Luksus w proszku: produkty instant to nowy trend w kuchni

Nie tylko kawa, ale też pełnowartościowe posiłki w formie koktajli czy napoje alkoholowe z gotowych składników przygotowanych jak herbata w torebkach – to, że produkt ma formę proszku, granulatu czy przygotowanej wcześniej mikstury, nie musi oznaczać gorszej jakości – przekonują producenci żywności instant. Tego typu produkty będą trendem roku 2021.

Publikacja: 29.12.2020 13:35

Luksus w proszku: produkty instant to nowy trend w kuchni

Foto: Fot: Maria Avdeeva/Unsplash

Kawa rozpuszczalna czy inne produkty instant dotychczas nie uchodziły za synonim luksusu, ale to niebawem może się zmienić. Więcej wolnego czasu i praca z domu sprawiły, że podczas pandemii chętniej eksperymentowaliśmy w kuchni, ale na co dzień nadal potrzebujemy błyskawicznych pomysłów na posiłki czy przekąski. Odpowiedzią na te poszukiwania jest rozwijający się rynek produktów instant, które pozwalają na oszczędność czasu i przy okazji nie zmuszają do rezygnacji z walorów smakowych ani jakości.

Czytaj też: Czas na bąble – co trzeba wiedzieć o winach musujących? Przeczytaj przed Sylwestrem

Eileen Rinaldi z amerykańskiego sklepu Ritual Coffee Roasters przez cztery lata pracowała nad kawą rozpuszczalną, wykorzystującą ziarna pochodzące z najlepszych upraw z całego świata. W uzyskaniu zadowalającego efektu pomógł jej startup Sudden Coffee, który opracował unikalną formułę liofilizacji, pozwalającą na zachowanie walorów smakowych przy przetwarzaniu kawy w produkt błyskawiczny. Trzykrotny wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego udowadnia, że zainteresowanie podobnymi produktami i pandemia mają ze sobą sporo wspólnego.

Kawa to tylko jeden z dziesiątków produktów, które dzięki eksperymentom przeprowadzanym w nowoczesnych laboratoriach stają się gotowe do podgrzania, zalania i skonsumowania w 5 minut. Steep’t oferuje błyskawiczne koktajle, przypominające herbatę w torebce. W przeciwieństwie do herbaty produkty firmy można zalewać też zimną wodą – oraz czymś mocniejszym, jeśli chcemy w pełni cieszyć się smakiem drinka Old Fashioned czy Margarity. W najlepszych restauracjach świata można też spotkać ramen instant, który wykorzystywany jest m.in. w potrawie ram–don, która zyskał popularność dzięki koreańskiemu filmowi „Parasite”.

Popularności produktów instant sprzyjają też nowe pomysły producentów sprzętu AGD – inteligentnych blenderów czy kuchenek, a całemu zjawisku bacznie przyglądają się międzynarodowe korporacje. W październiku Nestle kupiło firmę Freshly Inc., wykorzystującą model subskrypcyjny do dostarczania klientom gotowych, zdrowych posiłków, które wystarczy jedynie podgrzać w kuchence mikrofalowej. Jak tłumaczy Christoph Bertsch, współtwórca firmy Vejo produkującej pierwszy na świecie blender na kapsułki, umożliwiający przygotowanie pełnowartościowych koktajli z proszku – instant nie oznacza już niższej jakości.

Kawa rozpuszczalna czy inne produkty instant dotychczas nie uchodziły za synonim luksusu, ale to niebawem może się zmienić. Więcej wolnego czasu i praca z domu sprawiły, że podczas pandemii chętniej eksperymentowaliśmy w kuchni, ale na co dzień nadal potrzebujemy błyskawicznych pomysłów na posiłki czy przekąski. Odpowiedzią na te poszukiwania jest rozwijający się rynek produktów instant, które pozwalają na oszczędność czasu i przy okazji nie zmuszają do rezygnacji z walorów smakowych ani jakości.

Kuchnia
Miasto z najlepszą kuchnią na świecie jest w Europie. Porażka potęg kulinarnych
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Kuchnia
Ananas z różowym miąższem kosztuje majątek. Rośnie moda na owoce luksusowe
Kuchnia
Kolejna polska restauracja z gwiazdką Michelin będzie na Pomorzu? Decyzja władz
Kuchnia
Dzień Czekolady: oto największa czekoladowa fontanna na świecie
Kuchnia
Atrakcyjność fizyczna zależy od tego, co jemy na śniadanie. Czego unikać?