Reklama
Rozwiń

Covid: dom mody Valentino stworzył specjalną bluzę dla zaszczepionych

Włoski dom mody ma dla zaszczepionych coś specjalnego: bluzę, która informuje o tym, że przyjęło się szczepionkę. Cena bluzy? 2800 złotych, dochód ze sprzedaży bluz wesprze walkę z koronawirusem.

Publikacja: 22.09.2021 16:46

Bluza Valentino kosztuje ok. 2800 złotych.

Bluza Valentino kosztuje ok. 2800 złotych.

Foto: Valentino/Materiały prasowe

Znane marki luksusowe starają się trzymać z daleka od tematów budzących spory i kontrowersje. Sprawa szczepień do nich należy. Wciąż nie brakuje osób, które podważają sensowność akcji szczepień lub podają dalej informacje o rzekomych niepożądanych skutkach ubocznych szczepionek przeciw koronawirusowi. Ledwie parę dni temu Nicky Minaj, gwiazda amerykańskiej muzyki, na Twitterze informowała, że bliska jej osoba z Trynidadu (skąd pochodzi Minaj), stała się bezpłodna po zaszczepieniu przeciw koronawirusowi. Wpis Minaj wywołał burzę i oczywiście podzielił użytkowników Twitttera. 

Czytaj więcej

Polacy jak reszta Europy. Kochamy tylko jedną markę luksusową

Marki starają się trzymać z dala od takich polaryzujących tematów, ale włoski dom mody Valentino postanowił zrobić wyjątek od tej niepisanej zasady. Efektem jest czarna bluza z napisem „Zaszczepiony/a” i logotypem Valentino. Najpierw pokazał się w niej Pierpaolo Piccioli, dyrektor kreatywny domu mody Valentino. Zdjęcie Picciolego w bluzie pojawiło się na instagramowym koncie włoskiego projektanta. Po nim w bluzie pokazała się Lady Gaga. W odpowiedzi ruszyła lawina zapytań o ten produkt.

Co ciekawe, bluzy, które zaprezentowali Piccioli i Gaga, nie pochodziły od Valentino. To produkt kalifornijskiej marki Cloney, znanej z tego, że w dość ryzykowny sposób bawi się logotypami znanych marek, przerabiając je i umieszczając na sprzedawanych przez siebie ubraniach.

Piccioli podobno miał kupić kilka bluz ze stylizowanym na logo Valentino napisem „Vaccinated” – wykonanie mu się spodobało, dlatego teraz dom mody, któremu szefuje, wypuszcza oficjalne bluzy z takim napisem.

Cena bluzy? 690 dolarów, około 2800 złotych. Całość dochodu ze sprzedaży tego produktu ma wesprzeć projekt Covax, międzynarodową inicjatywę mającą zapewnić powszechny dostęp do szczepionek przeciw Covid-19 na całym świecie, także w krajach uboższych, których nie stać na zakup szczepionek dla wszystkich swoich obywateli.

„Szczepienia to najbardziej skuteczna metoda walki z pandemią, a także symbol szacunku wobec innych i dowód społecznej odpowiedzialności” – powiedział Pierpaolo Piccioli. „Nie można się chować się za hasłami wolności osobistej i wykorzystywać ten argument do tego, by się nie szczepić. Niestety nie wszystkie kraje mają dostęp do szczepionek. W ten sposób jako Valentino wspieramy działania UNICEF, organizacji która dostarcza ratujące życie szczepionki przeciw Covid-19”.

Znane marki luksusowe starają się trzymać z daleka od tematów budzących spory i kontrowersje. Sprawa szczepień do nich należy. Wciąż nie brakuje osób, które podważają sensowność akcji szczepień lub podają dalej informacje o rzekomych niepożądanych skutkach ubocznych szczepionek przeciw koronawirusowi. Ledwie parę dni temu Nicky Minaj, gwiazda amerykańskiej muzyki, na Twitterze informowała, że bliska jej osoba z Trynidadu (skąd pochodzi Minaj), stała się bezpłodna po zaszczepieniu przeciw koronawirusowi. Wpis Minaj wywołał burzę i oczywiście podzielił użytkowników Twitttera. 

Moda
Słynna marka odzieżowa wychodzi na prostą. Nowa strategia i efekt „Barbie”
Moda
Vinted otwiera swój pierwszy sklep. Litewski potentat stawia na luksus
Moda
Koniec epoki w świecie mody. Donatella Versace przekazuje władzę po 28 latach
Moda
Słynna włoska marka idzie pod młotek. 20 chętnych do przejęcia ikony mody
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Moda
Kolekcja Recman wiosna-lato 2025. Klucz do nowoczesnego męskiego stylu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń