„To doświadczenie inne wszystkie” – tak opisuje swój najnowszy kawowy wynalazek marka Starbucks. O tym, jak smakuje, mogą już przekonać się Włosi, a niebawem Oleato ma pojawić się również w kawiarniach Starbucks w innych krajach na całym świecie.
Starbucks Oleato – kawa z dodatkiem oliwy z oliwek
Choć kawa z dodatkiem tłuszczu może brzmieć nieco odstręczająco, to takie połączenie ma bardzo długą tradycję. W końcu zarówno mleko, jak i śmietanka – tradycyjne dodatki do kawy – zawierają pewną ilość tłuszczu. Niektórzy nawet dodają do kawy odrobinę masła dla wzmocnienia jej pobudzających właściwości.
Czytaj więcej
Serial „Biały Lotos” okazał się niezwykłym sukcesem 2022 roku, przyciągając miliony widzów. Nieoczekiwanie stał się też źródłem nowego fenomenu w świecie designu. Najmodniejsze aranżacje wnętrz kipią od kolorów i unikatowych ozdób we włoskim stylu.
Jednak oliwa z oliwek – roślinny tłuszcz o bardzo charakterystycznym i dość wyrazistym smaku – nie jest już tak oczywistym wyborem. Faktem jest też, że dodatek oliwy nie jest zupełnie nowym pomysłem, jednak takie połączenie nie zyskało jak dotąd tak dużej popularności, jak to było w przypadku różnego rodzaju mlek czy śmietanek.
Być może jednak słowo „oleato” – jak to swój nowy kawowy produkt nazwał Starbucks – na stałe wejdzie do języka baristów i miłośników kawy. Największa na świecie sieć kawiarni ogłosiła właśnie pojawienie się kawy zawierającej oliwę z oliwek. „Nowe napoje Starbucksa zawierają łyżeczkę oliwy w każdym kubku” – podsumował nowość amerykańskiej sieci serwis CNN.