Nowy pomysł Starbucksa: łyżeczka oliwy do kubka kawy. Włosi testują nowy smak

Oleato – tak nazywa się nowy produkt Starbucksa. Kawa wzbogacone są sycylijską oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia pojawi się we włoskich kawiarniach Starbucksa. Jeśli Włosi polubią kawę z oliwą, być może nowy produkt trafi też do innych krajów.

Publikacja: 23.02.2023 11:37

Pierwsi nowy smak kawy z oliwą przetestują klienci Starbucksa we Włoszech.

Pierwsi nowy smak kawy z oliwą przetestują klienci Starbucksa we Włoszech.

Foto: TR

„To doświadczenie inne wszystkie” – tak opisuje swój najnowszy kawowy wynalazek marka Starbucks. O tym, jak smakuje, mogą już przekonać się Włosi, a niebawem Oleato ma pojawić się również w kawiarniach Starbucks w innych krajach na całym świecie.

Starbucks Oleato – kawa z dodatkiem oliwy z oliwek

Choć kawa z dodatkiem tłuszczu może brzmieć nieco odstręczająco, to takie połączenie ma bardzo długą tradycję. W końcu zarówno mleko, jak i śmietanka – tradycyjne dodatki do kawy – zawierają pewną ilość tłuszczu. Niektórzy nawet dodają do kawy odrobinę masła dla wzmocnienia jej pobudzających właściwości.

Czytaj więcej

Włoski maksymalizm: nowy fenomen świata designu. To efekt serialu „Biały Lotos”

Jednak oliwa z oliwek – roślinny tłuszcz o bardzo charakterystycznym i dość wyrazistym smaku – nie jest już tak oczywistym wyborem. Faktem jest też, że dodatek oliwy nie jest zupełnie nowym pomysłem, jednak takie połączenie nie zyskało jak dotąd tak dużej popularności, jak to było w przypadku różnego rodzaju mlek czy śmietanek.

Być może jednak słowo „oleato” – jak to swój nowy kawowy produkt nazwał Starbucks – na stałe wejdzie do języka baristów i miłośników kawy. Największa na świecie sieć kawiarni ogłosiła właśnie pojawienie się kawy zawierającej oliwę z oliwek. „Nowe napoje Starbucksa zawierają łyżeczkę oliwy w każdym kubku” – podsumował nowość amerykańskiej sieci serwis CNN. 

Materiały prasowe

Kawa powstała na bazie ziaren arabiki z infuzją sycylijskiej oliwy z odmiany Partanna z pierwszego tłoczenia. Podstawowa seria kaw Starbucks Oleato zawiera trzy warianty: latte na ciepło, mrożone espresso z mlekiem owsianym oraz cold brew z pianką.

Szansę spróbowania kawy Oleato jako pierwsi dostali Włosi. Kawy dostępne są już w mediolańskiej kawiarni Starbucksa, w której działa też firmowa palarnia. Oprócz trzech podstawowych wersji kawy z oliwą kawiarnia serwuje kilka własnych interpretacji Oleato.

Kawę Oleato będzie można też kupić w sklepach Starbucksa w całych Włoszech. Marka zapowiedziała, że planuje wejść z nową ofertą również na inne rynki Europy i świata. Oliwa ma być jednym z dodatków, przy pomocy których będzie można spersonalizować swoją kawę.

Kawa z infuzją z oliwy z oliwek: jak to smakuje?

Opowiadając z entuzjazmem o swoim nowym produkcie, prezes Starbucksa Howard Schultz zapewnia, że kawa i oliwki są sobie bliższe, niż mogłoby się wydawać. Na pomysł stworzenia kawy z infuzją z oliwy biznesmen wpadł w trakcie swojej ostatniej wycieczki na Sycylię. Zauważył tam, że codzienne picie odrobiny oliwy jest dla Sycylijczyków tak samo istotnym rytuałem jak picie kawy.

Kawę Oleato producent określa jako „aksamitnie gładką” i „przepysznie zmysłową”. A co na to sami kawosze? Sądząc po komentarzach użytkowników w mediach społecznościowych, są oni dość sceptyczni. Swoje opinie na temat Oletato opublikowała natomiast już garstka dziennikarzy, którzy mieli szansę jej spróbować.

Według wizytującej w Mediolanie dziennikarki „CNN Business”, która preferuje kawę z mlekiem roślinnym bez cukru, Oleato jest za ciężka. Dodatek oliwy uznała za „niepotrzebny”. Nieco przychylniej wypowiedzieli się dziennikarze popularnego serwisu kulinarnego „Delish”, których Starbucks zaprosił na przedpremierową degustację Oleato do swojej siedziby w Londynie. Ich  zdaniem kawa jest „nietypowa, ale zachęca do wzięcia kolejnego łyka”.

Po wejściu na rynek włoski jeszcze tej wiosny Starbucks chce wprowadzić Oleato do Kalifornii. W kolejnych miesiącach kawa ma się pojawić w Wielkiej Brytanii, na Bliskim Wschodzie i w Japonii. Jak na razie nie wiadomo, czy w planach są również kolejne kraje. Można się jednak spodziewać, że jeżeli kawa przyjmie się wśród konsumentów, być może Starbucks rozważy wejście z nią na inne rynki.

„To doświadczenie inne wszystkie” – tak opisuje swój najnowszy kawowy wynalazek marka Starbucks. O tym, jak smakuje, mogą już przekonać się Włosi, a niebawem Oleato ma pojawić się również w kawiarniach Starbucks w innych krajach na całym świecie.

Starbucks Oleato – kawa z dodatkiem oliwy z oliwek

Pozostało 93% artykułu
Kuchnia
Miasto z najlepszą kuchnią na świecie jest w Europie. Porażka potęg kulinarnych
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Kuchnia
Ananas z różowym miąższem kosztuje majątek. Rośnie moda na owoce luksusowe
Kuchnia
Kolejna polska restauracja z gwiazdką Michelin będzie na Pomorzu? Decyzja władz
Kuchnia
Dzień Czekolady: oto największa czekoladowa fontanna na świecie
Kuchnia
Atrakcyjność fizyczna zależy od tego, co jemy na śniadanie. Czego unikać?