiej muzyki, na Twitterze informowała, że bliska jej osoba z Trynidadu (skąd pochodzi Minaj), stała się bezpłodna po zaszczepieniu przeciw koronawirusowi. Wpis Minaj wywołał burzę i oczywiście podzielił użytkowników Twitttera. 

Czytaj więcej

Polacy jak reszta Europy. Kochamy tylko jedną markę luksusową

Marki starają się trzymać z dala od takich polaryzujących tematów, ale włoski dom mody Valentino postanowił zrobić wyjątek od tej niepisanej zasady. Efektem jest czarna bluza z napisem „Zaszczepiony/a” i logotypem Valentino. Najpierw pokazał się w niej Pierpaolo Piccioli, dyrektor kreatywny domu mody Valentino. Zdjęcie Picciolego w bluzie pojawiło się na instagramowym koncie włoskiego projektanta. Po nim w bluzie pokazała się Lady Gaga. W odpowiedzi ruszyła lawina zapytań o ten produkt.

Co ciekawe, bluzy, które zaprezentowali Piccioli i Gaga, nie pochodziły od Valentino. To produkt kalifornijskiej marki Cloney, znanej z tego, że w dość ryzykowny sposób bawi się logotypami znanych marek, przerabiając je i umieszczając na sprzedawanych przez siebie ubraniach.

Piccioli podobno miał kupić kilka bluz ze stylizowanym na logo Valentino napisem „Vaccinated” – wykonanie mu się spodobało, dlatego teraz dom mody, któremu szefuje, wypuszcza oficjalne bluzy z takim napisem.

Cena bluzy? 690 dolarów, około 2800 złotych. Całość dochodu ze sprzedaży tego produktu ma wesprzeć projekt Covax, międzynarodową inicjatywę mającą zapewnić powszechny dostęp do szczepionek przeciw Covid-19 na całym świecie, także w krajach uboższych, których nie stać na zakup szczepionek dla wszystkich swoich obywateli.

„Szczepienia to najbardziej skuteczna metoda walki z pandemią, a także symbol szacunku wobec innych i dowód społecznej odpowiedzialności” – powiedział Pierpaolo Piccioli. „Nie można się chować się za hasłami wolności osobistej i wykorzystywać ten argument do tego, by się nie szczepić. Niestety nie wszystkie kraje mają dostęp do szczepionek. W ten sposób jako Valentino wspieramy działania UNICEF, organizacji która dostarcza ratujące życie szczepionki przeciw Covid-19”.

Znane marki luksusowe starają się trzymać z daleka od tematów budzących spory i kontrowersje. Sprawa szczepień do nich należy. Wciąż nie brakuje osób, które podważają sensowność akcji szczepień lub podają dalej informacje o rzekomych niepożądanych skutkach ubocznych szczepionek przeciw koronawirusowi. Ledwie parę dni temu Nicky Minaj, gwiazda amerykańskiej muzyki, na Twitterze informowała, że bliska jej osoba z Trynidadu (skąd pochodzi Minaj), stała się bezpłodna po zaszczepieniu przeciw koronawirusowi. Wpis Minaj wywołał burzę i oczywiście podzielił użytkowników Twitttera. 

Moda
Potentat rynku dóbr luksusowych zamyka pierwszy „demokratyczny dom mody”
Moda
Koniec słynnej marki modowej. Żona Nicka Cave'a rezygnuje po 10 latach
Moda
Europejska ojczyzna mody na równi pochyłej. Zamknięto 17 tysięcy butików
Moda
Słynna brytyjska marka w tarapatach. Przegrała z modą na „cichy luksus”?
Moda
Victoria’s Secret wraca z pokazami „aniołków”. Koniec kryzysu słynnej marki?
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy